Matthew Dear: America Audio Star


Matthew Dear: America Audio Star

Atata timp cat muzica este buna, nu exista motive pentru ca publicul sa nu o auda.

E deja un lucru confirmat faptul ca de-a lungul anilor, America a devenit o sursa progresiva pentru muzica tehno. Producatorii din US au ajuns sa se bucure de acelasi succes pe care l-au avut cei din tanara generatie. Totusi, se pare ca aceasta opinie se bazeaza mai mult pe cantitate decat calitate.

Chiar daca numarul materialelor inovative au scazut, producatorii in cauza, inca sunt considerati o componenta cheie in industria tehno. Intr-un procent mai mic, scena US are ceva de oferit. Jon Tejada inca nu poate fi egalat; Bryan Zentz ramanse un profesor al muzici tehno, iar Dirty Birds Records continua sa creeze probabil cea mai mare casa de discuri din lume, specializata in muzica tehno. Unul din cei mai mari artisti ai acestei scene, este Matthew Dear.

Originar din Texas, Matthew combina elemente europene cu cele americane. Muzica acestuia a fost influentata de catre primii artisti tehno. Faptul ca multi producatori se stabilesc in orase precum Berlin, nu ii influenteaza in materie de muzica. Insa exista si cativa producatori precum Juan Atkins, pentru care orasul reprezinta inspiratia si spiritul. Matthew Dear este un exemplu clar a aceste "teoreme". Situat in America, acesta a lansat cateva materiale si prin case de discuri europene. Albumele in cauza contin influente europene precum si occidentale.

Matthew a realizat un progres remarcabil, el devenind unul din cei mai buni artisti tehno ai momentului. Dean a circulat destul de mult prin aceasta industrie, el semnand in 1999 cu Ghostly International, fapt ce i-a permis sa ajunga un adevarat innovator.

In ciuda faptului ca este plasat printre elita producatorilor, radacinile muzicale din Detroit (orasul in care locuieste) se fac simtite. Respectul pentru scena cat si abordarea radacinilor tehno i-au permis sa se extinda mult mai departe de Motor City si subdiviziunile acesteia.

"Cand m-am apucat de muzica, in special electronica, stiam multe despre istoria din Detrot si am respectat-o. Dar sa fiu sincer nu eram unul din acei oameni care doreau sa ii intreaca pe stramosii nostri. Si acum cred ca asta a fost un lucru bun. Nu am avut o obsesie legata de acest aspect, fapt ce mi-a permis sa merg mai departe".

Viziunea proaspata i-a permis producatorului sa isi creeze o cale propie, o cale deconectata de catre producatorii ce au aparut inaintea sa. Acest detasament i-a permis sa invete istoria orasului si a genului tehno.

"Acum invat multe, sunt deschis oricarui tip de informatie. Exista atat de multa istorie, incat nu poti concura, poti doar adauga. Nu am declarat niciodata ca sunt un artist specializat pe Detroit. Nu incerc sa copiez ceea ce deja s-a facut. Pentru mine, e o onoare sa fac parte din acest oras. Am trait in centru orasului pentru ultimii 2 ani si am putut vedea ramasitele scenei si comunitatii inca existente. Este un sentiment uimitor."

In cazul lui Matthew Dear, influenta din Detroit intareste ipoteza cum ca America inca este o componenta cruciala in modelarea muzicii tehno. Profilul mainstream a lui Mathew nu face decat sa intareasca aceasta idee. De asemenea, profilul acestuia poate fi catalogat drept o reprezentare generala a comunitatii tehno.

"E ciudat cand vezi ca o alta parte a presei precum si o alta comunitate muzica devine interesata de munca ta. S-a intamplat si cu Daft Punk sau the Chemical Brothers, deci presupun ca ciclul se va repeta. In nici un caz nu ma compar cu acestia, spun doar ca din cand in cand istoria se repeta."

Presa mainstream are o intelegere limitata. Ei nu inteleg mecanismele interne ale muzicii techno si tocmai de aceea evalueaza scena fara sa o examineze in totalitate. Asa ca atunci cand reviste precum Rolling Stone, NME sau Spin prezinta articole legate de artisti precum Maththew, ei nu reusesc sa reprezinte in totalitate miscara tehno ca o miscare muzicala.

"Atata timp cat muzica este buna, nu exista motive pentru ca publicul sa nu o auda".

Acestea fiind spuse, este mult mai important ca publicatiile de specialitate sa puna accentul pe artisti de calibrul lui Matthew. In tot acest timp, relatia sa cu Ghostly International a reprezentat o platforma cruciala in creativitatea sa.

