Valentino Kanzyani: Export de muzica electronica din Slovenia


Valentino Kanzyani: Export de muzica electronica din Slovenia

Sa fiu DJ a fost prima mea dragoste asa ca intodeauna am preferat sa fiu recunoscut ca DJ, dar dupa ce am petrecut atatia ani in studio, pasiunea mea pentru a produce a inceput sa creasca si acum ma simt bine cand sunt recunoscut si ca un bun producator. Sunt fericit cand primesc critici bune si nu conteza daca sunt pentru seturile mele sau pentru munca mea de productie.

Muzica tehno are obiceiul sa descopere talente neinchipuite in locurile cele mai neobisnuite. Asa s-a intamplat si cu nasterea ei in Detroit si cu transformarea Berlinului in centrul experimentelor create de gandirea electronica care este surprinzator inca considerata instabilitatea socio-economica a reguinii in anii 90. Amandoua zonele au trecut prin momente de depravare si restrictie si amandoua, s-ar parea, au raspuns cu inovatii in domeniul muzicii care nu vor disparea in viitorul apropiat.

Un tipar asemanator a urmarit si Europa de Est desi aceasta zona primeste rar atentie din partea muzicii underground globale. Slovenia, in special, a fost sursa de inspiratie pentru party-urile tehno din ultimii 5-10 ani. Daca o sa intrebi orice DJ intenational care isi merita costurile ridicate pe care le cere, o sa povesteasca cu entuziasm despre energia, atmosfera si pasiunea pentru muzica electronica din tari ale Europei de Est ca Slovenia. Intr-adevar energia si entuziasmul local au fost comparate cu miscari timpurii de rave si acid, lucru pe care multi promoteri din Marea Britanie inceraca sa-l captureze, dar nu prea reusesc niciodata. In mod normal scena vibranta a muzicii techno cere protagonisti de marca, iar Slovenia ii are pe unii dintre cei mai buni.

In varful clasamentului, pe langa Umek, se afla Valentino Kanzyani care si-a exportat brand-ul de techno prin lume cu ajutorul DJ seturilor sale si a productiilor desavarsite. Kanzyani a patruns pe scena techno internationala cu lansari la Prime Evil, propriul label Recycled Loops si bineinteles Intec. Apoi, lansari techno la Wet Muzik, Primate si Tronic i-au adus o reputatie de prodcator entuziast si inovator. Grupul de fani importanti ii include pe Deep Dish si Carl Cox, dupa ce Valentino a lansat la label-ul lui Dubfire si Sharam Yoshitoshi care i-au inclus o piesa si pe GU025, desemnata cea mai buna compilatie a anului 2003 la DanceStar Awards in Miami. Insa piesa care l-a consacrat a fost House Soul, lansata la C-1 si Intec a lui Carl Cox in 2001, pies ace a desfiintat barierele dintre techno si house si a dus la inceputul unei noi aventuri de dance pentru producator. De atunci, Kanzyani a inregistrand materiale ca La Sala Loca la Recycled Loops si Burros Eslovenos la Tritonic a lui Christian Smith si prin intermediul altor compozitii muzicale ca remixul sau la Auburnia a lui Ken Ishii a continuat sa impresioneze scena internationala.

Stilul sau, dezvoltat prin rezidentiate in tara si acum facand parte dintr-un program global, incorporeaza seturi pe 3 deckuri, taind diferite sectiuni din piese pentru a crea groove-uri originale pentru ringul de dans.. E o arta pe care toti incearca sa o atinga, dar sunt putini cei care reusesc cu adevarat. Mixuri aclamate pentru Matrix si Intec i-au cimentat reputatia ca fiind un DJ inventiv si imposibil de talentat, si chiar daca nu e la fel de cunoscut ca alti grei ai techno-ului international, trebuie doar sa intrebi pe cineva pasionat de techno si numele lui Valentino Kanzyani va fi mentionat printre cei mai buni

Cu un nou label virtual cauzand vibratii majore, se pare ca e timpul sa petrecem cateva momente cu el in persoana daca tot si-a facut timp sa vorbeasca cu noi despre muzica, tehnologie si bineinteles, despre noul lui proiect Jesus Loved Me

Beat Factor Multumim ca ti-ai facut timp sa stai de vorba cu Beat Factor. Ce ai mai pus la cale saptamana asta?

Valentino Kanzyani Salut, prieteni. Dupa ca m-am intors din Olanda unde am mixat la The Awakening Festival, am fost ca de obicei ocupat in studio cu lucrul la cateva noi remix-uri. Tocmai mi-am terminat si noul EP pentru Intec.

BF Esti cunoscut in lumea intrega ca DJ, dar in UK esti mai degraba cunoscut pentru productiile si remix-urile tale. Care dintre acestea iti da satisfactia cea mai mare - timpul in studio sau la platane?

