Numele mari distrug scena clubbing?

07 Iunie 2010 Create It BeatFactor

Ziarul The Guardian a publicat recent un material prin care iau la puricat evenimentele neplacute care au lovit Londra in ultima perioada in ce priveste clubbing-ul.

Dupa inchiderea multor cluburi celebre, recent s-a anuntat inchiderea si clubului Matter, din cauza problemelor financiare, cat si vanzarea clubului Fabric, din acelasi motiv.

Britanicii de la The Guardian lovesc in DJii mari si in fee-urile mult prea ridicate si ii acuza de ceea ce se intampla cu cluburile din Londra in acest moment.

"Problema este ca bookuirea numelor foarte mari costa bani, iar cand vremurile sunt grele, fee-urile ridicate aduc si mai multe probleme financiare.", sustine editorul Ben Child.

Acesta mai adauga faptul ca agentiile de booking, constiente de faptul ca oamenii loviti de criza financiara aleg sa stea mai mult in casa decat in club, cresc enorm fee-urile artistilor mari, la care nu exista indoiala ca oamenii vor iesi din casa. Prin urmare, cluburile vor alege sa book-uiasca artisti mari, cu care stiu ca vor strange lume in club in detrimentul numelor mai mici, dar mai ieftine, la care situatia este, totusi, incerta.

Pe de alta parte, aducerea constanta a unui numar mare de DJ la fel de mari si la fel de scumpi nu poate fi sustinuta permanent si astfel au ajuns cluburile precum Matter in faliment.

Pete Jordan de la Spectrum spune ca actualul model de business aplicat de clubul este similat cu cel aplicat de cluburile de fotbal: "Ai nevoie de nume mari pentru a fi sigur de succes, dar acturile mari sunt totusi premiuri, asa ca fie oferi ceva mare, fie nu vine nimeni in club. Este o abordare pe termen scurt care va duce la distrugerea calitati evenimentelor. Nu multe dintre aceste acturi mari va rezista pietei din UK. Lacomia este cheia in acest caz; agentii se paranoizeaza si au impresia ca altcineva face bani in locul lor".

Daca ambele cluburi, Matter si Fabric se vor inchide, va fi o mare pierdere pentru Londra, iar londonezii vor ajunge, din nou, la petrecerile underground ilegale care desi la o prima vedere par a fi tentante, dupa un studiu aprofundat realizam ca nu e chiar asa.

Din nou, lacomia, dorinta eterna de a face bani din orice si vanzarea sufletului pentru publicitate face ca toata industria sa se duca in jos, usor, dar sigur, si nu este un fenomen izolat, ci unul mondial. Candva, vom regreta alegerile facute.

Mai multe pe TheGuardian.


Popup detector