Ewan Pearson, un tip norocos


Ewan Pearson, un tip norocos

in fiecare dimineata cand ma trezesc, realizez cat sunt de norocos. Cred ca nu poate fi mai bine de atat, din acest punct de vedere.

Ewan Pearson se ocupa de muzica electronica de foarte multi ani. S-a facut remarcat de-a lungul timpului ca remixer, de vreme ce a remixat cam tot ce se putea remixa: de la hit-uri celebre la single-uri underground.

Noul sau mix pentru seria Fabric imbina intr-un mod placut muzica techno cu o melodicitate sensibila, pe care reuseste sa o exprime de multe ori prin propriile piese. Au trecut mai bine de 11 ani de cand a lansat prima piesa oficiala. Este evident ca duap atatia ani, Ewan si-a gasit propriul groove.

Este si unul din artistii casei de discuri Soma Quality recordings, sau mai simplu, Soma Records, label-ul celor doi scotieni Slam. Beat Factor a discutat recent cu Ewan Pearson la telefon despre compilatia Fabric 35, despre ce alte proiecte muzicale urmeaza sa aiba, despre cum este sa faci remixuri pentru Depeche Mode, The Chemical Brothers si chiar Franz Ferdinand si alte lucruri, speram noi, interesante. Aflati toate acestea dintr-un interviu exclusiv.

Beat Factor: Ce mai faci, domnule Pearson?

Ewan Pearson: Haha! Spune-mi Ewan! Sunt foarte bine.

Beat Factor: Spuneai recent ca DJ-ingul este al patrulea sau al cincilea job de-al tau. Cum vine asta?

Ewan Pearson: (Rade). Da, cred ca nu am fost niciodata bun doar la un lucru. Am icneput ca DJ din distractie, cand eram destul de tanar. Si recent a devenit ceva din care sa-mi castig existenta, ceva ce sa fac la un nivel mai profesional. Cred ca, in primul rand, sunt producator muzical, apoi remixer, artist. Asa ca DJ-ingul nu este cea mai importanta parte de-a mea. Calatoresc, intalnesc oameni grozavi, imi promovez muzica in diferite parti ale lumii, si totodata ma tine in viata. Asa ca sunt un tip norocos.

Beat Factor: Simti asta?

Ewan Pearson: Da, cu siguranta.

Beat Factor: Spune-mi, ce reflecta pentru tine aceasta compilatie pe care ai facut-o pentru Fabric? (n.r.: este vorba despre compilatia Fabric 35).

Ewan Pearson: Am vrut ca lumea sa asculte un mix si sa simta ca sunt in Room 1 al clubului Fabric, intr-o sambata noaptea pe la ora 3. Atunci cand mixezi in tot felul de cluburi, iti schimbi atat stilul muzical cat si piesele pe care le pui. Ideea a fost sa fie ceva mai dur, mai techno, sa le ofer ascultatorilor experienta Fabric.

Mi-a luat destul de mult sa gasesc piesele, pentru ca in prima faza, acest CD trebuia sa fie lansat in luna mai, insa a fost o schimbare de plan. Asa ca ma gandeam de mult timp la acest mix. Unii DJ-i, atunci cand fac un mix CD, incearca sa puna cele mai noi piese, poate chiar multe din ele nelansate inca. Eu cred ca asta e un pic gresit, pentru ca atunci cand pun o piesa, vreaus a fie o piesa pe care o stiu bine si care sa imi placa mult. Fireste ca nu vreau ca toate piesele sa fie cunoscute, insa spre exemplu, in acest mix, sunt si cateva productii mai vechi, dragi mie. Iar daca o piesa imi place, o sa o pun si peste un an, indiferent daca e mai veche sau mai noua. Este o tampenie sa spui ca daca o piesa e mai veche de trei luni, nu o mai poti pune intr-un set.

Beat Factor: Ai ceva asteptari de la acest mix?

Ewan Pearson: Incerc sa nu am nicio asteptare! (rade). Sper totusi ca ascultatorilor le va placea, insa asta ramane de vazut.


Beat Factor: Cu atatea promo mixuri, live set-uri, podcast-uri disponibile gratis pe internet, crezi ca industria muzicala mai poate face fata compilatiilor cu drepturi de autor?

Ewan Pearson: Devine din ce in ce mai greu pentru un DJ sa faca o compilatie. Din punctul de vedere al clubului Fabric, asta este cu siguranta a foarte buna modalitate de promovare a clubului, este o cale foarte buna de a face cunoscut numele Fabric si in afara granitelor din UK. Eu cred ca tot ceea ce poate face un artist este sa se asigure ca da tot ce are mai bun in el. Din nefericire, sunt sigur ca multi vor pirata acest mix CD, insa indiferent de ceea ce fac, eu vreau sa fiu sigur ca fac la cel mai inalt nivel posibil. Anul trecut am facut un mix pentru site-ul Resident Advisor, ca podcast, insa a fost aceeasi calitate ca si un mix ce va fi lansat oficial, intr-o compilatie.

Beat Factor: Dupa atatia ani de productie muzicala, cat timp iti ia acum sa faci o piesa?

Ewan Pearson: Oooo, stii ce? Nu merge deloc mai repede, chiar si dupa atatia ani! (rade). Pe masura ce imbatranesc, nu merge nimic mai repede. Este ciudat, pentru ca de fiecare data este ca si cum as lua-o de la inceput. Imi ia secole; stiu unele persoane care fac muzica foarte repede si sunt foarte gelos pe ei.

Beat Factor: Da, insa rezultatul se vede..

