N-eatGroove - muzica, nu zgomot


N-eatGroove - muzica, nu zgomot

Cred ca exista multi DJ-ii romani buni, insa le trebuie mai multa personalitate.

N-EatGroove s-a nascut cam acum un an din dorinta lui Bogdan Popoiag, producator de muzica electronica. S-a facut remarcat prin piesa Scream alaturi de Rocca, solistul trupei Firma. Piesa a beneficiat si de remixuri din partea unor DJ-i si producatori romani, asa ca a ajuns si in cluburi. Cine este N-EatGroove?

Face muzica de aproximativ 10 ani, iar de un an poate fi gasit si la pupitru, mixand. Tot el este jumatatea proiectului Unu, un duo fondat in 2002 alaturi de Dan Griober , cu care a produs un album ce a fost lansat la Cat Music / Sony Music in Romania. Cantec pentru sanatatea ierbii si Lumea viseaza sunt doar cateva din piesele care i-au facut cunoscuti pe Unu'. Prestatiile cele mai importante de anul acesta semnate N-EATGROOVE sunt open act-urile in cadrul evenimentului Tiesto, cel de la Groove Armada alaturi de Marika, plus weekend-urile minunate din Vama Veche la Suburbia.

Ne-am intalnit la Web intr-o seara si am stat de vorba mai pe indelete despre muzica, planurile sale, scena de club de la noi, ce inseamna sa fii DJ si altele. Rezultatul se afla mai jos.

Beat Factor: Cum te simti ca finalist Heineken Music Thirst Studio?

N-eatGroove: N-am participat in viata mea la un concurs, e prima oara cand particip la ceva de genul asta. Am mai participat la un competitie, dar era ceva total diferit si nu l-am simtit ca pe un concurs. Asta era acum vreo opt ani de zile, era organizat de Atomic TV la inceputuri, cand lucrau Suie Paparude acolo. Era Club Bizzare si mai era un concurs In Za House, pentru muzica de club abia in formare, un curent virgin la ora aceea pentru Romania. Am castigat atunci, am iesit pe primul loc si trebuia sa beneficiem de un videoclip; Clipul nu s-a mai facut niciodata pentru ca postul era in faliment, au fost unele dorinte din partea unor oameni care ne-au apreciat, insa si-au luat talpasita si s-au carat din minunata noastra tara. In fine, acel concurs nu l-am simtit ca pe o competitie, a fost mai mult o joaca.

Heineken Music Thirst Studio a fost intr-adevar o competitie destul de serioasa, in care aveam contact direct cu publicul, fiind petreceri unde publicul din clubul respectiv urma sa te voteze. Si atunci trebuia sa dai tot ce ai mai bun din tine. Era destul de greu, pentru ca fiec are club avea publicul sau, in orase diferite, gen Constanta, Timisoara si Cluj. Sunt locuri total diferite ca gen de muzica, de oameni. M-am simtit bine peste tot, am castigat la Cluj si la Timisoara, din pacate la Constanta nu am reusit decat locul 2 dar a fost poate si datorita faptului ca ceilalti concurenti mai fusesera acolo si nu eram la fel de cunoscut.

Beat Factor: Ai castigat experienta?

N-eatGroove: Da, experienta de genul competitie. Insa pe viitor nu o sa mai particip la un eveniment de genul asta. De fapt, eu nu cred ca exista competitie in muzica; asta e o aberatie. In calitate de artist, nu pot sa critic pe nimeni muzical vorbind, fiecare se exprima asa cum stie. Iti place, ramai, nu iti place, pleci; e foarte simplu, n-am niciun drept sa il critic pe cel care pune muzica si mie nu imi place. Dar stim cu totiii ca in Romania lumea nu prea judeca asa, iar din pacate nu prea exista respect pentru artisti. Sincer? Daca-ti intra-n club maine un oarecare si scrie pe pasaportul lui ca e englez, neamt, francez....sau whatever, lumea se uita la el cu alt aer. Cam asta se intampla si cu DJ-ii de afara, sunt multi DJ-i straini slabi, care nu pun muzica poate mai bine ca multi DJ-i romani, insa sunt pupati in De ce? Pentru ca sunt straini, si pentru ca in continuare suntem o tara comunista, chiar daca ne vrem a fii capitalisti. Exista aceeasi mentalitate stupida sunt straini, oo, sunt straini..

