Sebo: 'Romanul e mai degraba smecher, decat ascultator de techno'


Sebo: 'Romanul e mai degraba smecher, decat ascultator de techno'

Personal cred ca ne lipseste coerenta. Cred ca aproape jumatate din orasele Romaniei nu au niciun club dedicat muzicii electronice.

Sebo este un DJ roman originar din Iasi, care in 2007 a inceput sa atraga atentia a din ce in ce mai multi oameni din toata tara. S-a nascut in 1984 si a descoperit muzica electronica prin intermediul televiziunilor de muzica.

Ceea ce l-a determinat sa-si achizitioneze pickupurile a fost Love Parade-ul berlinez din 1998 si, in special, setul lui Woody (Fumakilla), dj-ul care a deschis acel eveniment.

A mixat in cluburi precum Kristal, Studio Martin, Session, Xs, Imperium, Oscar, Chill Out, Tonique, Heat, Avi-Cola si alaturi de artisti precum Jeff Mills, Sven Vath, Sascha Funke, Paul Karlbrenner, Pascal FEOS, Yousef, Alex Under, Tadeo, Matthew Dear, Octave One, Danilo Vigorito, Trevor Rockcliffe, Alex Bau, Pauli Steinbach, Margaret Dygas, Dilo. Face parte din colectivul Local Intruders, Skills si Sunrise.

Beat Factor: Pentru cei mai putin familiarizati cu numele tau, cine este Sebo in cateva cuvinte?

Sebo: 24 de ani, ascultator de muzica techno si house, suporter Poli Iasi si al echipei nationale:), pescar inrait , fost jucator de baschet si DJ care indrageste vinylurile.

Beat Factor: Ce background muzical ai?

Sebo: Din momentul in care muzica a incetat sa mai fie o chestie care se aude acolo, undeva, intr-un colt al camerei ori pe strada si a inceput sa insemne ceva pentru mine am fost atras, in prima faza, de muzica techno pe care am descoperit-o pe postul VIVA dupa care am imbratisat aproape toate stilurile de muzica electronica, incluzand aici dnb, idm, goa sau trip hop. Pot spune ca, inainte de 2000, muzica era una si aceeasi: muzica electronica. Modul acesta de-a privi muzica a incetat in momentul in care accesul la internet n-a mai fost o chestie de ocazie. Treptat am devenit din ce in ce mai exclusivist si in prezent, din pricina unui volum urias de muzica disponibil zilnic si a unui timp din ce in ce mai limitat, ma aflu intr-o continua selectie. Caut piese bune, piese de main sau de after, house sau techno, noi si old school. Doar momente de nostalgie ma fac sa renunt pentru cateva ora la muzica electronica 4/4, iar acestea au devenit din ce in ce mai rare.

Beat Factor: De aproximativ doi ani esti reprezentat de agentia Sunrise. Cat de important a fost pentru tine ca DJ acest pas? Radical?

Sebo: A fost un pas radical pentru ca am inceput sa mixez in Bucuresti si in alte orase ale tarii. Insa, cel mai important pentru mine a fost faptul ca am pus muzica alaturi de Jeff Mills, Kevin Saunderson, Sven Vath sau Chris Liebing, artisti care intra la categoria influencessi care, prin muzica lor, fie m-au convins ca ceea ce fac ma reprezinta cu adevarat, fie mi-au schimbat perceptia asupra sound-ului techno si a modului de a mixa. Este fara indoiala o implinire uriasa pentru care ii sunt recunoscator agentiei mele.

Pe langa faptul ca a insemnat noi prietenii, Sunrise este un grup de persoane care, indiferent de caile pe care le urmeaza fiecare, in final impartasim aceasi viziune asa ca,
momentele in care ne intalnim la pupitru inseamna un schimb de influente.

