Interviu cu The Model


Interviu cu The Model

In masa de oameni din club, unii sunt nouveau riche, iar altii, putinii, sunt aritocratia veche(...) Ambele categorii isi au utilitatea lor, si muzica cred ca li se adreseaza deopotriva

Baietii buni nu ajung niciodata in top. Traim intr-o epoca in care majoritatea celor care reusesc de-abia merita sa fie lasati sa traiasca, ca sa nu mai vorbim de a-i lasa sa aibe propriile lor show-uri la radio.

Biografia lui The Model a ajuns sa fie enervant de asemanatoare cu basmele acelea cu zane, spuse de mamicile americane copiilor lor patrioti si cu frica lui Dumnezeu.

Intrucat 99% din DJii de la radio nu prea pot spune exact diferenta intre progressive house si progressive rock, brusca aparitie a lui The Model pe scena din Romania era demult asteptata. Totusi, faptul ca a semnat in 2005 cu International DeeJay Gigolos a fost prima batalie importanta castigata cu iluzoria scara a succesului. Si cu toate ca a fost o surpriza placuta, nu pot spune nicidecum ca a fost cu totul neasteptata.

Din primul moment in 1995, cand a inceput sa asculte muzica electronica in State, pana la primele experimente sonice 5 ani mai tarziu, The Model a manifestat o pasiune absolut devoratoare pentru ceea ce face. De fapt, tocmai imposibilitatea de a-si procura muzica asta in Romania l-a dus spre primele productii proprii, foarte industriale atunci. In 2002 el pune bazele label-ului ELEKTRO.CASNICE, recunoscand potentialul imens care exista in zona Sibiului. The Model a reusit nu numai sa formeze o puternica identitate de grup pentru artistii care i-a adunat in jurul sau, ci si sa inspire motivatie spre succesul lor colectiv.

Beat Factor: De unde si pana unde pseudonimul The Model?

The Model: Cand am inceput sa produc prima data muzica, faceam minimal si industrial techno, infuzate ambele cu elektro, desigur. Si din cauza conexiunii minimal-industrial, numele meu era atunci Model 722, in sensul de prototip. Apoi, pe masura ce m-am apropiat tot mai mult de Gigolo, ideea de prototip s-a adancit, doar ca a devenit mai personala si asa a aparut The Model.

Beat Factor: Cat de mult crezi in imagine (look)?

The Model: Imaginea este foarte importanta, pentru ca oamenii au nevoie sa te asocieze cu ceva, sa stie la ce categorie sa te puna. Iar imaginea spune multe despre tine si te ajuta sa faci primul pas ca sa fii inteles de publicul tau - transmiti primele semnale. Problema cu imaginea este atunci cand nu esti sincer cu tine insuti si esti DOAR o imagine. Oamenii pana la urma isi dau seama, si te vor sanctiona, sau vei disparea. Eu nu cred in prosteala prelungita.

Beat Factor: Te consideri un DJ underground? (daca "da" de ce; daca "nu" de ce)

The Model: As spune mai degraba ca sunt destul de echilibrat. Deci si da si nu. Pe de o parte, eu unul ma duc la club pentru ca iubesc sa dansez, si vreau sa dansez cu oamenii laolalta. Asta nu trebuie uitat niciodata. Clubul nu este o galerie de arta pentru artisti neintelesi, eu cred ca este de cele mai multe ori menit pentru ca oamenii sa se distreze. Si ca atare pun muzica de petrecere, energetica si antrenanta, care sa te ia pe sus si sa te ajute, fara sa fii nevoit sa fi baut inainte sau sa fi luat ceva.

Sunt si oarecum underground, pentru ca in primul rand evit topurile, atat cele de popularitate cat mai ales cele de vanzari. Evit in mod deliberat placile best-seller. Si rar mi se intampla sa-mi para rau, adica sa fi sarit peste ceva care apoi sa-mi chiar placa si mie. Cand merg la club, 95% din piesele care le pun sunt cele cu care fac dragoste acasa zi de zi, deci este ceva personal intre mine si ele piesele. Ador parfumul de credibilitate de 3 urechiuse, vezi Catavencu. Cand ma duc la club sa pun muzica, vreau sa creez ceva special, pentru oameni, pentru acei oameni care au platit bilet si respecta ce fac. Ca atare o sa vin intotdeauna cu ceva nou si necunoscut, dupa care sap mult.

Beat Factor: Ce-ti place sa faci cel mai mult atunci cand esti la un party?

