The Freestylers - prezenti la Delahoya 2011

23 Martie 2011 Beat Factor BeatFactor

Editia 2011 a festivalului Delahoya readuce in prim-plan muzica break-beat si nu oricum ci printr-o prestatie de exceptie a unui nume de prim rang in lume: The Freestylers.


Cei doi Freestylers vor performa la 4 turn-tables si 2 mixere live intr-un show cel putin exploziv pe scena Delahoya.


Zguduind cluburile si petrecerile de peste zece ani astazi, The Freestylers este inca unul dintre cele mai interesante nume de pe scena muzicala dance. Au avut hit-uri din Top 20, au fost capul de afis la multe festivale majore, au vandut peste jumatate de milion de albume, au facut un turneu prin SUA pentru a-l sustine pe Lenny Kravitz si au fost prima trupa care a aparut cu muzica electronica live in cadrul emisiunii legendare de la BBC TV „Top of the Pops”.


Aston Harvey si Matt Cantor abordau doua stiluri diferite de muzica atunci cand s-au intalnit in Londra anilor 90`. Aston, un uber-inginer a activat ca jumatate a proiectului de breakbeat hardocre „Blapps Posse” si s-a ocupat de crearea unor piese precum „Buss`it” si „Don`t Hold Back” inainte de a se apuca de Definition of Sound, Rebel MC si Dj Rap. Matt Cantor, intre timp, a inregistrat cu Andy Gardner de la Plump Dj`s sub pseudonimul Cut`N`Paste si Strike pentru casa de discuri Freskanova.


Descoperind o dragoste reciproca pentru hip-hop si electro, Mat si Aston au inceput sa produca muzica impreuna. Primul disc pe care l-au samplat a fost clasicul electro de scoala veche „Don`t Stop the Rock” de Freestyle Express si piesa care a rezultat „Drop the Boom”, lansata la Scratch City Records i-a consacrat ca The Freestylers – numele nefiind specific niciunui gen cu conotatii hip-hop.



Baietii au inceput sa produca piese care amestecau hip-hop, ska, rave, breakbeat si indie-rock in cazul celui de-al treilea single al lor „Warning”, care-l prezenta pe MC Navigator de la statia radio axata pe jungle Kool FM. De-abia de la primele lor doua release-uri care au spart Top 20: „Ruffneck” (care continea rimele naucitoare ale lui Navigator) si „B-Boy Stance” (care-l prezenta pe junglistul MC Tenor Fly, cel care a lucrat alaturi de Aston la Rebel MC) au ajuns sa cunoasca intr-adevar ce inseamna sa fi faimos.


Depasind sunetele masive, The Freestylers au devenit in scurt timp o trupa live de 11 piese, incluzand piese recunoscute din Londra si o echipa de breakdance condusa de scotianul nebun Coza. Au inceput sa puna muzica la petreceri rock, festivale si emisiuni TV precum Top of the Pops si au avut o lovitura cu Noel Gallagher cu un sample din hitul din 1995 al celor de la Oasis, „Wonderwall”.


Glallagher a refuzat sa acorde permisiunea de a folosi linia melodica de la „Wonderwall” lui Tenor in „B-Boy Stance”, fortandu-i pe cei de la The Freestylers sa se intoarca in studio pentru a o reinregistra. De asemenea unul dintre versurile lui Tenor Fly din „Mr Badman” este prezumat a face referire la Gallagher.


La Muzik Magazine Awards din 1998, The Freestylers au fost nominalizati la doua categorii si au reusit sa castige distinctia pentru cea mai buna trupa. Tot aici au avut ocazia de a se intalni cu Gallagher, o intalnire foarte interesanta. Trupa a fost nominalizata si la premiile MOBO din 1998 la categoria „Cel mai bun nou-venit”. Albumul lor de debut „We Rock Hard” le-a consolidat pozitia de nou-veniti, spargand Top 40 Albume din Marea Britanie si vanzand 150 000 de copii in SUA, intrand pe cel mai profitabil teren din domeniu.


In acest timp au fost trupa preferata a lui Ben Stiller si au aparut cu piesa lor „Ruffneck” in filmul acestuia, Zoolander. Muzica lor a inceput sa fie folosita si in filme renumite precum „Dude Where`s my Car” si „Sweet Home Alabama”. Muzica lor a mai aparut in diverse reclame precum masiva campanie Pringles din Marea Britanie si intreaga trupa a aparut intr-o campanie TV extensiva in SUA pentru BestBuy. Piesa „Don`t Stop” a intrat in Billboard Top 40 si videoclipul costisitor care aducea aminte de MadMax pentru „Here We Go” a devenit o piesa foarte des difuzata pe MTV.