Beat Factor: Esti stabilit in Iasi, insa ai mixat destul de mult si in Bucuresti. Exista diferente radicale intre Bucuresti si restul tarii, din punct de vedere al muzicii electronice si clubbing-ului?

Sebo: Doua dintre diferentele cele mai evidente ar fi numarul mare de locatii existente in Bucuresti si faptului ca in provincie, cu putine exceptii, nu exista locatii de after hours in adevaratul sens al cuvantului. In rest, cred ca exista peste tot probleme in ceea ce priveste clubbingul autohton.

Beat Factor: Cum arata pentru tine seara perfecta in club?

Sebo: Pentru o seara perfecta nu ar fi nevoie de multe lucruri : un crowd primitor care sa stea pana la ultima piesa.



Beat Factor: Ce nu lipseste niciodata din case-ul tau?

Sebo: Plastikman Spastik, Laurent Garnier The Man With The Red Face, Stacey Pullen pres. Kosmic Messenger Get Down, EBE Neural Response, Robert Hood Hoodmusic. Size 9 vs Rockafellas Im ready.

Beat Factor: Pe pagina ta de myspace ai enumerat mai multi artisti ca fiind influente muzicale, intre care si Aphex Twin, Autechre, Orbital. Se mai reflecta aceste stiluri muzicale (experimental / downtempo / IDM / industrial) asupra a ceea ce mixezi astazi?

Sebo: Sigur ca e aproape imposibil sa strecori astfel de piese in seturi si nu cred ca asta este ideea. A fi influentat de-un artist nu inseamna neaparat sa il imiti in propriile productii ori sa il canti in fiecare set ci mai degraba ca recunosti ca muzica lui a schimbat ceva in tine, la un nivel mult mai subtil si intr-un mod definitoriu.

Beat Factor: Vei participa la Sunwaves 3, la mare, alaturi de Troy Pierce, Marc Houle si Marco Carola. Vei pregati ceva special? La ce sa se astepte lumea de la tine, care te-a auzit mai putin pana acum?

Sebo: Nu cred ca as putea spune ca pregatesc ceva special, insa sper ca muzica pe care o voi pune sa fie adecvata petrecerii in sine. Daca nu neaparat ca sound, atunci din punct de vedere al standardului calitativ.

Beat Factor: De ce Sebo si nu altfel?

Sebo: Pana la Sebo am mai avut cateva idei de nume, prea complicate si pretentioase. Ma amuz si acum cand imi amintesc de ele si ma mir cum de nu m-am oprit, din prima, la simplul Sebo.



Beat Factor: Ai putea sa le recomanzi cititorilor cateva label-uri care ti se par tie reprezentative pentru muzica electronica?

Sebo: Ovum label fondat de Josh Wink si King Britt. De mai bine de zece ani, acest label produce releasuri relevante pentru multi dintre ascultatorii si DJii de techno si house. Logistic nascut in Franta, Logistic este casa unor releasuri exceptionale marca John Thomas, Robert Hood sau Daniel Bell. 430 West fondat de Octave One in 1991, labelul ofera imaginea soundului detroit, fie ca este vorba de techno sau house. Pe langa releasurile Random Noise Generation, la 430 au iesit releasurile unor artisti ca Dj Rolando, Mad Mike, Terrence Parker sau Aux 88. Tresor nascut in acelasi an ca si 430 West, Tresor este fara indoiala casa influentelor muzicale ce au definit notiunea de Berlin Techno: Blake Baxter, Jeff Mills, Cristian Vogel, Rob Hood, Joey Beltram, Pacou, Surgeon, Maurizio, etc. Tresor este un adevarat manual de muzica techno.

Mojuba un label berlinez, infiintat in 2005. Cele noua releasuri de pana in prezent contin piese pretioase de dub techno si sant scoase in editie limitata. Foarte util este si sublabelul a.r.t.less. Alte labeluri: Music Man, Axis, Transmat, Teknotika, Plus 8, Peacefrog, Nite Grooves, Cajual, Force Inc, Moods & Grooves, F Com, Playhouse, Perlon, etc.