Ewan Pearson: Stiu. Cel mai important este sa fie de cea mai buna calitate. Cu remixurile e altfel, imi poate lua de la cinci zile la doua saptamani. Nu pot lucra prea repede. De exemplu, am facut anul trecut un remix pentru Goldfrap care avea 15 minute; avea cinci sectiuni diferite. Este ca si cum ai avea trei piese intr-una singura. Si genul asta de munca iti ia destul de mult timp.

Beat Factor: Poti sa compui beat-urile de la punctul zero, sau trebuie sa iti gasesti inspiratia mai intai?

Ewan Pearson: Da, pot face asta de la zero, pentru ca am invatat partea tehnica.

Beat Factor: Atunci ce anume te inspira?



Ewan Pearson: Pai, este o combinatie. Cu remixurile, de exemplu, ascult foarte mult timp piesa originala; nu remixes piese care sa nu imi placa. Ascult cu mare atentie materialul original, ma gandesc la ce anume ar trebui facut la el astfel incat sa poti asculta piesa intr-un club, cum trebuie sa il schimb, sa il reinventez. Ma inspir din muzica originala, din ideile artistului, si ma gandesc cum sa traduc ideile lui, fara sa pierd ceea ce este important din piesa initiala. Cam asa lucrez.

Imi plac remixurile care nu pierd absolut totul din piesa originala. Am facut si eu cateva remixuri doar cu cateva sunete din original, insa nu este tocmai ceea ce vreau sa fac.

Beat Factor: Cum vezi scena muzicala electronica din zilele noastre?

Ewan Pearson: Hmmestemare? (rade). Este interesanta; exista atat de multa muzica si este din ce in ce mai greu sa poti trai din meseria asta.

Beat Factor: Poate fi comparata cu un camp de lupta?

Ewan Pearson: Pai, uneori simt ca asta este, da. E un fel de razboi foarte lung. Si este din ce in ce mai greu sa faci asta intr-un mod profesional. Mai ales cu atata piraterie, case de discuri care au dat faliment sau traiesc de azi pe maine. Eu unul sunt foarte norocos ca asta e jobul meu si pot trai din asta. Insa cunosc multa lume care se zbate de la o saptamana la alta sa isi plateasca chiria sau sa aiba destui bani cat sa traiasca, doar facand muzica tot timpul. Este interesant, dar si foarte dur.

Beat Factor: Cum de ai ajuns sa lucrezi cu trupa The Rapture?

Ewan Pearson: Este un lucru destul de mare acesta, sunt foarte incantat. Ne-am intalnit acum cativa ani in Ibiza, am pus muzica cu ei si am inceput sa iesim impreuna. Tipii chiar stiu multe despre muzica dance, nu sunt o trupa rock care au decis sa faca muzica dance pentru ca e trendy sa faci asta. Doi dintre ei au mixat mai demult prin cateva baruri din New York; ei inteleg muzica house, stiu cu ce se mananca. Asa ca am devenit prieteni, iar ei m-au rugat sa remixes o piesa de-a lor, ceea ce am si facut. Apoi am pus odata muzica in New York, intr-un club, ei au venit la gig-ul respectiv si mi-au spus ne gandeam la cativa producatori cu care sa lucram la piese noi, iar tu esti in capul listei noastre. Si asta m-a surprins, am fost foarte fericit.

Beat Factor: Ai facut remixuri pentru nume ca Depeche Mode, Goldfrapp, The Chemical Brothers, Pet Shop Boys, Fields si chiar Franz Ferdinand. Dupa toti acesti ani in muzica, te simti o persoana implinita?

Ewan Pearson: Nu vreau sa ma repet, dar ma consider un tip foarte norocos. Am reusit sa imi castig existenta din muzica, lucru care era visul meu cand eram mai tanar. Asa ca in fiecare dimineata cand ma trezesc, realizez cat sunt de norocos. Cred ca nu poate fi mai bine de atat, din acest punct de vedere. Nu ma refer la muzica pe care o fac, pentru ca aici tot timpul este loc de mai bine, ci la faptul ca am avut acest noroc sa imi castig existenta din asta.

Beat Factor: Cum vezi tu viitorul muzicii electronice?

Ewan Pearson: Ah, urasc genul acesta de intrebari! Eu nu stiu ce voi face nici macar peste trei saptamani. Lucrul interesant este ca nu stii ce se va intampla, este mereu loc de surprize; asta e partea buna a acestei meserii.

Beat Factor: Sunt foarte multi producatori care s-au mutat in Berlin pentru a face minimal techno. Si tu te-ai mutat acolo acum trei ani, insa ti-ai pastrat stilul tau. Cum ti-l mentii?

Ewan Pearson: M-am mutat in Berlin pentru ca iubesc acest oras. Nu pentru ca am vrut sa schimb ceva la muzica mea, chiar daca imi place muzica germana si m-am lasat influentat de ea. Artistii mei preferati sunt si ei din Berlin, oameni de la Kompakt, din Cologne, de la Playhouse. Toti cei care se gandesc la Berlin asociaza imaginea acestui oras cu minimal techno, insa e ceva mult mai divers aici. Si sunt multi DJ-i care mioxeaza si produc si alt gen de muzica, asa ca aceasta preconceptie este o greseala. De fapt, la ora actuala exista mai multa muzica house decat minimal, in Berlin.

Beat Factor: Ceva productii pe care urmeaza sa le lansezi?

Ewan Pearson: Urmatorul lucru este un dublu CD ce va fi lansat in toamna la casa de discuri K7. Este un fel de compilatie ce va contine remixurile mele din ultimii cinci ani, cam cele mai bune remixuri. Voi mai produce si pentru Kompakt, sub numele Partial Arts, pentru ca am mai avut un single sub acest alias si se pare ca a prins la public. Asa ca, incerc sa ma mentin ocupat, pentru a nu intra in belele. :)





Comenteaza
Popup detector