Unkle - War Stories

Unkle - War Stories

Faptul ca muzica trece printr-o continua schimbare nu mai este o noutate de cateva secole. Nici macar faptul ca muzica electronica este intr-o permanenta metamorfozare. Gasim elemente de pop, rock, jazz, hip hop, blues si alte stiluri muzicale, in muzica electronica. Ceea ce nu este chiar atat de rau, daca totul este facut ca la carte.
Am dat play noului album al celor doi producatori de la Unkle. Se numeste War Stories si a fost lansat luna trecuta (iulie 2007) la Surrender All. Daca nu stii despre cine este vorba, iti este aproape imposibil de crezut ca aceiasi indivizi au compus acum aproape 4 ani hitul masiv In A State, single ce a cucerit intreaga lume. Sau ca un an mai tarziu au lansat albumul Reign la Global Underground Music. Dar sunt aceiasi: James Lavelle si Richard File. Despre James Lavelle se poate vorbi la nesfarsit; este un DJ hotarat, talentat si este intemeietorul seriei de compilatii Fabriclive, atat de prestigioasa astazi. Ca producator si-a exteriorizat talentul prin proiectul Unkle, dar si remixuri proprii, sub numele sau. Sa vedem despre ce este vorba in noul album de la Unkle, War Stories.

Unkle poate, pe de o parte, sa castige mult mai multi fani prin acest nou LP, dar si sa piarda multi altii, intrucat suna destul de diferit de ceea ce ne asteptam. Sau poate ca pur si simplu va starni admiratia unor neutri. Cei doi si-au respectat catalogul de downtempo, insa elementele rock si pop atat de proeminente sunt cel putin uimitoare. Descoperim piese produse alaturi de solisti vocali cu care nu te-ai fi asteptat sa colaboreze o trupa de muzica electronica ceea ce asta si este, Unkle, la urma urmei.

Broken are un ritm vioi, de pop-rock, iar vocea placuta a lui Gavin Clark, dau o lumina placuta LP-ului. Exista si cateva experimente rock de-a binelea, precum Hold My Hand, Maiday, Lawless, Morning rage. De toate sunt 14 piese la care s-a muncit pe rupte, dupa cum marturisesc cei doi pe propria lor pagina, incantati ca si-au temrinat in sfarsit albumul. Tot materialul te poarta de la un stil la altul, iti aduce elemente noi, voci, linii melodice complexe, ritmuri diferite cu fiecare piesa. Nu prea ai cum sa te plictisesti, chiar daca este vorba despre peste o ora de muzica alternativa. Un corespondent in Romania pentru ceea ce auzim pe acest album ar fiThe Pixels, Bumbapa, Aria Urbana, Omul cu Sobolani, la fiecare aplicandu-se o indulgenta destul de mare.

Multe din piese nu prea te lasa sa stai jos, sau daca stai, trebuie sa dai cel putin din cap, pentru ca reusesc sa stoarca din cateva instrumente reci si soft-uri bune niste ritmuri perfecte. De altfel pe Unkle ii vom vedea live in Romania, in cadrul festivalului Delta Music Fest, pe data de 30 august la Sfantu Gheorghe.

Tracklist:1 (Untitled) (0:22)
2 Chemistry (3:22)
3 Hold My Hand (4:59)