VK E greu de spus. Sa fiu DJ a fost prima mea dragoste asa ca intodeauna am preferat sa fiu recunoscut ca DJ, dar dupa ce am petrecut atatia ani in studio, pasiunea mea pentru a produce a inceput sa creasca si acum ma simt bine cand sunt recunoscut si ca un bun producator. Sunt fericit cand primesc critici bune si nu conteza daca sunt pentru seturile mele sau pentru munca mea de productie. E bine oricum.

BF In ultimii 2 ani dezvoltarea noilor tehnologii software si preturile accesibile ale consolelor harware au permis ca din ce in ce mai multi oameni sa incerce sa creeze muzica electronica. Tu ce folosesti in studio? Si crezi ca schimbarile tehnologice sunt interesante?

VK Da, chiar cred ca sunt foarte interesante si folosesc foarte mult software. Am inceput prin a folosi sequencers ca Cake Walj si prima versiune de Cubes, dar si sequencers analogice si chiar tobe ca sa-mi fac piesele. Era greu sa fac lucruri care acum sunt doar la un click distanta. Facilitatile pe care le avem azi le permit oamenilor sa fie mai inventivi si sa aduca progresul in domeniul productiei tehnice. In general folosesc G5 cu Logic 7 ca sequencer si multe plug-in-uri de la Native Instruments ca Absynth, Battery, Reaktor si alte sintetizatoare delicate. Am incetat sa folosesc hardware pentru ca calitatea sunetului plug-in-urilor devine mai buna. Cel mai important lucru din studioul meu sunt boxele de la monitor, daca nu azui bine ce creezi nu prea are niciun rost. Asa ca , sfatul meu pentru tinerii producatori e sa-si cumpere un computer mare cu putere mare si cu niste boxe bune sa poata asculta rezultatul!

BF Oricine destul de norocos sa te vada mixand live, va fi de acord ca esti inventiv din punct de vedere tehnic, folosinf deck-uri multiple si efecte- urmand traditia DJ-ilor legendari ca Carl Cox si Jeff Mills. Inca folosesti deck-uri si cd-uri in seturile tale sau ai imbratisat epoca digitala prin intermediul programelor ca Ableton sau Traktor?

VK Imi place sa mixez cu turntable-uri si tocmai am inceput sa mixez cu cd-uri dupa ce am avut cateva probleme cu Final Scratch. Intr-un final am renuntat pentru ca era incomod. Am inceput sa folosesc cd playere ca Technics, sa pun piese nelansate pentru mine si prietenii mei. Sa fiu sincer, nu vad nici o distractie in a folosi un program ca Ableton sau Traktor pentru seturile mele pentru ca mi se pare prea usor si as deveni un lenes. As lua in considerare sa folosesc programele astea, dar doar pentru a adauga mai mult la piese, dar momentan prefer sa nu le folosesc. Fara nici o indoiala imi place sa folosesc efecte ca reverb, intarzieri, filtre si samplers pentru a spori placerea.

BF Noul tau label digital Jesus Loved Me s-a lansat in decembrie cu bine meritatul iPray EP. Spune-ne mai multe despre planurile tale pentru acest label virtual - despre directiile lui muzicale si muzica si artistii pe care va dori sa-i promoveze.

VK Viitorul se anunta stralucitor. Sunt foarte multumit de succesul primei lansari si acum trebuie sa-o lansez pe piata si pe urmatoarea cu un Ep foarte dragut de la baiatul nostru minune Marko Nastic. Dupa aceasta lansare am un EP foarte interesant de la pritenul meu Umek - care dupa parerea mea are un potential foarte mare. Label-ul nu are un stil predefinit si e deschis spre o varietate de sunete. Intotdeauna le uram bun-venit noilor prducatori asa ca daca cineva e interesat poate gasi mai multe informatii pe site-ul nostru. Un aditional la label-ul digital e un vinyl din cauza cererii mari de vinyl-uri. Am decis sa incepem un sublabel care va lansa cele mai prietenoase piese dancefloorasa ca fiti cu ochii pe ea.

BF Crezi ca formatul digital va deveni foarte important pentru a-ti oferi mai mult acces la muzica ta si la ditribuirea muzicii electronice in general?

VK Cred ca muzica va fi distribuita la o scara mai larga si va ajunge la mai multi oameni asa ca sunt pentru formatul mp3. Deja oamenii au mai mult acces la muzica DJ-ilor lor preferati. Nu numai ca DJ imi vor cumpara piesele, dar si oamenii de acasa pot sa le cumpere de pe net si sa le asculte acasa in timp ce navigheaza sau le pot pur si simplu colectiona.

BF- Label-ul tau Recycled Loops, condus impreuna cu Umek, a fost cam tacut in ultimul timp. Sa ne asteptam la materiale noi in 2006?

VK Am fost cam tacuti din Iunie anul trecut pentru ca a trebuit sa ne schimbam distribuitorul. Acum sauntem pregatiti sa revenim cu noi lansari. Una dintre primele e acea piesa deja cunoscuta Lowis from Anton X, care ar trebui sa fie in magazine deja.

