Martinez isi restructureaza layerele


Martinez isi restructureaza layerele

Fac muzica asa cum imi place sa sune si pentru ca ma inspira, daca oamenilor le place, este un bonus, insa cel mai important este ca mie imi place!

Martinez este un Dj si producator de muzica electronica in varsta de 25 ani. Stabilit in Danemarca din 2000, Martin Swanstein s-a nascut in Suedia. Asta l-a impulsionat sa acorde mai mult timp si energie productiei muzicale, asa ca dupa ceva timp a batut palma cu o casa de discuri din Chicago, Giudance.

Primul EP iesit a fost Laidback Grooves EP, o combinatie intre deep house si broken beats, si de atunci a lansat inca trei discuri la acel label. Martinez a facut si cateva remixuri foarte bune pentru duo-ul Physics, la acelasi label. Cele care s-au remarcat in randul publicului au fost Aquarium Jazz dub mix si Dont Deny Me Love.

Martinez are si un label. Out of Orbit Recordings este casa de discuri la care s-au lansat cateva EP-uri demne de mentionat, intre care din partea lui Trentemoller, Nima Gorji, Felix Houzer, Dibaba, Lowtek Soundsystem, Martinez si altii. De asemenea unele productii au aparut si la label-ul Get Physical si Audiomatique, iar acum este pe cale sa lanseze prima compilatie mixata la propriul sau label. Compilatia Restructured Layers a fost caracterizata ca un megamix din catalogul nostru muzical, pentru toti cei care si-au dorit sa asculte muzica noastra intr-un mod mai confortabil, fara sa cumpere vinyluri.

Beat Factor: Restructured Layers va aparea pe piata la inceputul anului urmator. Ce asteptari ai de la acest mix CD?

Martinez: Sa fiu sincer, nu stiu ce asteptari sa am, dar sper ca ascultatorilor sa le placa. De vreme ce este prima compilatie la label-ul meu, sunt putin emotionat despre ce va iesi.

Beat Factor: In termeni tehnologici, aceasta compilatie a fost comparata ca tehnica doar cu materialul DE9 al lui Richie Hawtin. Poti sa ne spui ce aparatura ai folosit si cat timp ti-a luat sa faci acest mix?

Martinez: Am folosit Ableton Live in cea mai mare parte pentru acest mix, dar si unele programe de editat sunet. Mixul a fost un proiect de aproape 4 luni, incepand cu gasirea unor loop-uri interesante si utile ale pieselor. Apoi am petrecut mult timp cautand piese care sa mearga una cu cealalta, de exemplu unele note muzicale a unei piese sa se combine placut cu bass-ul unei alte piese. Asa cum e in ultima parte a CD-ului Phil Stumpf cu Willie Graff Synergetic, doua piese care sunt puse impreuna cap coada ca si cum ar fi o singura piesa, fara sa editez niciuna din piese. Sa spunem ca am facut un soi de puzzle, dar odata ce am gasit un loc pentru toate piesele, mixul a venit destul de repede si natural.

Beat Factor: Orice DJ lanseaza compilatii astazi. Din punctul tau de vedere, ce secret ar trebui sa stie un DJ pentru a face ca mixul sau sa rupa barierele comunului?

Martinez: Pentru mine exista doua tipuri de a mixa, de mixuri. Exista acest DJ mix care este concentrat pe piese foarte puternice si speciale/necunoscute si este mixat destu lde bine, incat sa curga. In acest caz cred ca este foarte important ca DJ-ul sa isi canalizeze energia inspre selectia muzicala. Apoi, mai este un alt gen de mix, acela in care muzica, piesele pe care le pui sunt modificate, astfel incat sa atinci un alt nivel sau sa aduci ceva diferit intr-o compozitie care deja exista. Ultima chestie e foarte interesanta de ascultat, de vreme ce poti deruta audienta, care sa recunoasca unele elemente ale unei piese, dar s anu le poata introduce in vreun loc anume etc. In acest caz este foarte important ca mixul sa fie facut bine si partile sa fie utilizate in mod creativ, pentru ca altfel poti sfarsi cu ceva ieftin! Dar pentru a rupe niste bariere cu un DJ mix, cred ca este foarte important sa faci ceva special, asa cum a facut Richie Hawtin cu DE9, sau imi mai amintesc si de unele seturi de-ale lui Tom Middleton, care uneori erau parca departe de lumea asta. De la downtempo la drum n bass, tech house si electro si mix pe note muzicale, tempo-uri diferite dar totusi un mix fara greseli, acesta este genul de DJ mixuri care pentru mine imping un DJ la un alt nivel si le face sa fie interesante la ascultat.

Beat Factor: Unde ai gasit inspiratia atunci cand ai ales piesele pentru compilatie?

Martinez: Toata muzica de pe acest CD face parte din discografia labelul-ui meu Out Of Orbit. Piesele au fost alese in mod special pentru sunetele si loop-urile pe care am putut sa le folosesc in mix. Intr-o piesa am auzit un sunet de intro si m-am gandit ca merge bine cu alt sunet care ruleaza pe bass-ul ala de pe alte doua piese. Asa am gasit inspiratia pentru muzica de pe mix.

