Generatia Twitter cumpara mai multa muzica digitala

25 Iunie 2009 Saint BeatFactor

Generatia Twitter cumpara mai multa muzica digitala
TAGS:
digital  twitter 

Sfarsitul primei decade a secolului XXI reprezinta boom-ul retelelor sociale si, implicit, al utilizarii platformelor Twitter, Facebook, MySpace.

Ce beneficii are aceasta dezvoltare in mediul online, in special in zona muzicala? Potrivit unui studiu de piata, realizat de NPD Group, utilizatorii activi de Twitter cumpara cu 77% mai multa muzica in format digital decat cei care nu folosesc acest serviciu.

`Bazandu-ne pe achizitiile de muzica facute anterior, utilizatorii activi de Twitter sunt, pur si simplu, cu mult mai importanti pentru casele de discuri si distribuitorii de muzica, fata de cei care nu folosesc Twitter-ul`, a afirmat analistul NPD Russ Crupnick, citat de Reuters.

Acelasi studiu arata ca o treime dintre toti utilizatorii Twitter au recunoscut ca si-au cumparat un CD in ultimele trei luni, iar 34% au cumparat muzica online.

Prin comparatie, 23% din totalul utilizatorilor de www si-au achizitionat un disc, iar 16% au cumparat muzica in format digital.

O alta treime din utilizatorii Twitter, care au raspuns chestionarului, au marturisit ca asculta muzica pe un site de social networking, 41% asculta muzica la un post de radio online, 39% vizioneaza videoclipuri muzicale pe Internet.

In total, twitter-ii folosesc de doua ori mai mult MySpace-ul decat utilizatorii obisnuiti.

`Twitter-ul are potential pentru a stimula descoperirea de muzica noua si pentru a imbunatati marketingul muzical in fata grupurilor de consumatori implicati si priceputi, cu conditia sa fie facut corect`, a mai precizat Crupnick.

`Trebuie sa existe un echilibru intre divertisment si comunicare, pe de o parte, si marketing, pe de alta parte. Utilizat corect, Twitter-ul poate distra si motiva fanii muzicii sa cumpere mai multe albume, mai multe bilete la concerte, mai multe produse muzicale`, a conchis Russ Crupnick.

Studiu NDP `Music Aquisition Monitor` masoara toate achizitiile de muzica (format digital si fizic) si a fost realizat pe baza raspunsurilor a 4000 de persoane din SUA, cu varsta 13+.


BestMusic.ro


Popup detector