Biografie Derrick May

  • Rate

Genuri muzicale:
Electro

Artisti similari:
Apparat  Seth Troxler  Alexandru Jijian  DJ Logan  Camil  Four Tet  Snuff Crew

"Imi iau mereu aceleasi discuri cu mine. Nu conteaza in care colt al lumii mixez, in care club mixez. Trebuie doar sa folosesti putina stiinta, sa-ti folosesti creierul, sa urmaresti oamenii, sa te joci cu psihicul lor. Totul e posibil, dar trebuie sa ai rabdare. A fost o perioada acum cativa ani cand nu aveam rabdare deloc, imi doream sa intru si sa-i urc pe oameni direct pe pereti. O sa-i fac sa danseze, o sa-i fac sa danseze! Vroiam sa-i fac pe oameni sa ma asculte acum, sa vada cum am evoluat. Ma gandeam sa fiu agresiv: Atac! Atac! Atac! Dar pe oameni poti sa-i pierzi foarte usor. Iti ia zece minute sa-i pierzi si patru ore sa-i castigi inapoi. Ca si aseara. As fi putut sa pun din prima un disc cu o piesa bum bum, dar i-as fi pierdut pe toti. Trebuie sa-i iei incet, sa le arati ce tehnica ai, ce piese pui si sa-i aduci treptat unde vrei. E singurul fel in care poti s-o faci. Orice alta abordare si iese un dezastru."

"Juan a fost primul care s-a inchis in studio. El a creat si prima casa de discuri, Metroplex.. Apoi m-am apucat si eu. Foloseam sequencere, drum-machine-uri, sintetizatoare, tot ceea ce ne-am permis sa cumparam. Atunci era mult mai greu sa faci muzica. Trebuia sa stai mult pana inregistrai o piesa, plus ca erau costuri mari pe echipamente. Acum toata lumea care are un calculator se poate apuca de muzica. E bine insa sa te intorci putin la radacini, sa incerci sa inveti sa faci muzica si pe echipamentele vechi. Ajuta mult. Si e important ca muzica ta sa aiba suflet. Eu n-am vrut niciodata sa denumesc muzica asta techno. [incepe sa bata cu furculita si cutitul la intamplare intr-un pahar]. Asta e techno. Muzica pe care o faceam noi nu era techno. As fi vrut sa o numim high-tech soul, adica muzica soul facuta cu instrumente electronice. Juan a fost cel care a dat pentru o revista numele de techno. Inainte munceam si luni de zile pentru o piesa, ne straduiam sa iasa bine. Acum lucrurile merg uneori prea repede, oamenii acum nu mai au rabdare. Vor succes rapid. Vinylul deja moare. Casele de discuri mari vor sa omoare vinylul pentru a controla mai bine piata. 5000 de discuri vandute azi sunt cum erau 100 de mii de discuri atunci. Poti sa faci una dintre cele mai bune piese de dans si nu vei vinde mai mult de 5000 de discuri. Mi-aduc aminte de inceputurile Transmat-ului [casa lui de discuri aparuta in 1986]. Cand a aparut Strings of Life faceam cateva mii de discuri si ne duceam cu masina din Detroit in Chicago si in New York, lasam discurile la magazine, altele le vindeam direct si ne intorceam in Detroit, mai faceam cateva mii, le duceam inapoi si tot asa. Ajutam pana si la presa cu care le produceam fizic. Am reusit sa vindem peste 70 de mii de copii de Strings Of Life in acea perioada. Disparitia vinylului va duce din pacate la inchiderea multor case de discuri care produc o altfel de muzica."

- extras din interviul cu Derrick May luat de catre Vania.
Releases:
Innovator - Soundtrack For The Tenth Planet (CD) Network Records 1991
Innovator - Soundtrack For The Tenth Planet (12") Network Records 1991
Serenity (12") 100% Pure 1995
Innovator (2xCD) Sony Music Entertainment (Japan) 1996
Innovator (2xCD) Transmat 1997
Mix-Up Vol. 5 (CD) Sony Music Entertainment (Japan) 1997
Mix-Up Vol. 5 (CD) S3 1997
The Mayday Mix (CD) Open 1997
Innovator (5xLP + Box) Transmat, R & S Records 1998
Innovator (2xCD) Transmat, R & S Records 1998
Mysterious Traveller (CD) A-Wave 2002
Mysterious Traveller (CD) Beat Records 2002
Mysterious Traveller - Limited Sampler (2x12") A-Wave 2002
Home page: www.derrickmay.com


Popup detector