Audio: Steve Bug - 'Nu fac muzica pentru gandaci!'


Audio: Steve Bug - 'Nu fac muzica pentru gandaci!'

Romania este o scena inca fresh, este intr-o continua dezvoltare si intotdeauna este bine sa mixez aici. Oamenii au un apetit special pentru muzica la voi.

Beat Factor a avut recent oportunitatea sa discute 20 de minute la telefon cu expertul german in minimal dance si minimal funk, Steve Bug. Cititi intr-un interviu exclusiv despre compilatia Fabric 37, despre tehnologie, despre cum era Ibiza in '90 si altele.



Realizand o trecere relaxanta intre house si techno si de multe ori dovedind faptul ca putin inseamna mult, Steve Bug isi castiga reputatia de parinte al tech-house-ului minimal si unul dintre pionierii muzicii electronice din Germania. Poker Flat devine astfel sursa principala pentru muzica house futurista, oferind genuri muzicale diferite. Promovarea label-ului a fost foarte rapida si datorita hitului "Loverboy" din 1999 - piesa ce se regaseste pe albumul "The Other Day", primul lansat la Poker Flat. Expertul german in minimal dance, Steve Bug, si-a inceput cariera de DJ intr-un mic bar de after-hour din Ibiza, in 1991. In scurt timp a devenit rezident in cel mai bun club din Bremen si a fost solicitat sa participe la cele mai mari evenimente din Germania, cum ar fi Love Parade.

Embed:





Beat Factor: Ce ai mai facut in ultima vreme? Steve Bug: Calatoresc destul de mult, mixez, recent m-am intors si in studio, pentru ca in sfarsit am reusit sa-l refac dupa noua luni de munca. Lucrez la cateva piese noi, si cam asta este ceea ce fac la ora actuala. Beat Factor: La ora actuala conduci trei case de discuri: Poker Flat, Dessous si Audiomatique. Cum de mai ai timp si energie sa le mentii pe fiecare? Steve Bug: Din fericire am un partener si avem multi oameni care lucreaza la birou. Asa ca partenerul meu se ocupa de partea administrativa, de tot ceea ce se petrece la birou si de obicei eu doar primesc cateva intrebari in fiecare zi, la care trebuie sa dau cate un raspuns rapid. Eu ma ocup de probleme ca A&R, idei noi pentru artwork-uri, sau idei pentru noi compilatii ale label-urilor; lucruri de genul acesta. Asa ca eu ma ocup mai mult de partea creativa, fac asta cand sunt in avion sau am mai mult timp la dispozitie. Sunt mai in afara afacerilor de zi cu zi; adica trebuie sa ascult si eu demo-uri, fireste, insa am si timp pentru a intra in studio si a ma ocupa mai multe ore de productie muzicala. Beat Factor: Si cam cat timp si energie implica asta? Steve Bug: Singurul label pe care l-am condus de unul singur pentru o bucata de timp a fost Dessous; m-am ocupat de el fara partenerul meu pana a ajuns la 9 materiale lansate. In acest timp am lansat Poker Flat, asa ca dupa noua materiale la Dessous, m-am gandit ca imi este imposibil sa ma ocup singur de label, si sa mai si mixez si sa produc muzica. La inceput este usor, insa dupa un an incepi sa realizezi ca munca incepe sa se aglomereze si ai nevoie de o persoana care sa se ocupe doar de asta, daca vrei sa conduci label-ul pentru mai mult timp. Bineinteles ca asta imi coupa si mult din timpul meu liber, nu mai am atata timp sa stau cu prietenii, insa ma pasioneaza foarte mult ceea ce fac si sunt fericit sa fac asta. Nu am niciun regret. Beat Factor: Dupa compilatiile Bugnology 2 si Fuse, tocmai s-a lansat Fabric 37, mixat de tine. Ce reprezinta acest mix? Este mai mult o idee despre ceea ce mixezi in club, sau ai vrut sa construiesti ceva mai mare? Steve Bug: Vreau sa vad acest mix mai mult ca pe o mostra a ceea ce mixez in club; incerc sa redau cumva nu selectia muzicala pe care as folosi-o si in club, ci atmosfera si vibe-ul pe care le compun in Fabric. Apoi totul se converteste la 70 de minute. Beat Factor: Cat de greu a fost sa mixezi Fabric 37? Steve Bug: Am facut multe compilatii la viata mea si imi face placere sa fac asta. Primele mele mix CD-uri le-am facut in 96, se numeanu Minimal Funk si erau lansate la Raw Elements. Intotdeauna mi-a placut sa fac un CD de genul acesta, pentru ca nu ai multimea in fata cu care sa interactionezi, si poti alege orice piesa doresti, fara sa interferezi cu publicul. Pentru ca atunci cand mixez in club, eu de obicei interactionez cu publicul destul de mult, insa cand fac compilatii este alta treaba; sunt doar eu si ceea ce simt eu atunci. Intotdeauna am considerat ca este interesant sa faci un mix CD, iar ultimele mele compilatii, inclusiv Fabric 37, le-am facut cu Ableton Live. Asta imi da oportunitatea sa mixez piesele altfel; nu as putea face asta intr-un club, pentru ca acasa, atunci cand fac vreo compilatie, imi re-editez piesele. Beat Factor: Deci sustii cu tarie noile tehnologii. Steve Bug: Nu sunt un maniac pentru noile tehnologii; imi place si incerc sa folosesc lucruri din care simt ca pot scoate ceva. Nu sunt un sclav al tehnologiei; nu trebuie sa cumpar fiecare nou software sau hardware. Fireste ca ma intereseaza ce se intampla, le testez, dar nu sunt un adevarat impatimit. Daca mi se pare mie ca este bine, cumpar, daca nu, nu. Asa s-a intamplat si cu Tracktor Scratch. Am decis sa mixez doar cu acest sistem, pentru ca pot controla in continuare totul cu vinilurile; imi place asta. Nu imi trebuie foarte multe lucruri aditionale ca sa am un set bun, insa la ora actuala cred ca am setup-ul perfect. Asta e mai important decat sa incerc intruna toate tehnologiile abia aparute. De cativa ani mixez de pe calculator pentru ca este mai usor sa-ti cari muzica, le am intotdeauna cu mine si nu le ratacesc niciodata prin aeroporturi. Pot lua si 2000 de piese daca vreau. Beat Factor: Da, insa te-ai gandit ce se intampla daca ti se strica hard discul sau intreg calculatorul? Steve Bug: Bineinteles ca m-am gandit si la asta. Insa m-am ocupat multi ani de calculatoare, si cred ca doar o data sau de doua ori mi s-a busit sistemul sau hard discul. Au fost cateva probleme cu soft-urile mai vechi, pentru ca daca era praf sau vibratii de la pick up-uri nu functiona cum trebuie. Insa daca stau sa ma gandesc cum ar fi fost ca timp de cinci ani sa calatoresc intruna cu discurile dupa mine (sigur le-as fi pierdut prin aeroport de cel putin zece ori pe an) cred ca decizia cu setupo-ul actual este cea mai buna.



