Interviu cu Camil - eclectism de la A la Z


Interviu cu Camil - eclectism de la A la Z
TAGS:
camil 


Cred ca secretul este sa nu te opresti contempland la nesfarsit partea vizibila a icebergului, ci sa explorezi tot mai adanc sub apele inghetate, inspre partea nevazuta. De acolo vin marile satisfactii in digging, si este valabil pentru orice gen muzical.

Il stiu pe Camil de cativa ani buni, prin diferite iposteze, mai mereu conectate intr-un fel sau altul cu muzica. Nu prea am gasit niciun interviu scris, video sau audio cu sau despre el, lucru mai mult sau mai putin intrigant, asa ca asta-i probabil singurul; pana acum.


Atunci cand pune muzica prin diverse locuri, Camil spune povesti; fireste, pentru cine are urechi sa-l asculte si ochi sa-l vada. Din diversele discutii au iesit 12 intrebari mari si late, asa ca ia-ti popcornul si vinul fiert si da-i bataie pentru una din cele mai cinstite lecturi de pe BF din ultimul timp.



Salut! Cum nu prea am gasit multe chestii scrise despre tine prin ungherele internetului, o luam cu inceputul: cine este Camil, in cel mai scurt raspuns din istorie?


Pana la proba contrarie, un nume pe un flyer.

Cand ai inceput sa mixezi ? (Cum a fost primul contact cu publicul, cu pupitrul de mixat ?)

Am inceput la Web, in compania lui Rock DJ si a colegului Ion Dumitrescu - actualmente partner in crime la Future Nuggets si proiectul nostru in doi, Delusion Men. Puneam rock psihedelic, surf, funk, tot felul de vechituri obscure. Uneori mai venea Ion si canta la chitara peste vreun beat. Ne-am distrat... Recunosc, nu erau cele mai populare petreceri. N-ar fi avut cum... Dar, pe masura ce sunt mai departe de momentul ala, mi se pare ca am inceput cum nu se putea mai bine. Firesc, cinstit, de la baza. Ca dovada, in continuare imi place sa pun piese pe care le puneam atunci. Doar ca impachetate in tot mai multe chestii, cu conexiuni tot mai complexe..

Care este rolul unui DJ in zilele noastre, in opinia ta?

"It's in the eye of the beholder" - chestia asta cu functia DJ - ului. Mi-am dat seama ca oamenii au asteptari radical diferite. Unii asteapta sa asculte in club chestiile pe cale le stiu de acasa, altii se simt foarte bine pe acelasi beat toata noaptea, atat vreme cat drogurile functioneaza.

Pentru mine, ambele variante de mai sus se inscriu la categoria No - Go. Chit ca ma aflu in fata sau in spatele pupitrului, cred ca un DJ trebuie sa surprinda mereu, sa faca legaturi neasteptate, sa deschida directii noi, sa exprime o personalitate puternica si un background pe masura. Nu in ultimul rand, sa indeplineasca cu rafinament functia de entertainer. Sigur ca tehnica trebuie sa sustina continutul. Dar - si imi place sa folosesc asemanarea asta, daca il reducem la nivel de beatmatching, DJ'ingul se poate compara cu permisul de conducere: toti idiotii il poseda.


Camil live @ Groove On Radio 31.08.2012 by Camil on Mixcloud


Cred intr-un stil eclectic, coerent si riguros documentat, ambalat in pasiune si creativitate.

Pentru mine, Dj set-ul ideal este ala la care sa iti vina sa intrebi la fiecare piesa "WOW, dar asta ce mai este?"


Pe scena locala eu te percep ca pe un DJ underground, pozitionat mai low profile, care nu face compromisuri muzicale si isi alege cu grija locul si contextul de petrecere in cadrul caruia pune muzica. Lucrurile au venit natural pe aceasta filiera, sau asa ai vrut tu sa te pozitionezi pe scena de la bun inceput?

Intr-adevar, succesul de masa nu este pentru mine un scop in sine, nu a fost si nu va fi. De asemenea, imi este foarte clar ca nu toate lucrurile sunt pentru toata lumea, ceea ce este foarte bine si normal. Prin urmare, nu ma astept sa imi castig existenta din Dj-ing, sau, in masura in care asta se intampla, este doar un bonus al muzicii pe care o ador catre mine (de parca nu mi-ar fi dat atat de multe oricum).

