Sub egida Transitions cu John Digweed


Sub egida Transitions cu John Digweed

Ar trebui sa ai un sunet propriu si sa pui piese de care esti cu adevarat interesat. Asta nu inseamna ca trebuie s-o iei intr-o directie excentrica, inseamna ca trebuie sa te gandesti la acest aspect si sa nu fi presat de ce e la moda in momentul de fata.

De la a fi primul DJ care a mixat o compilatie cu Sasha, lansata la Renaissance, la a deveni primul DJ britanic care are rezidenta in NYC la Twilo, John Digweed e unul dintre pionierii muzicii dance moderne si unul dintre cei care lanseaza trend-uri in acest domeniu.

Ca DJ, inventarul primelor iesiri e multe prea mare ca sa fie inclus aici. Ca producator, a remixat piese ale lui Danny Tenaglia, Underworld si New Order, ca sa dam doar cateva nume, iar single-urile lui de la Bedrock au devenit imunuri.

Popularitatea lui ca DJ si ca persoana pare sa nu aiba limite, iar eforturile pe care le face depasesc sfera Dj-ului, fiind la fel de mult si producator si promoter. Bedrock e un nume cu 3 conotatii: o casa de discuri, o companie de promovare si un studio de productie in parteneriat cu Nick Muir. Directivele pline de iscusinta si de creativitate ale lui John Digweed pentru label-ul Bedrock i-a ajutat sa se lanseze pe Danny Howells (cu Dick Trevor la departamentul tehnic), Jimmy Van M, Chris Fortier si Phil Thompson (Moonface).

Emisiunea saptamanala a lui John Digweed de pe Kiss 100 Londra e ascultata cu interes in toata lumea , iar marca Transitions ii permite sa se faca ascultat combinand emisiunea radio cu lansari, transmisii on-line pe site-ul sau, johndigweed.com, dar si cu un cd mix Transitions, programat sa apara in iunie la Renaissance.

Beat Factor a reusit de curand sa discute cu John despre cateva aspecte ale carierei sale, ale label-ului sau, ale emisiunii radio si despre alte subiecte vizand industria dance.

BeatFactor: Turneul Sasha si Digweed Delta Heavy a fost lansat in februarie ca un documentar pe DVD. Care e povestea din spatele lui?

John Digweed: Jimmy Van M a venit initial cu ideea sa facem un tur al SUA, incluzand in turneu si orasele mici nu doar locurile mari unde mai fusesem in trecut. Am decis sa facem totul la scala inalta si sa-l facem ca un gig rock, un turneu in autocar cu seturile si multimea dupa noi timp de 2 luni. DVD-ul arata ce s-a ntamplat in spatele scenei si ce trebuie ca sa organizezi un asa turneu.

BeatFactor: Transitions si Kiss 100 sunt probabil cele mai cunsocute emisiuni de radio sin intreaga lume si cu siguranta ca orice dj incepator ar vrea sa fie invitat. Poti sa numesti cativa factori importanti pe care un dj ar trebui sa-i ia in calcul inainte sa aplice pentru a participa la emisiune?

John Digweed: Ar trebui sa ai un sunet propriu si sa pui piese de care esti cu adevarat interesat. Asta nu inseamna ca trebuie s-o iei intr-o directie excentrica, inseamna ca trebuie sa te gandesti la acest aspect si sa nu fi presat de ce e la moda in momentul de fata.

Asta simt in Cd-ul meu Transitions care va fi lansat la Renaissance. E vorba despre a munci din greu pentru a vedea ce se potriveste si despre a face asta in stilul tau. Marca Transitions imi permite sa ma fac ascultat combinand emisiunea radio cu lansari, transmisii on-line pe site-ul meu, johndigweed.com. Astfel pot transmite tot ce fac si le permit oamenilor din lumea intreaga sa asculte cea mai nou si mai proaspata muzica de pe piata.

BeatFactor: De curand ai compilat un album lansat sub marca AOL Music & INgrooves care a fost distribuit doar on-line. E vreo diferenta intre a mixa un album digital fata de a mixa unul pe cd? Ce parere ai de initiativa AOL Music and Ingrooves de a explora la maxim lumea muzicii digitale?

John Digweed: Nu e nicio diferenta intre asta si lansare fizica. Acest mix este de fapt materialul de la Bedrock Records si AOL a fost printre primii care au avut initiativa sa il transforme intr-o aplicatie exclusiv on-line. Va fi interesant sa vedem cum acest lucru se va dezvolta in urmatoarele luni.