Beat Factor: Poker Flat este probabil proiectul care iti ocupa cel mai mult timp. Cum tii legatura cu echipa, cu artistii? Steve Bug: Multe din persoanele de acolo imi sunt prieteni, locuiesc si ei in Berlin, asa ca ne vedem macar o data pe luna la cina sau ceva de genul acesta. Vorbim la telefon des, ne scriem email-uri, sunt multe modalitati de a comunica. Cu unii stau pe chat majoritatea timpului, mai ales cand sunt in afara Berlinului. Cu altii vorbesc pe myspace, si tot asa. Uneori se mai plang unii artisti ca nu le raspund la timp cand imi trimit piese noi, insa tot timpul le spun sa-mi acorde mai mult timp. Asta se intampla de cele mai multe ori atunci cand sunt plecat in turneu chiar si trei saptamani. Beat Factor: Care este povestea numelui tau de artist? Pentru ca numele tau adevarat este Stefan Brgesch. Steve Bug: Atunci cand am inceput sa mixez, in 91, foloseam numele meu adevarat. Apoi am inceput sa produc si muzica, si primul disc produs a fost impreuna cu un bun prieten din Hamburg, pe nume Phax. Asa ca ne gandeam la un nume de proiect, pentru ca Phax + Stefan Brgesch suna cam stupid. Si intr-o seara stateam de vorba, era o seara placuta, am baut niste vin, si ne gandeam la nume, cand deodata ne-a venit Steve Bug. Si totul a capatat sens, si am decis ca este ok Phax featuring Steve Bug. Si in scurt timp, lumea a inceput sa incheie contracte de booking cu noul Steve Bug, chiar daca noi tot o mai luam ca pe o gluma. Ar fi fost stupid sa-mi spun Steve Bug aka Stefan Brgesch, asa ca am decis sa raman pur si simplu la Steve Bug. Acum mai toti prietenii imi spun Steve. Uneori, cand sunt in club si mixez, mai sunt unele persoane care cred ca ma cunosc foarte bine si vin la mine si se adreseaza cu hei Stefan. Iar eu le spun incet, te rog, spune-mi Steve, ma simt confortabil asa. Beat Factor: Deci nu prea are legatura cu muzica pentru gandaci. Steve Bug: Nu, deloc. Si sper ca nici gandacii sa nu-mi intre prin calculator in viitor. Beat Factor: Cum ai descrie conceptul Bugnology? Steve Bug: Cred ca ideea de Bugnology se trage din faptul ca atunci cand fac compilatii oficiale, folosesc alta tehnologie decat setup-ul clasic compus din pick up-uri si mixer. Si m-am gandit sa fac un joc de cuvinte, de la technology la bugnology. Beat Factor: Ai inceput ca DJ in 91 pe o terasa in Ibiza. Cum era pe vremea aceea, iti mai amintesti? Steve Bug: Da, imi aduc aminte perfect. Erau multe cluburi mari, ca Privilege, de exemplu, in care era muzica mai comercial, ca Snap Ive got the Power si chestii de genul acesta, sau alte piese de club mainstream. Cred ca Space era unul din locurile in care puteai sa asculti muzica electronica de calitate, mai underground; era mult techno belgian, chicago si detroit techno, piese clasice, insa si multe influente din techno-ul italian. Si terasa din spatele clubului Space era foarte mica, aceeasi terasa care acum s-a marit si are un acoperis foarte mare; nu era multa lume acolo, uneori se intampla ca terasa sa fie aproape goala. Plus ca si muzica era compusa din piese mai de vara, lejere. Astazi este altfel. Muzica atrage mult mai multa lume. Atunci era si un procentaj mai mare de persoane gay decat acum, iar asta a luat ceva din energia pozitiva care era atunci. Ibiza este o insula de vara, o insula a petrecerilor, este multa energie acolo, insa este diferit de ceea ce a fost. Beat Factor: Cu ce te ocupi in afara de muzica? Steve Bug: Imi place sa fac sport, uneori fac yoga, alteori, daca am timp ies si mai joc cate ceva cu prietenii. Lucruri normale, care sa ma scoata din viata de club. Beat Factor: La final, ce parere ai despre clubbing-ul din Romania? Steve Bug: Romania este o scena inca fresh, este intr-o continua dezvoltare si intotdeauna este bine sa mixez aici. Oamenii au un apetit special pentru muzica la voi.





Comenteaza
Popup detector