Despre productie audio, cu Treitl Hammond


Despre productie audio, cu Treitl Hammond

abordez un gen mai putin abordat de alti dj din Romnia, att la productii, ct şi la dj-ing, ceea ce face mai dificila ascensiunea.

Se mparte zilnic ntre 3 job-uri. E producator muzical, e Dj şi producatorul emisunii Euphoria @ SK Radio. Asta cnd nu pleaca n Austria pentru a se mai documenta despre una, despre alta, despre ultimele noutati n domeniu şi modul n care se face meserie n afara.

E mai mereu plecat, iat atunci cnd ramne acasa lucreaza n studio la mixuri şi piese. E vechi pe piata muzicala din Romnia, dar a preferat mereu sa fie n umbra, pentru ca a considerat ca asta este decizia cea mai buna. Nici acum nu regreta acest lucru, pentru ca ştie ca altele i sunt prioritatile.

A lucrat cu Activ, cu Dj Optick, cu Dj Sava şi a compus albume pentru Atac şi Akcent şi e conştient de munca pe care a depus-o pna acum şi de faptul ca trebuie sa lupte ncontinuu pentru a se impune pe piata şi a ramne pe pozitie permanent. E Treitl Hammond.

Beat Factor: Ştiu ca ai crescut ntr-o familie de muzicieni. Ai ales muzica pentru ca ti`a placut sau pentru ca aşa cerea "traditia"?

Treitl Hammond: Trebuie sa recunosc ca am fost oarecum influentat de familie, dar nu, am ales sa fac muzica pentru ca mi-a placut. De mic am studiat pianul, iar prin 1998 am nceput sa produc muzica.

Beat Factor: Sunt curioasa de ce nu ai mers pe aceeaşi linie a "familiei"?

Treitl Hammond: Exista o explicatie foarte simpla: am crescut ntr- o generatie cu alta mentalitate şi, inevitabil, am fost influentat de cu totul alte beaturi, ritmuri, vibes-uri.

Beat Factor: Cum ai intrat pe piata de profil, pentru ca eşti de ceva timp n branşa?

Treitl Hammond: Am nceput prin 1998 cu un proiect numit Evolution, casre se axa pe mai multe genuri muzicale. Eram la nceput şi cred ca eram n cautarea genului care sa ma reprezinte cel mai bine. Aşa am nceput sa fiu recunoscut n Baia Mare, la fel şi munca mea. Colaborarile au nceput sa vina, şi ncet ncet am ajuns sa produc albume pentru diverse band-uri.

Beat Factor: Ai colaborat cu ATAC, ACTIV şi AKCENT. De ce ai renuntat la colaborari şi de ce ai preferat sa ramai n umbra?

Treitl Hammond: Cu Activ şi Akcent am colaborat pentru producerea unor albume respectiv "n transa" la Activ şi "Senzatia " la Akcent. Ct despre Atac, aici a fost ceva mai mult. Am fost membru component al trupei, am pus umarul la munca pentru productie, pentru concerte, aparitii TV şi tot ce implica meseria asta. De ce am ramas n umbra? Pfff, pentru ca nu eram un front-man şi pentru ca am vrut sa fac ce mi place, şi anume dj-ing.

Beat Factor: Ce nu a mers la proiectul tau initial The Computers?

Treitl Hammond: Vorbeşti de cel facut cu Adi de la ATAC. ..pai... pentru ca Adi s-a mutat n Bucureşti, iar distanta a facut foarte dificila colaborarea la acest proiect.

Beat Factor: Cum a ajuns un mix de-al tau pe o compilatie din Rusia?

Treitl Hammond: Simplu! Am trimis track-urile produse mpreuna cu Adi la mai multe label-uri, şi Prof Music din Rusia ne-au solicitat pentru aparitia pe o compilatie.

Beat Factor: De la cine ai furat meserie?

Treitl Hammond: Dj-ing am nvatat singur, iar la productie m-a ajutat la nceput un prieten care lucreaza la un post de radio din Baia Mare. Cu timpul, am nvatat singur tot ce e legat de productie muzicala.

Beat Factor: Care sunt influentele stilului tau, ca dj? Unde te ncadrezi?

Treitl Hammond: mi place muzica plina de energie, care are ceva de spus. Ca şi dj, ma axez pe stilurile lui Mauro Picotto şi Joachim Garraud.

Beat Factor: Eşti prieten şi coleg cu Viktor Nagual. Cum se manifesta concurenta ntre voi?

Treitl Hammond: Nu cred ca este vorba de concurenta. Abordam stiluri diferite.

Beat Factor: Ai intrat pe piata ntr-un moment n care muzica romneasca şi productia audio era relativ la nceput. Care e diferenta ntre sound-ul de atunci şi cel de acum?

Treitl Hammond: Odata cu muzica romneasca au evoluat şi producatorii, ca şi stil şi metode. Acum avem productii n Romnia care pot concura cu productiile de afara. Daca toate casele de discuri din Romnia ar fi ncurajat talentele, am fi ajuns demult la acelaşi nivel cu muzica de afara.

Beat Factor: Eşti producator muzical, n prima instanta. Care e diferenta ntre un producator muzical şi un Dj?

Treitl Hammond: Cred ca e vorba mai mult de asemanare, pentru ca cele doua se leaga strns ntre ele. Eu pun n seturi totdeauna productiile mele, care sunt facute pentru a fi mixate.

Beat Factor: Care sunt zonele care au ramas nca neexploatate n productia muzicala romneasca?

Treitl Hammond: Underground-ul.

Beat Factor: Ai un sunet de jungla şi unul de tambal. Ce poti sa faci cu ele?

Treitl Hammond: Depinde de starea de spirit. nca nu am ncercat asemenea combinatii.

Beat Factor: Ce are n comun DJ Treitl Hammond cu Optick, AlexUnderbase, Lucian Barbulescu, Dj Sava şi Adrian Eftimie?

Treitl Hammond: n afara de faptul ca ne leaga viciul pentru mixat, Treitl Hammond a facut remix-uri pentru piesele fiecaruia dintre ei, unele dintre ele fiind incluse şi pe cteva albume, cum ar fi cel al lui Dj Sava. Continuam sa colaboram. Şi nu n ultimul rnd, i-am adunat pe toti n emisiunea mea de la SK Radio.

Beat Factor: Feel Good pe beatport.com. E un mix facut de tine pe care l-am bunghit acolo. Cum a ajuns pe beatport?

Treitl Hammond: Am fost solicitat de Optick şi Activ sa le fac remix la piesa. Fiind un produs bun, piesa a prins n Anglia. Un label de acolo a scos EP, şi uite cam asta e povestea.

Beat Factor: Daca ar fi sa te evaluezi, eşti mai bun ca dj sau ca producator muzical?

Treitl Hammond: Sunt un pic din fiecare, dar mai am de nvatat. Oricum, abordez un gen mai putin abordat de alti dj din Romnia, att la productii, ct şi la dj-ing, ceea ce face mai dificila ascensiunea.





Comenteaza
Popup detector