Cum aratau reclamele la tigari

25 Ianuarie 2010 Create It BeatFactor

Daca majoritatea fumatorilor de azi s-au obisnuit sa vada pe pachetele de tigari imagini neplacute si avertismente, pe vremuri, reclamele laudau efectele benefice ale fumatului asupra sanatatii.

Mesaje de tipul "Nu irita gatul", "Recomandat persoanelor care sufera de astm" sau "Create pentru a preveni durerile de gat" erau frecvent intalnite, in trecut, in reclamele pentru tigari, dupa cum arata galeria realizata de Scoala de Medicina Stanford.

Multe dintre mesajele prezentate in reclame utilizau referiri la medici si la oameni de stiinta, menite sa convinga clientul ca acestia ar aproba fumatul.

Unul din vechile postere publicitare pentru tigarile Lucky Strike contine un astfel de mesaj: 20.679 de medici spun ca tigarile Lucky Strike irita mai putin. "Protectia ta impotriva iritatiei si a tusei", este mesajul din reclama.

O reclama din 1952 la tigari Chesterfield utilizeaza imaginea unui cercetator care isi practica meseria cu o tigara aprinsa in mana. "Stiinta a descoperit, tu poti sa dovedesti - Nu exista un gust neplacut dupa tigara", este mesajul din aceasta reclama.

Philip Morris apela de asemenea la medici pentru a-si promova produsele, in conditiile in care, in anii 1930, '40 sau '50, prestigiul medicilor era mult mai mare decat in ziua de azi.

Avertismentele cu privire la pericolele reprezentate de fumat existau si atunci, insa industria nega acuzatiile cu vehementa. Unii insa nu se limitau la asta, ci incercau sa impuna ideea ca tigarile ti-ar face un bine.

"Procesul de prajire elimina iritantii periculosi care afecteaza gatul si cauzeaza tusea", se arata intr-o reclama la Lucky Strike, din anii '30.

Placerea produsa de fumat a fost de asemenea folosita de agentii publicitari: reclamele puneau uneori accent pe modul in care tigarile "calmeaza nervii" si te relaxaza.

O alta problema care se punea in acea perioada era si cea a inhalarii fumului de tigara. Cei care nu trageau in piept fumul de tigara erau uneori ridiculizati.

O reclama la Viceroy arata ca filtrul tigarii este benefic, iar dentistul va recomanda aceste tigari. Filtrul a fost creat in special pentru a convinge fumatorii ca pot fuma fara sa aiba probleme de sanatate. In fapt, majoritatea filtrelor nu reduceau cantitatea de gudron sau nicotina a tigarilor.

Mitul tigarilor pe care le poti fuma "in siguranta" a dominat multa vreme in campaniile publicitare. O reclama la tigari Kent transmitea mesajul ca, in toata America, "tot mai multi oameni de stiinta si educatori fumeaza Kent".

Producatorii de tigari nu au neglijat publicul feminin. Au fost lansate campanii publicitare care incercau sa convinga femeile ca tigarile te pot ajuta sa ai o silueta de invidiat. Lansata in 1928, campania Lucky Strike indemna femeile sa "aprinda o tigara in loc sa manace o bomboana".

Producatorii de dulciuri au ripostat insa importiva acestei campanii, reusind sa o opreasca. Ulterior, producatorii de tigari au apelat la o alta optiune pentru a atrage publicul feminin: au promovat tigari "dulci".

Pentru a convinge femeile sa fumeze, au fost folositi in reclame chiar si copii. O reclama la Malboro incerca sa induca ideea ca fumatul poate fi o componenta normala a vietii de familie.



Sursa: www.ziare.com


Popup detector