Street Delivery, arta si arhitectura pe strada Arthur Verona

10 Iunie 2009 Beat Factor BeatFactor

Strada Arthur Verona din Capitala va deveni timp de trei zile, intre 12 si 14 iunie, o platforma urbana de arte si arhitectura, in cadrul celei de-a patra editii a Street Delivery, eveniment organizat de Ordinul Arhitectilor din Romania si Fundatia Carturesti.

Ca si in anii trecuti, pe durata evenimentului, strada va fi inchisa pentru masini.

Extinderea spatiului ocupat de eveniment, triplarea numarului de participanti si de organizatii implicate au facut ca Street Delivery sa fie impartit, anul acesta, in sectiuni coordonate de specialisti in arhitectura, muzica, film, teatru, performance, expozitii, workshop-uri si evenimente dedicate copiilor.

Astfel, strada Arthur Verona va gazdui, printre multe altele, expozitii de arta neconventionala, un targ de vechituri si haine vintage, proiectii de filme, workshop-uri, muzica si proiecte de arhitectura.

Potrivit organizatorilor, toate activitatile culturale reunite in Street Delivery sunt un manifest viu prin care doresc sa atraga atentia asupra orasului ca responsabilitate comuna a celor care il administreaza.

Street Delivery se doreste, astfel, un exercitiu alternativ de locuire a spatiului public, o platforma de promovare pentru initiative civice, sociale, culturale, artistice definitorii pentru un Bucuresti european.

Street Delivery reprezinta, in plus, un demers pentru castigarea dreptului la promenada si la un oras in care sa se poata respira, conservarea si revitalizarea a 25 de monumente istorice de-a lungul traseului pietonal printre care Scoala Centrala, Blocul ARO, Biserica Anglicana, Casa Universitarilor, Casa Dimitrie Sturdza, Casa Ion Mincu si Hotel Ambasador.

Iar asta in contextul mai multor propuneri venite din partea societatii civile pentru ca unele artere ale Capitalei sa fie deschise, macar in weekend, numai pietonilor.

La Street Delivery va participa si Asociatia Prietenii Scolii Centrale, care isi propune astfel sa promoveze sediul institutiei de invatamant ca monument de arhitectura, construit in 1890 de Ion Mincu, si sa atraga atentia asupra unor probleme legate de cladire si de dezvoltarea zonei Gradinei Icoanei.

Arthur Verona - traseu cultural - pietonal

Evenimentul urban de arhitectura si arte isi mai propune sa transforme strada Arthur Verona intr-un traseu cultural-pietonal care sa lege Gradina Icoanei de Gradina Cismigiu. Proiectul Urbanistic Zonal "Trasee culturale: strada Arthur Verona - strada Icoanei", elaborat pe baza unui regulament de urbanism, prevede largirea trotuarelor destinate si crearea unei promenade cu plante, imbunatatirea circulatiei auto in zona strazii Jean L. Calderon, construirea unor monumente de for public, parcaje subterane si un pasaj pietonal , in zona Gradina Icoanei, Parcul Filipescu, plus restaurarea istorica si amenajarea Gradinei Icoanei.

Street Delivery este organizat cu sprijinul Ministerului Culturii, Primariei Municipiului Bucuresti, Primariilor sectoarelor 1 si 2 si al Administratiei Fondului Cultural National.


Popup detector