Interviu cu un vampir: The Model


Interviu cu un vampir: The Model
TAGS:
the model  interviu 


Vreau sa invit ascultatorul sa nu gandeasca uni-directional. Totul se leaga. Anything goes.

Am asteptat sa apuna soarele pentru a-l putea scoate pe The Model la o plimbare in aer liber prin lumea intrebarilor. Cu greu s-a abtinut sa nu abuzeze de sange proaspat, controlandu-si dorinta cu raspunsuri excelente. Vampiri, sange, albume Gigolo, outfituri de piele si Dark Techno Baroque. Vi-l prezentam pe vampirul The Model. Distractie placuta si atentie la colti!


BF: Salut Modelu. Cum vezi lumea din ochi de vampir?

TM: Lumea e frumoasa, buna si sigura. Un vis al oricarui vampir. Si plina de sange, iar noi aici fiind latini, e destul de fierbinte, deci yummy.

BF: Ai lansat acest nou EP, Vampire Funk, la Gigolo. Cum a fost primit de public?

TM: Reactiile au fost printre cele mai bune, piesa In The Night am pus-o in diverse seturi de club sau la radio, si a atras atentia in mod repetat, este poate printre cele mai apreciate piese ale mele.


Cand o pun la club, oamenii sunt cu mainile pe sus cand intra stringurile, e un sentiment frumos. Feedback-urile de la artisti sunt si ele foarte bune, s-a aflat pe locul intai in topul lui Hell, si am fost surprins placut sa vad ca ep-ul este apreciat de artisti precum Groove Armada si Laurent Garnier, Dr Motte, Agoria, si chiar Sierra Sam de la Contexterrior. Nu mai vorbim de the usual suspects, gen David Carretta, Lady B sau Neo Filigrante.

BF: Vampire Funk EP are doua piese, In the night si Flex. Prima mentionata are o linie de voce absolut superba. Cine canta pe aceasta piesa? Da-ne mai multe detalii.

TM: Vocea apartine lui Saber, care este un artist extraordinar de talentat din Chicago, pe care l-am cunoscut prin intermediul managerului meu de PR de acolo. Acest manager de PR se ocupa de presa catorva artisti, si se ocupa periodic atat de mine cat si de Saber. Asa ne-a pus in contact. Apoi Saber mi-a dat niste bucati de voce, si am fost foarte impresionat, si am produs o piesa speciala in care l-am invitat sa cante, si rezultatul este In The Night. Mai avem piese impreuna la care lucram, care vor aparea tot la Gigolo, in 2010.


The Model - In The Night:




Embed:



BF: O sa vina o intrebare, sa zicem, tipica: de ce Vampire Funk? De ce acest nume? Piesele in niciun caz nu bat spre funk, fiind exact genul pe care vroiai sa-l dezvolti, Dark Techno Baroque.

TM: Stilul meu este intr-adevar Dark Techno Baroque, dar exista o mica mica confuzie in intrebare: in limba engleza, cuvantul “funk” are nenumarate intelesuri – genul de muzica facut de James Brown este unul dintre ele, apoi situatie conflictuala, depresie, sau chiar miros urat – astea fiind cele mai usor de tradus. Insa “funk” mai inseamna si o stare similara cu cea in care simti nevoia sa te desfasori, sa izbucnesti, sa te lasi dus de val. Titlul se refera tocmai la aceasta stare.



BF: The Model din 2009 are un sound mult mai clar, mai curat si mai conturat. Cum ai ajuns la o astfel de evolutie? A fost ceva natural, provenit din multa munca sau pur si simplu ai abordat altfel strategia de productie?


TM: Evolutia asta tine de progresul pe care il experimentezi in momentul in care faci muzica zi de zi in studio, fiind deschis la sugestii, idei, critici, reactii ale oamenilor la club, si chiar la greseli. In felul asta are loc o distilare a stilului, el se purifica precum o bautura spirtoasa.


Sound-ul meu actual este antemic, foarte implicat, relentless, iar ca stil imbina 3 curente mari: elektro, techno si trance, si atrag atentia ca trance nu exista doar in limitele a ceea ce face Tiesto sau Van Buuren. Bogdan Popoiag si Vania au fost doi oameni care m-au ajutat cu sugestii folositoare in ceea ce priveste sound-ul, si o mare parte din ele le-am pus in practica. Cat despre fraza si creatia muzicala, acestea sunt pentru mine cele mai importante, pentru ca muzica nu inseamna in primul sound, ci creatie. O piesa proasta cu un sound bun ramane o piesa proasta.

BF: Stiu ca dupa acest Vampire Funk urmeaza inca un release Gigolo, ca mai apoi sa vina primul tau album la ei. Ce detalii "picante" ne poti da despre acest disc?

TM: Lucrez cam de un an si vreo noua luni la acest nou sound, Dark Techno Baroque cum il denumesc, si tot lucrand a aparut o colectie de piese care le poti pune sub umbrela unui album.


Mi-am cautat un sound al meu, niste instrumente de bass care sa mi le personalizez, impreuna cu filtre si alte synth-uri.


Ca stare si categorie estetica, albumul meu este intr-o directie antemica, melodioasa si puternica, un colaj de elektro, techno si trance, cum spuneam mai sus.


Elementul de trance mi-a placut intotdeauna, evident nu in forma lui promovata de Tiesto sau Armin van Buuren. Exista trance bun si prost. Exista techno bun si prost. Si elektro bun si prost. Problema este ca multi termeni si-au pierdut sex-appeal-ul in gura unor amatori de academie. De exemplu, chiar si sound-ul balearic cosmic are puternice elemente trance-oide, dar mai greu o sa-i vezi pe unii artisti sau fani admitand asta, ptr ca simt ca le-ar diminua din factorul de coolness.