Iar ca producator am fost pana acum mai degraba retinut. Pentru un motiv simplu - sincer, as prefera sa nu contribui la cantitatea de bullshit sau chestii plictisitoare deja existenta si in expansiune cu un produs de care nu sunt 100% convins ca are o ratiune proprie de a exista. Ceva care sa aduca ceva in plus, cu adevarat. Propria mea cultura muzicala functioneaza de multe ori ca un factor inhibator. De fapt, poate ca incerc doar sa aman momentul in care sa fiu judecat cu masura pe care o aplic eu in propriile judecati.




Ce crezi despre scena locala de muzica electronica / club actuala?

O gasesc indestulatoare, e o scena care se dezvolta continuu si care ofera lucruri bune pentru toata lumea. A devenit deja problematic sa bifezi toate evenimentele interesante si nu cred ca mai existe multe motive de frustrare pentru unii sau altii, pentru vreo anumita parte a publicului. Pe alocuri poate ca oferta depaseste deja cererea. Sigur, nu toate locatiile si elementele de organizare sunt la nivelul asteptarilor, dar probabil ca lucrurile astea se vor regla in timp. Important e sa existe initiativa, si exista, tot mai multa..

5 Alltime Favorites..?

Jah Wobble, Adrian Sherwood, KLF, Yello, Richard H Kirk. Too much to handle already :)

Hippie Hardcore KarmaCAMILeon live @ Atelier Mecanic 15 iunie 2012 by Camil on Mixcloud


Unii mai apropiati stiu ca esti o biblioteca generoasa cand vine vorba despre rock psychedelic, rock & roll, reggae/dub si multe alte obscuritati muzicale. Pentru ceilalti, ne poti povesti despre backgroundul tau muzical?

Pai, cum spuneam, am luat-o de la baza. Cu rock in general, apoi, mai in detaliu, cu rock progresiv, psihedelic, kraut, descoperind tot mai mult ca asta e muzica ce-mi place...cu niste funk in-between... Apoi am ajuns la dub si la muzica electronica, intr-o evolutie fireasca. Cred ca secretul este sa nu te opresti contempland la nesfarsit partea vizibila a icebergului, ci sa explorezi tot mai adanc sub apele inghetate, inspre partea nevazuta. De acolo vin marile satisfactii in digging, si este valabil pentru orice gen muzical.

Spune-mi te rog cate ceva despre proiectul Future Nuggets, in care esti si tu implicat. Care este ideea de la care s-a plecat? Cine mai este in spatele colectivului?

Future Nuggets este o placa turnanta a obscuritatilor muzicale, a chestiilor aflate la limita dintre genuri, care invarte manele carpato-psihedelice si dub dunareano-pontic laolalta cu benzile de magnetofon ale lui Rodion, un band concentrat si o suma de psudonime.

In varianta de scena pot fi remarcati Ion, Andrei, Horatiu, Piti, Jerry, sub numele de Concentration Band si Steaua de Mare.


Cu ce altceva iti mai ocupi timpul liber in afara de muzica?

Cu un butoias cat o catelusa pe nume Lucky si cu prietenii mei de la gradinita, cu care am mancat niste hamburgeri deliciosi in ultimele ocazii.

Si cu multe alte lucruri care sper ca sunt bune pentru sufletul meu.

Ne poti povesti cate ceva despre trei albume (mai noi sau mai vechi) esentiale pentru tine?

Asta e genul de intrebare care iti poate scoate peri albi, o sa incerc sa imi golesc mintea si sa ma refer doar la cateva titluri pe care le-am frecventat cu mare placere in ultima vreme. Supersempfft - Roboterwerke, o poveste minunata insotita de o ilustratie pe masura din anul nasterii mele, 1979; de cu zece ani mai devreme, Markley - A Group (in fapt West Coast Pop Art Experimental Band cu numele schimbat intr-o incercare naiva de redobandire a notorietatii); nu in ultimul rand, ultimul album al lui Adrian Sherwood, Survival and Resistance, care este o capodopera, punct.




Din punctul de vedere al unui pasionat de viniluri, de ce crezi ca in Romania sunt destul de putini DJi care sa manifeste vreun interes pentru aceasta cultura si acest format muzical?

Vinilul este forma cea mai satisfacatoare de a detine muzica pe care o pretuiesti, este simplu. Sigur ca plasticul negru nu sporeste valoarea in sine a muzicii. Faptul ca dai play la pickup nu poate transforma un beat mediocru intr-o bijuterie.

Una peste alta, sa traiesti intr-o tara fara magazine de discuri poate deveni frustrant de la un punct si poate genera un comportament compulsiv cand vine vorba de discogs. Iar o simpla notificare de la posta poate transforma o zi sinistra intr-una minunata.






Comenteaza
Popup detector