Beat Factor: Mai toti DJ-ii produc si muzica, mai buna sau mai putin buna. Cum stai la capitolul productie muzicala?

Sebo: Sunt inca foarte la inceput in ceea ce priveste productia muzicala si din pacate momentan imi lipseste tihna si rabdarea de care as avea nevoie pentru a face muzica. Oricum ideea nu este nicidecum abandonata.

Beat Factor: Ce urmeaza pe anul 2008 pentru Sebo DJ-ul?

Sebo: Pentru Sebo DJ-ul urmeaza Sunwaves, un Session si un Xs Industry alaturi de Raresh la sfarsitul lui mai dupa care o pauza de 2 luni pentru ca studentul Sebo sa-si termine si sa-si sustina lucrarea de licenta. Dupa aceea, vom vedea.

Beat Factor: De obicei in Romania aceasta sub-cultura nu este la fel de mediatizata ca in alte tari (sunt foarte putine site-uri de profil, si mai putine dintre ele sunt relevante, nu exista reviste, ci doar trei posturi de radio FM, tot foarte nisate); accentul se pune pe partea de entertainment si nu informatie / cultura. De ce crezi ca se intampla asta?

Sebo: Personal cred ca ne lipseste coerenta. Cred ca aproape jumatate din orasele Romaniei nu au niciun club dedicat muzicii electronice si, practic, daca te uiti pe afisele postate pe site-urile de specialitate, exista doar 10 - 15 locatii frecventate de DJi romani sau straini. Acest lucru spune destul de raspicat faptul ca multi dintre noi nu sunt neaparat interesati de muzica electronica. De ce? Am putea da vina pe firea romanului care e mai degraba smecher decat ascultator de techno, pe lipsa unei continuitati de tipul celei din Germania sau Marea Britanie, unde muzica electronica n-a venit dintr-odata, prin nu stiu ce DJ, ci a existat, in alte forme, cu mult inainte de anii 90, ori am putea da vina pe lipsa de intelepciune a promoterilor care nu au stiut cum sa tina publicul alaturi de ei, pe termen lung.

Cert este ca publicul despre care vorbim nu e numeros si este extrem de nisat, iar faptul ca exista putine site-uri de profil si cateva emisiuni de radio sustin acest punct de vedere. De altfel, este imposibil sa crezi ca oferta nu ar spori de la sine in momentul in care numarul celor interesati de aceste informatii ar creste. Cat despre faptul ca accentul se pune pe partea de entertainment si nu informatie / cultura, explicatia ar putea consta fie in faptul ca respectivele persoane nu poseda background-ul necesar pentru a concepe si scrie niste materiale de asemenea natura (si pentru a avea calitatea de formatori de opinie), fie in faptul ca nu exista aproape deloc interesul de a cultiva publicul ci doar acela de a-l ademeni prin intermediul reclamei la o anumita petrecere ori de-al face fanul unui anumit dj.

Beat Factor: Sincer, crezi intr-o scena dezvoltata din punct de vedere muzical (ne limitam strict la muzica electronica) in Romania?

Sebo: Da. Cred insa ca acest lucru depinde foarte mult si de aspectul economic. Dincolo de chestiunea predispozitiei, muzica electronica reprezinta o varianta si, chiar daca termenul a obosit de tot, ea este totusi underground, intrucat o gasesti destul de putin la radio sau la tv. Ea necesita sa fie incercata, insa, in momentul in care toata energia pe care o avem se consuma in mare parte pentru a ne asigura un trai cat de cat normal, sunt putine sanse ca interesul pentru ceva ce este in mare masura necunoscut sa se materializeze intr-o iesire la un festival sau la un club, indiferent de cate kilograme de reclame ai incasa in retina sau in timpane, zi de zi.






Comenteaza
Popup detector