Universal conduce topul vanzarilor digitale din 2008

05 Februarie 2009 Beat Factor BeatFactor

Artistii Universal Music au ocupat 4 din primele 6 pozitii (inclusiv locurile 1 si 2) ale topului vanzarilor digitale pe anul 2008 la nivel international. Informatia a fost publicata de IFPI (International Federation of the Phonographic Industry) pe 6 ianuarie in cadrul celui mai recent Raport Digital Anual.

Lil Wayne se regaseste in fruntea clasamentului cu vanzari de 9,1 milioane de unitati pentru single-ul sau Lollipop. Artistii Universal Music Japonia, Thelma Aoyama and GreeeeN ocupa locurile 2, si respectiv 6, cu piesele "Sobaniirune" si "Kiseki".

Raportul Digital pe 2009 al IFPI ne prezinta o imagine de ansamblu a directiei in care se indreapta industria muzicala la nivel international. Acest business este in continua dezvoltare iar oamenii au astfel acces la muzica prin intermediul unor multitudini de canale si platforme.

Raportul pune accentul si pe cum era digitala extinde rolul caselor de discuri in dezvoltarea si promovarea artistilor si subliniaza totodata progresul la nivel international facut de ISP in vederea cooperarii pentru a stopa violarea drepturilor de copyright.

John Kennedy, Presedinte al IFPI a declarat: Industria muzicala se reinventeaza pe sine si modelele sale de afacere. Casele de discuri si-au schimbat abordarea atunci cand vine vorba de a face afaceri, si-au reorganizat departamentele si au raspuns transformarii dramatice de pe piata, acest lucru fiind vizibil prin felul in care muzica este distribuita si consumata.

Exista o dezbatere cu privire la imprejurarile de care depind atat acest domeniu, cat si toti oamenii care lucreaza in acest business. Guvernele incep sa accepte ca in dezbaterea prvind continutul gratuit si implicarea ISP in protejarea drepturilor proprietatii intelectuale, a nu face nimic nu este o optiune daca va exista un viitor pentru continutul digital comercial.

AskMen.ro


Popup detector