Tigarile ar putea fi vandute doar in pachete albe, fara marca producatorului
27 Noiembrie 2008 Beat Factor BeatFactor
Pachetele de tigari nu vor mai fi inscriptionate cu numele brandului sub care sunt produse sau logo-ul companiei producatoare, astfel incat cumparatorii sa nu mai faca deosebire intre acestea, potrivit unei reglementari propuse de Organizatia Mondiala a Sanatatii.
Astfel, tigarile ar trebui comercializate in pachete albe pe care vor fi imprimate doar avertismentele referitoare la riscurile de imbolnavire.
Acestea ar trebui pozitionate in partea superioara a zonei de afisaj, iar mesajele de avertizare ar trebui sa acopere o suprafata mai mare de 50% din spatiul principalelor zone de afisaj, scrie Capital.
Oficialii companiilor din industria tutunului sustin ca aceasta propunere aduce atingere drepturilor agentilor economici de a comercializa un produs legal.
In acelasi timp, reprezentantii companiilor din domeniul publicitatii sustin ca printre consecintele restrictionarii brandingului de pe pachete de tigari se vor numara incurajarea comertului ilicit si scaderea veniturilor la bugetul de stat.
"Intr-o categorie generica, oricine isi poate permite sa arunce pe piata un produs contrafacut sau de o calitate indoielnica. A elimina brandingul inseamna a-i incuraja pe cei care lanseaza in piata produse contrafacute, in detrimentul celor care investesc in calitate si care platesc taxe la stat. Cata vreme, undeva in lume, se vor putea produce pachete care sa poarte branding, iar la noi nu, inseamna ca incurajam contrabandistii sa faca afaceri infloritoare", este de parere Andy Lita, business unit director al OgilvyAction.
Ziare.com
Astfel, tigarile ar trebui comercializate in pachete albe pe care vor fi imprimate doar avertismentele referitoare la riscurile de imbolnavire.
Acestea ar trebui pozitionate in partea superioara a zonei de afisaj, iar mesajele de avertizare ar trebui sa acopere o suprafata mai mare de 50% din spatiul principalelor zone de afisaj, scrie Capital.
Oficialii companiilor din industria tutunului sustin ca aceasta propunere aduce atingere drepturilor agentilor economici de a comercializa un produs legal.
In acelasi timp, reprezentantii companiilor din domeniul publicitatii sustin ca printre consecintele restrictionarii brandingului de pe pachete de tigari se vor numara incurajarea comertului ilicit si scaderea veniturilor la bugetul de stat.
"Intr-o categorie generica, oricine isi poate permite sa arunce pe piata un produs contrafacut sau de o calitate indoielnica. A elimina brandingul inseamna a-i incuraja pe cei care lanseaza in piata produse contrafacute, in detrimentul celor care investesc in calitate si care platesc taxe la stat. Cata vreme, undeva in lume, se vor putea produce pachete care sa poarte branding, iar la noi nu, inseamna ca incurajam contrabandistii sa faca afaceri infloritoare", este de parere Andy Lita, business unit director al OgilvyAction.
Ziare.com
Cele mai citite stiri
- Subcarpati si Macanache au lansat o piesa in memoria lui Robert Zaharia
- SOS, Kool, Katya Vanilla si Joy vin in Gossip Mamaia pe 20 si 21 iunie
- Maraton Legendele Toamnei, pe 5 octombrie la Iasi
- Cele mai bune bloguri de moda din .com
- Sunrise & Proudly made by Us prezinta Dor De Munte, pe 30 august, in Poiana Brasov
- French Express Label Night se muta in Gaia
- Micul Paris sau Berlinul Europei de Est? Amandoua. DE.KOLECTI.F by burn
- Color prezinta French Express Label Night, pe 31 august
- Trei zile la Ibiza cu Burn
- Fetele intra gratis la The Mission Dance Weekend
Popup detector