Cred ca ar trebui sa avem si noi personalitate si sa ne facem treaba, si sa reusim ca intr-un fel sau altul sa-i facem sa ne accepte pentru ca suntem ceea ce suntem; nu gunoiul Europei. Sa nu se inteleaga ca sunt un nationalist convins :) chiar nu sunt asa ....m-am saturat sa suport atatea mizerii doar pt ca am avut ghinionul sa ma nasc in Romania.

Beat Factor: Spune-mi cat timp ti-a luat sa faci piesa Scream?

N-eatGroove: Tehnic vorbind, in jur de o saptamana. Am inregistrat sunetul de chitara acustica de pe o Takamine foarte misto, care costa in jur la o mie, o mie cinci sute de euro, iar chitara electrica era un model de Gibson din 60.

Beat Factor: Ai pus accentul pe software sau pe hardware?

N-eatGroove: Daca am tras de pe instrumente, iti dai seama ca intr-un fel sau altul am vrut sa am un sound acolo putin vintage. Normal ca e si o piesa electronica, deoarece contine tobe sintetice, basi, sunete de sintetizator electronic. Insa faptul ca apar niste instrumente acustice schimba putin situatia..

Beat Factor: Si videoclipul?

N-eatGroove: Videoclipul e regizat de mine si de Rocca, l-am filmat eu, am facut si pe operatorul si pe directorul de imagine. Nu am avut o echipa foarte mare, am fost doar 15 oameni la filmare, asa ca ne-am chinuit putin. De obicei la o filmare de genul asta trebuie sa ai cel putin 20 de oameni. Am muncit destul de mult, la urma urmei am facut asta pentru mine. E o chestie care pot spune ca ma satisface.

Beat Factor: Ai fost multumit de rezultatul final?

N-eatGroove: Poate voiam mai mult, in sensul ca urma sa aiba un alt final clipul. Mai trebuia inca o zi de filmare, si n-am mai reusit sa o mai facem; asta ar fi costat inca pe atat. Cred ca este un clip care poate concura cu multe alte clipuri de afara.



Beat Factor: Cum ti s-a parut feedback-ul?

N-eatGroove: A fost interesant, au fost multi care habar naveau ca e o piesa romaneasca, si asta m-a incantat intr-un fel sau altul. Dar nu asta a fost scopul. Piesa urma sa fie lansata in afara tarii, pachetul a fost trimis la case de discuri foarte mari, targetul a fost in pricipiu Anglia, unde piata e mult mai evoluata. Label-urilor le-a placut, insa a fost o singura problema, si anume videoclipul, care nu putea intra in playlisturi. CNA-ul britanic l-ar interzice instantaneu. In Romania a rulat foarte lejer; numai ca in Anglia sunt niste reguli foarte stricte si n-ar fi putut sa promoveze aceasta piesa si ca atare, s-au retras. Ar fi trebuit sa refilmam videoclipul, sa-l facem altfel, iar noi nu am vrut asta. Nu s-au castigat bani din treaba asta, oricum, a fost o investitie, si atat. Videoclipul a costat foarte multi bani, a fost sustinut doar de mine. Am avut doar distributie facuta prin Roton si asta a fost.

Beat Factor: Vreun eveniment major la care ai luat parte anul acesta?