BF- E o perioada foarte buna pentru muzica techno, cu actuala miscare minimal care introduce artisti noi si inovatori si experimente foarte bune ale marilor producatori. Ce producatori si label-uri asculti? Si cine te inspira din zona muzicala?

VK Imi plac label-uri si producatori atat cunoscuti, cat si noi, ca sa dau cateva nume Trentemoller, Ozgur Can, James Holden, Nathan Fake, Oliver Huntemann, Thomas Schumacher, Sebastian Leger si multi altii. Ma inspira multe lucruri si e greau sa spun de unde imi vine inspiratia. E clar ca atunci cand imi creez propriile sunete mixand diferite piese la un loc, imi vin multe idei noi!

BF - Intecniquea fost aclamat de critici cand a fost lansat vara trecuta. Mixul le arata talentul tau de DJ dar si selectiile tale techno oamenilor care nu te stiau ca DJ sau celor care nu ascultasera compilatiile tale Rock The Discoteque. Mai ai si alte proiecte asemanatoare?

VK Mi s-a propus sa fac un mix pentru un club foarte cunoscut in Spania, Florida 135 si astept sa primesc mai multe iformatii despre ce vor - dar clar se va intampla anul acesta! Probabil dupa vara

BF Se pare ca succesul Intecnique a avut in parte ca rezultat faptul ca ai avut mai multe invitatii sa mixezi in UK. De curand ai mixat in The Dirty Disco in Leeds. Cum ti s-a parut atmosfera din cluburile din UK?

VK Seara la The Dirty Disco a fost extraordinara, multimea e fosrte misto si au o dragoste si pasiune pentru a petrece. Asa ca m-am simtit chiar bine acolo. Imi place sa mixez in UK si sper sa mai mixez in Leeds si in UK in curandinainte ca Blair sa creada ca clubber-ii sunt o amenintare si sa inchida cluburile!

BF DJi ca Danilo Vigorito, Danny Howells si Carl Cox mentioneaza intotdeauna energia si pasiune a pentru muzica electronica din tari europene ca Slovenia. Scenele de techno si din cluburi din tara ta natala te inspira ca DJ si producator?

VK Bineinteles! Imi place sa mixez acasa dar in ultimii 4 ani rar s-a intamplat acest lucru. Am un program foarte incarcat ca DJ international si prefer sa nu mixez atat de des acasa pentru ca asa ramane un loc special pentu mine. De obicei am maxim doua gig-uri pe an. Ultima oara cand am mixat acasa a fost in ianuarie si a fost extraordinar. Am facut un set all night long de 8 ore-aproape 9! Clubul era plin de la inceput pana la sfarsit si am avut mai mult de 2000 de oameni iar clubul a vandut toate biletele!

BF In afara de meleagurile natale, unde iti place sa mai mixezi?

VK Spania, Olanda si peste tot in Europa de Est pentru ca acolo energia e la mare pret! Si America de Sud e unul din locurile mele preferate, tari ca Brazilia si Columbia nu m-au dezamagit niciodata!

BF Rezidentiatul tau deja foarte cunoscut de la mijlocul anilor 90 la Ambasada Gavioli in Izola, din sud-vestul Sloveniei te-a prins alaturi de unii dintre cei mai buni Dji de tehno. Care dintre ei a avut un impact asupar ta de-a lungul timpului in ceea ce priveste inspiratia?

VK Fara dubii, Terry Francis, Laurent Garnier, Richie Hawtin si multi altii care au mixat acolo. A fost o perioada extraordinara si atmosfera era speciala. Vara trecuta am inchiriat clubul si am organizat un mini festival numit Summer Gathering- unde ma mixta dupa 6 ani cu Misstress Barbara, The Youngsters si altii si a fost uimitor sa ca era din nou actiune in club! Am avut un sistem audio mai mare si un joc de lumini extraordinar. Parca era magic! Am fost votati pentru cea mai buna noapte din 2005 si vrem sa facem festival din nou si anul acesta.

BF Crezi ca rezidentiatul a fost crucial pentru cariera ta de DJ?

VK Cred ca oricine trece prin momente crucial in viata- sa dezvolte ceva sau sa atinga un anumit scop. M-am bucurat de fiecare moment pana am ajuns aici. Am avut ocazia sa lucrez cu foarte multi Dji importanti! Plus ca intotdeauna am visat ca va veni si vremea mea!

BF In final, inainte sa incheiem, la ce sa ne asteptam de la tine in urmatoarele luni?

VK Lucrez la niste piese house-electro-disco care vor fi lansate inainte de inceputul veri. La aceste proiecte o sa lucrez cu vocalisti pentru a atinge un public cat mai mare! In rest, ca in fiecare an, voi calatori in jurul lumii!

Traducerea: Bianca-Elena Balan





Comenteaza
Popup detector