Ce m-a interesat foarte mult la albumul meu este sa reflecte oarecum gusturile mele ca DJ. Cand mixez, imi place sa pun piese de techno, de elektro, house, italo, Chicago, dub, punk si chiar pop. O sa opresc programul sa arunc o piesa de-a Aurei Urziceanu fara prea multe retineri, sau chiar Roy Orbison.


In album, am creat linii melodice de hit de radio, iar peste un distors grav de Justice si un bass de Tresor Berlin 1999.


Vreau sa invit ascultatorul sa nu gandeasca uni-directional. Totul se leaga. Anything goes.

Orice album este precedat de niste single-uri, primul din serie fiind acest disc cu vampiri. In lunile urmatoare se vor desfasura restul evenimentelor, culminand cu o baie de sange undeva in primavara.


BF: Daca tot suntem la capitolul album Gigolo, imi aduc aminte de inceputul carierei tale, cand unul dintre cele mai mari visuri era sa lansezi la Gigolo. Acum, dupa atata timp, visul s-a implinit. Care vor fi aspiratiile tale de acum inainte si cum te simti in postura de Gigolo 100%?

TM: Evident ca ma simt super, dar deja ma gandesc mai departe. Dar prima data sa am albumul in mana. Apoi o

sa ma gandesc la urmatoarea etapa de creatie. Mi-a spus un prieten ca in viata este bine sa mergi avand 2 pietre in maini, arunci pe prima, a doua o tii in mana, iar cand esti la doi pasi de a recupera prima piatra, o arunci pe-a doua si tot asa. In felul asta nu te opresti. As vrea sa scot un album din seria discurilor Fundatiei, materialul este aproape gata. Mai am niste piese cu chitare electrice pe care vreau sa le termin.



BF: Pe 19 noiembrie vei mixa la Fabrica alaturi de Mike Vaeth. Ce ne poti spune despre el exceptand ca este fratele lui Sven?

O sa va spun dupa petrecere si dupa ce stau de vorba cu el!

BF: Trendul pentru 2009 - 2010 este dictat de house. tu iti pastrezi stilul si principiile si te duci spre Dark Techno Baroque, asa cum iti place sa-i spui. in ce masura crezi ca vei atrage atentia suficient de mult intr-o lume in care toti ochii sunt pe house?

TM: Cand sunt in studio, nu stau cu un ochi pe trend-uri si nici pe chart-urile de vanzari. Ce s-ar intampla daca toata lumea ar face house?? Am fi intr-un fel de Romanie comunista, unanimitate, manifestari populare, ca-n Korea. Sa fim seriosi, e o prostie. In plus, mi se pare intrebarea unidirectionala. Am impresia uneori ca noi in Romania traim sub un glob de sticla impus cu japca de doi-trei promoteri de succes si cativa sponsori, like in one big happy family.

Primul Fiu al tarii din epoca 2002, Sasha, s-a transformat in Primul Fiu al Tarii 2009 Hawtin, iar in congres unanimitatea e ceva de speriat. In timpul asta, evenimente relavante precum Rokolectiv sau AVmotional abia abia au bani de line-up in conditiile in care strang lume destul de multa.


In timpul asta, afara, artisti precum The Presets au 10 milioane de plays pe myspace, si romanul nici nu vrea sa auda. Tiga strange zeci de mii de oameni, labelul lui scoate numai releasuri sold out, iar majoritatea romana da-nainte cu unanimitatea.

Eu nu am nimic cu Hawtin sau Sasha, vreau sa fie foarte clar – ei sunt artisti care si-au castigat tresele pe umar acum multi ani si merita respect. Ma deranjeaza tendintele de monopol, pentru ca este nesanatos pentru societate. Merita respect un eveniment in care Moodyman vine din underground-ul lui si umple Martin-ul.

Nu toti vrem house facut cu loop-uri prestabilite, prefabricate si cu fluierici etno-maneliste. Unii vrem house de la Yore sau de la Wolf+Lamb. Mai vrem si niste The Presets si niste Balearic, si unii mai vrem chiar si niste techno sanatos, sau dubstep. Si cu cat mai repede mai sar si alte voci cu parerea lor, cu atat mai bine.


The Model - Flex:




Embed:


Din confruntare vine progresul, nu din votul unanim..

BF: Avand in vedere ca pe EP-ul cu si despre vampiri deja ai o colaborare interesanta, ce ne poti spune despre colaborarile pentru album?

TM: Pai pentru album m-am concentrat pe colaborarea cu Saber, pentru ca are o voce incredibila. Pentru moment

am vrut sa lucrez cam de unul singur, mi-a fost mai usor, si am simtit nevoia sa imi pun propriile idei in aplicare.

BF: La ce evenimente te putem vedea in viitorul apropiat si mai ales, ceva giguri internationale?

TM: Saptamana viitoare pot fi vazut frecand discuri si compact discuri la Hypnotic, Iasi, un stop al ceea ce vrea sa fie un miniturneu de promovare al EP-ului Vampire Funk, apoi la Expirat, Bucuresti, ma rog, toate gig-urile sunt trecute pe myspace.


Momentan, se lucreaza la cateva giguri afara, din care primul confirmat in turneul de promovare al albumului este la Tresor, Berlin pentru martie.

TM: Multumesc pentru interviu!!

BF: Multumim si noi!





Comenteaza
Popup detector