"L-am intalnit pe Sam (Sam Valenti- fondatorul Ghostly) acum circa 7 ani, asa ca ne cunoastem de pe vremea cand Ghostly International nu exista. M-a vazut in cadrul unor petreceri restranse, precum si petreceri de liceu. De atunci s-a creat o legatura intre noi. El a venit cu cateva idei pentru o casa de discuri, iar eu am spus ca pot sa ii furnizez muzica. Cu siguranta a fost o relatie buna, unde intotdeauna puteam sa ii arat la ce lucrez, iar el intotdeauna imi spunea parerea lui sincera legata de ideile mele."

Ghostly a fost conceput in dormitorul lui Valenti, iar Matthew a fost primul artist care a semnat cu casa de discuri. A fost inceputul unui parteneriat productiv, care mai tarziu a devenit o subdiviziune Spectral label, unde experimentatia era incurajata.

"Cel mai uimitor lucru legat de Ghostly si Sam, era ca puteam sa ii arat tot ce faceam, chiar daca stilul meu era ceva mai nonconventional. Cred ca fara aceasta relatie as fi avut retineri legate de aceste proiecte. Insa cand i le aratam lui Sam, acesta imi dadea sugestii, de care tineam intotdeauna cont. Este o relatie extroardinara bazata in special pe incredere."

Suportul pe care Dear l-a primit din partea lui Sam Valenti a fost evidentiat in unul din cele mai creative si experimentale albumele ale ultimor ani. Aplicatiile vocale prezente pe Leave Luck to Heaven si Backstroke au demonstrat o abordare inovativa a muzciii electronice.

"Lucram la multe lucruri care se bazau pe o imbinare inre minimal tehno si part vocale. Luck in Heaven a fost prima piesa care punea in evidenta aceste elemente. Nu a fost intentionat, pur si simplu s-a intamplat."

Relatia dintre label-artist i-a permis lui Matthew sa adauge o complexitate sporita asupra productiilor sale. Elementele dark tehno prezente pe Suckfish, ilustrau in mod concert perceptia lui Dean despre ringul de dans. Succesul pe care Matthew Dear il experimenteaza cu ajutorul profilului Audion este profund. Suckfish a fost aclamat de catre criticii si jurnalistii de specialitate, precum si de catre anumite cadre din mainstream. Piese precum Just Fucking, inca sunt prezente in playlistul unor DJ precum Slam, Lee Burridge, Ivan Smagghe sau Michael Mayer.

"Folosesc mai rar vinilul, acum ca exista atat de multe lucruri ce provin din segmentul Pc/electronic si care includ seturi Dj, Cd-uri, loopere sau samplere. Inca folosesc tehnologia Final Scrath, pentru ca imi permite sa pun albume in acelasi timp cu cele digitale. Pentru mixul meu, am putut sa folosesc diverse tehnologii care se reflecta in special cand am o prestatie live. Am folosit un Ableton Live si un control mixer facut de Allen si Heath, care imi permite sa controlez loopurile live precum si fisierele Ableton sau cele din computerul meu. De asemenea, folosesc si un vinil insotit de un Pevy Loope."

Granitele dintre studio si cabina Dj sunt rapid indepartate, datorita tehnologiei moderne cum ar fi Ableton, precum si investitiile in interfata, datorate celor de la Allen and Heath. In ciuda faptului ca diviziile pierd din proeminenta, ele totusi raman unice.

Matthew e de acord. "Munca de DJ si producator detine un loc important in inima mea precum si in modul de a lucra. M-am concentrat in special pe seturi live, unde am incorporat samplere si sintetizatoare, asta in timp ce prietenii mei cumparau albume de la Dj. Insa cand am inceput sa ma concentrez din ce in ce mai mult asupra acestor aspecte, mi-am dat seama ca poti sa incorporezi foarte multe lucruri in muzica live si in productii. In momentul de fata exista un balans destul de bun. Imi place viata de DJ pentru ca ma indeamna sa cumpar albume noi, iar asta ma tine la curent cu tot ce mai e nou pe piata muzicala."

Matthew a reusit sa atinga centrul muzcii tehno si a celei electronice in general. Cumparand albume si ajutand artistii noi este una din bucruiile fundamentale ale unui fan al muzicii electronice. Inca un lucru de admirat este atunci cand absorbi aceasta noua muzica, la urma incercand sa-ti formezi un stil propiu, o identitate unica, indiferent daca munca de DJ sau producator este cel mai important proces in dezvoltarea muzicii tehno. Acest aspect conteaza cel mai mult pentru oameni. La fel si pentru Matthew Dear.

www.matthewdear.com
www.ghostly.com





Comenteaza
Popup detector