Beat Factor: Vezi vreo legatura intre muzica ta si visuals? Ai lucrat vreodata cu VJ specializati in timpul vreunui gig?

Martinez: Nu, inca nudar cu siguranta i-am avut in minte pentru mult timp. Bineinteles ca vad destul de des a conexiune puternica intre muzica mea si visuals.

Beat Factor: Este greu sa detii un record label?

Martinez: Este destul de usor la nivelul la care sunt eu. Nu e ca atunci cand conduci un record label major, deci e destul de simplu.

Beat Factor: Ce se intampla la Out of Orbit la ora actuala?

Martinez: In perioada asta avem cateva discuri incintante pentru urmatoarele cateva luni, piese si remixuri de la Minilogue, Each, Rui da Silva, Phil Stumpf si Martinez. De asemenea planuiesc o colectie de remixuri de-ale mele undeva pe la anul. Va include piese mai vechi dar si remixuri nelansate.

Beat Factor: Cum ai intrat in contact cu Steve Bug?

Martinez: Am trimis un demo acum cativa ani la label-ul sau Dessous si i-a placut; m-a sunat si m-a intrebat daca am o a treia piesa pentru EP. I-am pus la telefon doua piese care i-au placut, apoi i le-am trimis pe mail in format mp3. El a ales una si astfel s-a nascut Skywalker EP si de atunci am lansat cateva piese la casa lui de discuri.

Beat Factor: Te-ai nascut in Suedia si mai tarziu te-ai mutat in Danemarca. Care parti din muzica ta sunt suedeze si care daneze?

Martinez: Niciuna de fapt. Nu cred ca este ceva sudez sau danez in muzica mea, dar incaz ca e, sa spunem ca e danez de vreme ce am facut aproape toata muzica ce a iesit pe piata in Danemarca. Ma inspira mai mult muzica pe care o aud, echipamentul pe care il folosesc, rasaritul si oamenii din jurul meu.

Beat Factor: Iti mai cumperi muzica sau esti satisfacut cu promourile pe care le primesti? Cat timp petreci ascultand muzica dance?

Martinez: Da, cumpar cel putin 20-30 de discuri pe lunaImi petrec cea mai mare parte din timp ascultand muzica dance, considerand gig-urile..

Beat Factor: Spune-mi te rog cativa artisti non-dance carora ti-ar placea sa le faci un remix.

Martinez: The Cure ar fi absolut incantator sa remixez! De asemenea Bjork, de vreme ce iubesc vocea ai.

Beat Factor: Gusturile muzicale se schimba de la o perioada la alta si oamenii isi pierd usor increderea intr-un DJ atunci cand citesc / aud lucruri mai putine bune despre el. Cum ai rezolva aceasta problema, daca oamenii s-ar plictisi de muzica ta?

Martinez: Pai, daca oamenii se plctisesc de muzica mea nu prea pot face mare lucru. Fac muzica asa cum imi place sa sune si pentru ca ma inspira, daca oamenilor le place, este un bonus, insa cel mai important este ca mie imi place! Dar cred ca e important sa creezi o competitie si sa te dezvolti ca producator, asta e unul din lucrurile care pastreaza interesul oamenilor pentru muzica ta. Sa incerci lucruri noi, te schimbi deseori, si la fel se va intampla si cu muzica ta, dar sper ca eu o voi mentine proaspata si deschisa.

Beat Factor: Crezi ca muzica techno este adecvata soferilor de Formula 1? Sau ei prefera drum n bass mai mult?

Martinez: Cred ca niste funky minimal techno ar fi bun pentru Formula 1, dar sa fiu sincer, nu prea stiu, cred ca dnb ar fi un pic prea mult atunci cand conduci o masina de formula 1, nu crezi?:)

Beat Factor: Sa ne intoarcem la muzica. Crezi ca un DJ nu poate fi DJ fara a fi si producator si viceversa? Ce fel de legatura exista intre a face muzica si a o mixa?

Martinez: Cred ca sunt multi care doar mixeaza si altii care doar produc muzica. Dar se intampla des ca cei care mixeaza muzica foarte bine sa aiba un instinct natural despre cum sa sune muzica dance si astfel le place sa produca propria lor muzica. Cei care produc piese foarte tari gasesc destul de usor portite pentru a-si face gig-uri si a calatori pentru a-si promova muzica, asa ca de cele mai mutle ori se apuca si de mixat. Cred ca de asta aproape orice DJ este un producator si orice producator este si un DJ in zilele noastre.

Beat Factor: Sa presupunem ca unii fosti colegi de liceu de-ai tai citesc acest interviu, ce ai vrea sa le trasmiti?

Martinez: Sper ca sunteti bine cu totii si va multumesc pentru unii ani grozavi din liceu!!!

Best,
M





Comenteaza
Popup detector