Dupa succesul lor initial au avut ocazia sa produca remixuri pentru eroi muzicali precum The Jungle Brothers si Afrika Bambataa si au fost invitati la BBC Radio 1 de catre Pete Tong pentru a inregistra un Essential Mix care a inspirat crearea mix albumului F.S.U.K care a ajuns sa se vanda in peste 40.000 de copii pentru MOS. Trupa a pus muzica la cateva petreceri gigantice precum MTV Millennium party in NY Times Square si in fata a peste 30.000 de oameni la festivalul Glastonbury in 1999. La acea vreme au ajuns sa fie faimosi si in Australia si cel de-al doilea album al lor „Pressure Point” a invadat topurile din aceasta tara. Intorcandu-ne in Londra, Pete Tong a transformat „Now is The Time” de pe albumul „Pressure Point” intr-o vedeta prin nominalizarea ei ca Essential New Tune si baietii au reusit sa semneze un contract cu recunoscuta casa de discuri Against The Grain.


Au inceput sa inregistreze piese sub numele Raw as F**k si fiecare piesa lansata de ei a urcat in topul Beats & Breaks de la Dj Magazine. Numele trupei a fost inspirat de duritatea strazilor si a scenei iar acesta le-a placut intr-atat de mult incat si-au botezat cel de-al treilea album cu acelasi nume, fara sa se linisteasca o data ce au ajuns la maturitatea muzicala. Raw as F**K au fost numiti paradoxal „Cei mai buni nou-veniti” la Premiile Breakspoll in 2003. Intreaga trupa a continuat seriile de petreceri dar cea mai buna modalitate de a-i prinde pe artisti la inceputul anilor 90 a fost printr-un set de DJ intr-un club.


Aston si Matt, amandoi zguduitori profesionisti de cluburi au pus muzica la o multime de cluburi alaturi de cate un MC si si-au asigurat un loc confortabil in fruntea scenei infloritoare de breakbeat. Asadar au reusit sa castige o pozitie destul de confortabila pentru a putea experimenta linistiti cu alte stiluri iar „Push-up”, o piesa plina de sarm disco-funk, s-a dovedit a ajunge un alt hit de-al lor.



Acompaniati de un remix colosal al celor de la Plump Dj`s, release-ul s-a pozitionat direct pe primele pozitii din Top 25 din Marea Britanie. In Australia a ajuns pe locul 2 si a fost plasat pe locul 3 in Olanda pe cand in Belgia single-ul a ajuns in varful varfurilor. Astfel, The Freestylerz au redevenit staruri pop. Dupa piesa breakbeat plina de suflet „Get a Life”, realizata impreuna cu Onallee de la proiectul lui Roni Size Reprazent, a urmat „Push Up” in Top 20 australian. In ciuda acestui succes, artistii si-au tinut picioarele pe pamant, mai exact, unul l-au lasat in scena underground, lucru demonstrat cand au fost invitati sa faca un mix pentru clubul londonez Fabric.


In acesta au indesat bucati de la Breakfastaz, Baobinga, NAPT si alti artisti breakbeat, iar albumul a devenit unul dintre cele mai bine-vandute ale seriei. Pe acesta a aparut si un material propriu sub aliasul S.C.A.M. Aceste sunete puternice au fost o sursa de inspiratie cand The Freestylers si-au inceput colaborarea cu monstrii drum`and`bass australieni Pendulum. Rezultatul - „Fasten your Seatbelts”- lansata pe breakbeat Kaos, a fost una dintre cele mai tari piese dance din 2005, aruncand in aer ringuri de dans oriunde a fost pusa. Sample-ul de old school a electro-ului „Boom Blast”, realizat cu Million Dan (lansat cu un remix de la Deekline & Wizard) a spart apoi TOP 75 din Marea Britanie, un bun indicator al capacitatilor trupei The Freestylers de a depasi genuri muzicale si de a excela indiferent de stilul abordat. Un alt exemplu al maestriei lor este piesa hip-hop premiata de Westwood „Dogs n Sledgez”, realizat de asemenea cu Million, piesa care a fost multa vreme pe playlistul celor de la Radio 1. Pe masura ce aceste „rautati” continuau, ei au inceput munca la cel de-al patrulea lor album, „Adventures in Freestyle”.


MC SirReal a devenit pana acum o parte din reteta live a celor de la Freestylerz si a fost promovat masiv in acest album. De remarcat este re-alaturarea cu cei de la Pendulum pentru a realiza titanicul jungle „Painkiller” cu niste versuri inveninate ale lui SirReal.



Albumul a experimentat o varietate de stiluri si i-a prezentat pe cei de la The Freestylerz lucrand impreuna cu diversi vocalisti underground. De la alura techno-punk a „Security” pana la vastele campuri audio ale „Infernos”, acesta a fost intr-adevar un album care a expus maestria artistilor in multe genuri. Albumul a servit ca un imbold pentru ca trupa sa porneasca la drum impreuna cu SirReal si Valerie M ca vocalisti pentru a zgudui festivalele verii incepand din 2009.


In prezent acestia lucreaza la cel de-al cincilea lor album care se contureaza a fi cel mai puternic al lor de pana acum.


Popup detector