BeatFactor: Spune-ne despre cel mai recent single al tau de la Bedrock Santiago, facut in colaborare cu partenerul tau de studio, Nick Muir. Cum s-a ajuns la o colaborare cu Parallel Sound?

John Digweed: Cei de la Parallel Sound au facut un remix pe proprie raspundere, pentru ca noi deja cumparaseram un mix al lui Guy Gerber care a facut numai lucruri bune pentru label-ul Bedrock. Dar totusi Parallel Sound au reusit sa faca ce le-am cerut. Voiam ceva care sa contina euforia verii si ei au reusit sa faca asta perfect.

BeatFactor: Ce se intampla acum la cartierul general Bedrock? Vreun proiect nou si interesant care se va lansa in urmatoarele luni?

John Digweed: Doar cateva noi single-uri. O piesa a lui Terry Grant care a mai lansat la labelul nostru, un John Digweed 12 numit Warung Beach cu remixuri de la Mashtronix, Kiki and Lutzenkirchen, care va aparea pe cd-ul meu Transitions, un album Guy Gerber si multe altele. Pentru moment noile lansari sunt fantastice.

BeatFactor: Se pare ca lansarea noii serii MK3 aduce noi piedici in fata Vynil-ului. Cat timp crezi ca va mai fi vynil-ul fabricat?

John Digweed: Sper ca vynil-ul va exista mereu chair daca doar pentru fanii inraiti. Dar ca materie prima pentru lumea muzicii, nu cred ca va mai rezista mai mult de un an.

BeatFactor: Anul trecut ai mixat Choice: O colectie de Clasice la Azuli. Ce amintiri din viata ta ti-au trezit piesele de pe album?

John Digweed: Albumul acela mi-a adus in minte multe amintiri extraordinare si uitate. Am incercat sa fac ceva diferit cu el si sa nu-mi evidentiez foarte mult alegerile. Sunt inca foarte multumit de ce a iesit.

BeatFactor: Ce aparatura tehnica folosesti pentru seturile tale? Ai reusit sa incerci Xone:3D?

John Digweed: Cred ca software-ul pentru Xone:3D e inca in stare de finalizare, dar abia astept sa-l incerc.

BeatFactor: Cea de-a 21-a editie a Conferintei de Muzica din Iarna tocami si-a inchis portile. E inca un eveniment de care esti incantat sau a devenit o simpla rutina?

John Digweed: Personal inca imi place acest eveniment. Tocmai a trecut, dar am facut o petrecere Bedrock: Transitions extraordinara, iar gig-urile mele cu Sasha au fost la fel de placute ca intotdeauna. Evenimentul s-a schimbat fata de cum era inainte, dar asta nu e un lucru rau.

BeatFactor: Ce impact crezi ca are conferinta asupra muzicii dance din toata lumea de la an la an?

John Digweed: E o buna ocazie pentru label-uri sa se faca auzite cu ce vor lansa nou si pentru piesele individuale sa rasune. Daca ceva mare se va intampla sau va schimba directii, apare aici. In afara de asta, e doar o saptamana de party-uri extraordinare.

BeatFactor: Tinand cont ca esti o persoana ocupata, cum reusesti sa afli ce se mai intampla pe scena muzicala din lume?Presa scrisa, radio sau resure on-line?

John Digweed: Stau foarte mult pe internet si foarte mult timp mi-l petrec in avioane asa reusesc sa recuperez, dar din pacate web-ul nu ma ajuta sa fiu mereu in contact cu oamenii.

BeatFactor: In februarie anul acesta ai venit din nou in Romania, intr-un club din Bucuresti (Kristal Glam Club), umplut pana la refuz. Ce impresie ti-a facut scena cluburilor din Romania, in comparatie cu cea din UK?

John Digweed: Foarte buna chiar. Scena din Europa de Est e stralucitoare si imi place sa vin aici sa mixez mai ales ca sunt primit asa de bine. Si scena din Marea Britanie e chiar ok acum. Pot sa pun muzica semanatoare in ambele locuri si sa primesc aceleasi reactii.

BeatFactor: Ce te-a facut sa-ti schimbi tunsoarea?

John Digweed: Chiar nimica crescut si l-am lasat asa. Acum asta pare sa fie subiectul de discutie cel mai frecvent de pe internet!


Traducere: Bianca Elena Balan





Comenteaza
Popup detector