N-eatGroove: Cel mai mare eveniment la care am luat parte, tinand cont de faptul ca mixez cam de un an, a fost bineinteles la Tiesto, un cadou din partea Heinken Music. A fost misto sa pui muzica pentru atata lume, insa pot sa zic ca m-am simtit mai bine asta vara cand am pus muzica in Vama Veche. E un sentiment foarte placut sa pui muzica la 10 000 de oameni, dar parca e mult mai bine cand pui muzica pentru 500 de oameni care sunt acolo doar pentru tine si ce vrei tu sa le transmiti. Multi mi-au spus ca din tot ce a fost la evenimentul Tiesto, eu si cu Vania am avut cel mai bun feedback.

Beat Factor: Fiindca esti producator de muzica, faci si live act?

N-eatGroove: De obicei mixez piesele, si pe langa asta adaug niste sunete din sampler si dintr-un sintetizator analogic, adica nu pun doar piesele de pe disc, imi place sa ma mai si joc cu ele. Dar asta nu tot timpul, pentru ca e greu sa te cari dupa tine cu sculele si sa nu ai loc pe masa de ele. De obicei ii anunt pe oameni cand imi iau cate ceva dupa mine, dar sincer nu pot sa vin cu ele peste tot, si atunci de multe ori doar mixez, si atat.

Beat Factor: Ce pasiuni ai in afara de muzica?

N-eatGroove: Vreau sa fac un film. Eu mai am pasiunea asta cu regia, acum fac o gramada de videoclipuri. Pe mine ma intereseaza sa filmez foarte mult in pelicula, pentru ca asta e ideea, sa am o experienta cu filmul. Si pe viitor vreau sa obtin niste fonduri, pe baza unui scenariu, pe care probabil ca tot noi (eu si cu Rocca) il vom face, si sper sa iasa un film. Sau macar un scurt metraj la inceput. Imiplace foarte mult imaginea si ma pasioneaza.

Beat Factor: Te poti evidentia ca DJ doar incluzand hit-uri?

N-eatGroove: Sunt locuri unde pun muzica, care chiar nu e comerciala, la modul ca nu e cunocuta, insa sunt locuri unde nu poti sa pui decat piese mai cunoscute publicului; am facut cateva evenimente la care, intr-adevar, am trecut prin toate genurile de muzica. Am plecat de la electro, am ajuns la breakbeat si am terminat cu minimal. Eu in mare parte pun piese de-ale mele; ok, daca ele au fost hituri intr-o versiune anume, asta nu vad care e problema, imi cant muzica mea, ce e rau in asta? Cum e de exemplu piesa aceea cu puiu, care de fapt se numeste Mai sus.

Eu am inceput de putin timp sa mixez, asa ca nu am o agentie de booking in spate, nu am un manager, si asta normal se simte de obicei, si inca nu sunt indeajuns de cunoscut, mai ales ca in momentul asta activez sub un nume relativ nou, nu activez sub numele de Unu', care probabil e cunoscut. Insa lucrurile se misca din ce in ce mai bine, adica daca m-as compara cu ce era acum un an de zile cand de-abia incepusem, e o diferenta; in momentul asta lucrurile chiar se misca bine.

Beat Factor: Ce proiecte urmeaza sa ai?

N-eatGroove: Vreau sa imi termin albumul cat mai curand, sa il scot aici in tara. Atata timp cat stau in Romania, trebuie sa scot aici. Va contine probabil pana in zece piese, si remixurile vor aparea separat (daca vor fi remixuri).

Beat Factor: Care este ideea Uzina Records?

N-eatGroove: Uzina Records e studioul, unde trage toata lumea. Cine vrea sa traga, vine si trage, nu e decat un studio. Label-ul se numeste Mutralina, sub care am scos productiile.

Beat Factor: Un scurt portret al DJ-ului roman?

N-eatGroove: Daca ar fi sa fac un scurt portret, evident ca voi mentiona partile bune care exista la foarte multi, insa cred ca le trebuie mai multa personalitate.

Beat Factor: E importanta imaginea?

N-eatGroove: Pentru mine, nu. Dar pentru altii e importanta. Si la urma urmei poate ca e importanta, pentru ca daca vrei sa devii un star in domeniul asta, trebuie sa ai o imagine. Eu n-am nicio treaba, nu prea tin la conceptul de imagine.

