Sa investim in nisa ?

23 Octombrie 2007 Beat Factor BeatFactor

Sa investim in nisa ?
In Romania nu investeste nimeni in nisa, pentru ca muzica electronica este in continuare la noi un segment restrans; in crestere intr-adevar, insa ramane in continuare un segment bizar, care daca nu devine mainstream, nu investeste nimeni in el. In mare cam asta a fost si povestea print-ului romanesc dedicat muzicii electronice.

Tin minte clar ca lumina zilei noaptea din Kristal cand am rasfoit prima oara un Clubbing Mag - chiar primul numar. Sarac in pagini, cu o grafica destul de slaba, format mic si cu unele greseli de ortografie, prima revista dedicata exclusiv muzicii electronice si-a facut aparitia cu pasi domoli si nesiguri pe un taram necunoscut.

De-a lungul timpului s-au perindat prin staff-ul Clubbing Mag mai multe persoane care au invatat acolo jurnalism, au intervievat mai bine sau mai prost artisti romani si straini, au mers pe banii companiei la petrecerile din tara, au facut poze de la evenimente, au redactat cronici si reportaje in mare parte doar de lauda, au avut un salariu mai mare sau mai mic, au crescut odata cu revista si revista odata cu ei.

La scurt timp dupa aparitia Clubbing Mag, a venit si concurenta - Nights.ro. Mai mare ca format, mai multe pagini, alte informatii. Cred ca acea perioada a fost cea mai buna de pe scena clubbing romaneasca, pentru ca pe langa site-urile de specialitate, existau doua reviste (nimic foarte profesional, insa potentialul ambelor brand-uri era cel mai important lucru). Nu conteaza ca una se distribuia gratis iar pe cealalta o cumparai cu bani, ci conteaza ca una a rezistat doi ani iar alta mai putin. Dupa ce s-a facut schimbarea redactorului sef, s-a schimbat totodata si formatul si a ramas acelasi pana la ultimul numar.

Este trist ca Nights.ro a cedat si este si mai trist ca acum nu mai exista nicio revista de specialitate adresata muzicii electronice. Sponsorii au preferat sa investeasca doar in petreceri.

Motivul pentru care nu mai exista Clubbing Mag imi este obscur, insa nici nu are importanta. Important este in schimb faptul ca nu mai exista. Povestea este lunga, insa cine a urmarit evolutia brand-ului de la inceput, poate sa-si dea seama ca drumul petrecut de publisherul german si staff-ul sau a avut multe suisuri si coborasuri, momente bune si momente proaste, numere foarte bune si numere foarte slabe ale revistei.

Clubbing Mag nu a putut fi niciodata comparata cu o revista de afara si probabil ca nici nu asta a fost intentia brand-ului. Au fost momente cand era placut sa rasfoiesti paginile unei mini reviste si sa citesti despre petreceri care au fost sau care urmau sa vina (la modul subiectiv), recenzii muzicale, articole despre moda sau tehnologie, interviuri cu DJ-i romani si straini, poze de la evenimente s.a. Iar odata cu cresterea scenei clubbing romanesti, crestea si revista; fiecare nou eveniment important era o oportunitate si pentru revista.

Concluzia este destul de trista: nu ii pasa nimanui de nisa, nu investeste nimeni (cu cap) in nisa, iar un management bun gandeste tot timpul in viitor, iar atunci cand anticipeaza o problema, isi ia masurile de precautie si incearca sa o remedieze.

And dear publisher, I know you understand Romanian but you somehow refuse to speak it; but its not that professional not to say a simple hello in a club, to somebody youve been working with.


Popup detector