The Model: In mod sigur, sa pun muzica si sa le dau oamenilor o bucata din lumea mea.

Beat Factor: Ai pus bazele label-ului ELEKTRO.CASNICE. Cum vezi acest label peste..sa zicem 5 ani?

The Model: Label-ul asta este menit sa arate lumii ca exista producatori romani talentati. Eu unul am foarte mare incredere si respect pentru Mihai Popoviciu, Masstyk, Das Komitee si Toygun, si ma bucur ca suntem alaturi in acest proiect. M-am saturat sa minimalizam tot ce e romanesc si sa nu dam Cezarului ce este al Cezarului.

Citeam pe un forum legat de premiile electronice care sunt pe vine, cum ca sectiunea cu productia romaneasca a anului este usor nefondata! Adica cum? Cu 3 romani la Gigolo si alte labeluri foarte respectate, nu merita sa acordam putina atentie acestor performante? Si mai sunt multi altii talentati. Eu zic ca ar trebui sa fim fucking proud! Iar ELEKTRO.CASNICE este menit sa arate cine sunt acesti artisti: oameni talentati si nu impostori, pentru ca afara nu te semnezi nici ca are tati bani nici ca esti dj la radio.

Beat Factor: La prima vedere pari un personaj greu de abordat. Cum este The Model de fapt?

The Model: Sunt un tip relaxat care pune mare pret pe curtoazie. Precum un aristocrat britanic rentier, care trateaza doamnele cu deosebit respect si ii plac copiii, si le spune snoave.

Beat Factor: Spune-mi te rog cateva nume care te-au influentat de-a lungul timpului in ceea ce faci acum.

The Model: DJ Hell, Mick Wills, Steve Bug, Jeff Mills, James Ruskin, Heiko Laux, Pacou, Juan Atkins, John Aquaviva, Roger Sanchez, Masstyk, Edge of Sanity, Entombed, Nocturnus, Pestilence, Amorphis, parintele Ioan Petras Arbore, sora mea si parintii mei.

Beat Factor: La ce se gandeste The Model atunci cand face muzica?

The Model: Cand fac elektro pentru Gigolo, de obicei am viziunea clubului si oamenii in transa. Este un sentiment de putere, de acaparare. Vad acel moment de maxima intensitate, cand urmeaza piesa de climax, ca un orgasm puternic dupa un preludiu select si ud. Ma gandesc la petrecere si la ringul de dans. Si ma gandesc la mine cum I jack my body.

Cand fac muzica din seria Fundatiei, pentru Underl_ne, de obicei visez la universul si dramatismul fundationist, la evenimentele care trebuie sa se fi intamplat in spatele povestii, practic imi creez propriul film SF.

Beat Factor: In 1995, cand ai dat de muzica electronica in Statele Unite, care a fost imboldul care te-a facut sa te intorci in tara?

The Model: Eram copil pe atunci, am venit pentru ca asa am simtit, ciudat este insa ca nu m-as fi intors inapoi in State. Se pot face multe si in Romania, chiar daca avem multi, multi ani de recuperat.

Beat Factor: Crezi ca in Romania tine de trend sa asculti muzica electronica?

The Model: Evident ca exista un val de muzica electronica acum in Romania, tot mai multe cluburi invita DJ, cred ca tine de unul din multele aspecte ale integrarii si globalizarii. Este muzica momentului, direct din viitor pogorata peste noi, ca o vraja obsedanta. Imi place asta. In masa de oameni din club, unii sunt nouveau riche, iar altii, putinii, sunt aritocratia veche, care si-au castigat cu greu tresele pe umar si le poarta cu gratie. Ambele categorii isi au utilitatea lor, si muzica cred ca li se adreseaza deopotriva. Sa aibe doar urechile deschise.

Beat Factor: Multi DJ din strainatate au inceput sa vina prin Romania. Numeste te rog cativa care te-au impresionat ca act, look si sound.

The Model: Hell evident si John Starlight de la Zombie Nation. Cu peruca aia imensa atragea atentia si unui orb!

Beat Factor: Real gigolos really drink milk?

The Model: Da, eu sunt un gigolo adevarat si beau lapte. Cam de 10 ani. Mai precis de cand am stat in State mi se trage.

Beat Factor: Cum se vede lumea prin ochii lui The Model?

The Model: Miraculoasa si vibranta, contradictorie si cruda, surprinzatoare si tandra, o sansa lunga de a fi cel mai bun TU care poti fi.





Comenteaza
Popup detector