Beat Factor: Pe ce baza iti selectezi muzica pe care o pui intr-un set?

N-eatGroove: Am un sablon al meu. Imi place un anumit feeling, un anumit sound, depinde. Cand imi aleg breakbeat caut in asa fel incat sa nu fie nici extrem de agresiv, nici sa nu fie soft. Mie imi plac piesele mai pumping, mai groovy. Trebuie sa se simta tobele alea, sa ma loveasca in piept, si basul sa fie puternic si sa imi dea o stare placuta. Marika are foarte multa muzica pe care o pune si care mie imi place foarte mult, as spune ca avem cam aceleasi gusturi, in mare parte.

Eu pun muzica de dans... electro, break-beat. Mie imi place mai mult zona asta, oricum cu break-beat am inceput si probabil cu asta voi merge in continuare. Sunt si piese minimal care imi plac foarte mult si pe care le include in seturi.

Beat Factor: Artisti internationali?

N-eatGroove: Sunt un mare fan Unkle, omul e un adevarat artist si ca DJ e minunat. Piesele sunt geniale. Ascult de foarte mult timp Unkle si i-am urmarit evolutia, asa ca respekt!

Beat Factor: Cat timp stai in studio, intr-o zi?

N-eatGroove: Depinde, am saptamani cand nu ma duc deloc. Am zile cand stau 16 ore, chiar si 24 de ore, am zile cand dorm acolo. Depinde, sunt perioade. Nu poti sa faci la comanda muzica. Faci atunci cand ai inspiratie si chef.

Beat Factor: Tu in ce iti gasesti inspiratia?

N-eatGroove: E cam ciudat, depinde si de starea pe care o am. Daca mai calatoresc putin si ajung printr-un club in care pune muzica un DJ care mie imi placeDe exemplu cea mai buna piesa pe care am facut-o anul asta , a fost dupa ce l-am ascultat pe James Lavelle in La Mania. Poate imi gasesc inspiratia si intr-un sample, il ascult..sau dintr-un film (muzica de film te poate inspira enorm).

Beat Factor: Ce sfaturi i-ai da unui producator debutant?

N-eatGroove: Sa faca muzica cu ce are, chiar daca nu poate sa faca o investitie in echipament scump si profesional, sa produca muzica obtinand un sound cat mai apropiat de cel dintr-un studio profesional. Eu am inceput cu nimic, am reusit sa ajung incet incet la nivelul unu, si acum, intr-o scara de la unu la zece sa spunem ca sunt cam pe locul noua. Adica am investit in timp in echipament, insa am inceput cu absolut nimic.

Beat Factor: Crezi ca ar trebui interzis fumatul in cluburi?

N-eatGroove: Da si nu. Normal ar trebui interzis de tot :) Cred ca ar fi bine, am putea respira mai mult aer curat.

Beat Factor: Sunt droguri in Romania?

N-eatGroove: Eu cred ca sunt, chiar daca nu stim noi. Sunt foarte multi oameni care ai jura ca nu au bagat nimic in viata lor, si afli dupa aia ca nu e chiar asa. Poate ca ar trebui sa fie legale drogurile, pentru ca atata timp cat ele vor fi interzise, se vor vinde poate mai mult. Eu cred ca e o aberatie sa interzici ceva, pentru ca la orice chestie interzisa, omul e mult mai curios sa incerce. Nu poti sa ii interzici tu cuiva sa nu mai faca un anumit lucru. Iar statul ar trebui sa castige bani. Nu sunt pro droguri, dar daca tu vrei sa te droghezi, de ce sa te opresc? N-am niciun drept, si oricum daca iti spun sa nu o faci, tot o vei face. Tentatia e mare pentru oricine, mai ales atunci cand e ilegala, pentru ca daca ar fi legala si ai gasi-o la tot pasul, parca nu mai e acelasi entuziasm.





Comenteaza
Popup detector