Biografie Jeff Mills

  • Rate

Genuri muzicale:
Electro

Artisti similari:
Apparat  Seth Troxler  Alexandru Jijian  DJ Logan  Camil  Four Tet  Snuff Crew

Jeff Mills este unul dintre marile genii nascute de orasul Detroit. Incepand cu anii 70, Charles The Electrifying Mojo Johnson a fost unul dintre cei mai influenti DJ de radio ai aceluiasi oras, pierzandu-si, insa, popularitatea spre sfarsitul anilor 90. Varietatea programelor lui Johnson a crescut o generatie intreaga de artisti, printre care si pe pionierii muzicii techno din Detroit - Juan Atkins, Derrick May, Kevin Saunderson, Robert Hood si, evident, Jeff Mills.

Pe langa techno, in Underground Resistance se simt influente de electro, house, industrial, lo-fi, EBM si multe alte stiluri. Pentru ca trupa a avut un impact mult mai mare in Europa, membrii nu erau foarte constienti de acest succes. Mills povesteste cum au fost sunati la un moment dat de un individ care spunea ca a mixat piese de-ale lor in fata a 20 de mii de oameni in Belgia, ca reactiile fusesera extraordinare si ca era foarte curios daca mai aveau alte materiale in productie. Cel care sunase era Joey Beltram. Acesta petrecea mult timp in Belgia unde mixa si producea.
Jeff Mills n-a parasit niciodata in mod oficial Underground Resistance, doar ca in 1992, fiindu-i oferit un post ca DJ rezident la clubul Limelight din New York, s-a mutat din Detroit si a incetat sa mai colaborareze cu Banks si cu Hood, cei doi cooptandu-l pe Alan Oldham in locul lui Mills pentru a sustine concertele UR din acea perioada.
De-a lungul timpului, componenta organizatiei s-a tot schimbat, Andre Holland, Drexcyia, Los Hermanos (inclusiv DJ Rolando), fiind doar cativa dintre membrii ce i-au urmat lui Jeff Mills. Ulterior, Robert Hood a parasit si el UR, iar Mike Banks a mai creat un proiect de techno - The Martian, impreuna cu Drexciya, Eddie Fowlkes, James Pennington si Octave One, producand la Red Planet, casa de discuri sub egida Underground Resistance.

Intrebat in legatura cu noua moda a mixatului (cu ajutorul laptop-ului), artistul s-a declarat inca neinteresat de Ableton sau Final Scratch, spunand ca, momentan, lucrul cu calculatorul nu ofera nimic solid. In plus, a mentionat ca el prefera sa faca diversele efecte live, cu ajutorul placilor. In momentul in care tehnologia se va fi perfectionat suficient incat sa ofere ceva ce mixatul clasic nu permite, atunci va deveni si el interesat.
Primul lui disc mixat a aparut in 1995 (la React, prin Sony Japonia), reprezentand performanta lui live din Tokyo, de la Liquid Room. In 2004 a scos la Axis (si apoi la React) CD-ul si DVD-ul Exhibitionist, care, dupa cum ii spune si numele, il prezinta pe Mills in deplina splendoare a muzicii alese si mai ales a tehnicii socante. DVD-ul contine mai multe mixuri si doua interviuri cu artistul.
Jeff Mills nu a ajuns inca in Romania, eu fiind unul dintre fericitii care au reusit sa il priveasca din public, in Ungaria, la o petrecere despre care am scris si in primul numar al revistei Nights.ro. Pot sa declar ca a fost de departe cel impresionant DJ pe l-am vazut, atat ca tehnica (pentru ca uimeste prin rapiditate), cat si ca muzica, dar mai ales ca si constructie (lipsit de montonie, dar avand o repetitivitate in care daca esti prins nu te mai poti elibera pana cand nu se opreste muzica).
Mereu inovator, necaracterizat de incercarea de a face piese de succes, un muzician cu o evolutie graduala, un deschizator de drumuri prin controverse constructive (de la imaginea antipolitica din Underground Resistance, pana la conceptele abstracte din spatele caselor lui de discuri, albumelor sau ale anumitor show-uri), de la stilul sau neconventional de a mixa muzica electronica si pana la recrearea coloanelor sonore unor filme clasice, Jeff Mills este unul dintre numele care a contribuit foarte mult la dezvoltarea artei contemporane si care inca mai are multe de transmis ca producator, ca DJ si ca artist.

text: Vania


Popup detector