The Trip 2 - Navigated by Tom Middleton

The Trip 2 - Navigated by Tom Middleton

Tom Middleton este o legenda vie atunci cand vine vorba despre muzica. Unul din cele mai interesante personaje de pe scena electronica actuala, Middleton este un fel de enciclopedie muzicala: funk, disco, electro synth pop, ambient, raggae; un mix de-al lui este pur si simplu irezistibil. Intram in materialul The Trip 2, o compilatie lansata la label-ul britanic Family Recordings.
La Family au loc tot soiul de compilatii VA (various artists), iar ca stil muzical variaza de la funk la house, de la balet clasic la synth pop si tot asa. Cam despre asta este vorba si in compilatia de fata: o adevarata poveste muzicala de ascultat acasa cu iubita sau cu prietenii, in masina, la bere, la cafea dimineata sau seara inainte de culcare, la munca in momente de plictiseala sau stress maximsi tot asa..

The Trip 2 contine 32 de piese, insa multe dintre ele sunt doar cut-uri care nu depasesc 1 minut, 1 minut si jumatate. Stilurile fiind atat de diversificate, procesul de mixat devine aproape complet insignifiant. Intram in atmosfera cu un intro scurt format din doua piese, urmand ca apoi sa ne delectam cu clasicul Listen de la Moonbootica o piesa superba, mai mult de ascultat decat de dansat. Inceputul este destul de alert, trecand prin Stereo MCs, Eric B & Rakim si . De la stilul electronic se trece brusc la un hip hop dansant, iar mai apoi la un funk melodic. Tempo-ul se schimba in mod constant, totul se face brusc, ca si cum ar trece de la o stare la alta, si fiecare piesa intra deodata cu ce are ea mai bun. Descoperim dulceata funk-ului din piesa Rock Me Again a lui Lyn Collins, apoi cu stupoare ritmul hazliu de pe piesa Bucovina a lui Shantel (Nu stiu de ce Ian Oliver a trebuit sa strice asa o piesa frumoasa cu remixul sau ieftin). Intram discret si in zona ambientului, cu Simian si piesa The Wisp, iar Boards of Canada aduc un aer melancolic atmosferei vesele create pana acum.

Piesele sunt atat de scurte, incat ti-e greu sa te dezmeticesti si sa vezi / simti ce urmeaza. Deja ritmul se schimba, totul se schimba. Tocmai de aceea esti nevoit sa asculti aceasta compilatie de mai multe ori; oricum, nu strica. Nu strica deloc.

Atmosfera melancolica este completata si de catre RJD2 cu piesa Heres Whats Left, iar mai apoi de catre Jakatta si piesa The Other World. Exista multa melodicitate, multa armonie, mult sentiment si mult suflet pus pe acest mix CD; desi termenul de mix in acceptiunea profilului site-ului Beat Factor este destul de pretentios.

Prindem si un Thievery Corporation, iar ceva mai tarziu un Goldfrapp combinat cu Tangerine Dream. Track list-ul va va ajuta sa descoperiti cateva piese vechi, dar de prima mana. Cea mai lunga piesa de pe intreaga compilatie are 5 minute: Beck cu Round The Bend; un slow frumos, meditativ si melancolic. Iar starea continua cu Fenomenon si piesa Sleepy Meadows of Buxton. Pentru final, Middleton le pregateste ascultatorilor o experienta unica: Michael Sterns + Vangelis.

Daca nu ati ascultat pana acum Tom Middleton, este cazul sa o faceti; aviz melomanilor! Desi la origine pianist si violoncelist, Tom a descoperit muzica electronica atunci cand l-a cunoscut pe Richard James, celebrul Aphex Twin. Asta era prin 1989. A terminat ca Graphic Designer, iar materialele audio ulterioare au fost sursa de inspiratie pentru trupe ca The Prodigy, The Chemical Brothers, Daft Punk si The Freestylers.

Tracklist:1 Unknown Artist Thames TV Ident (0:06)
2 Laurie Johnson This Is Your Life (0:33)
3 Moonbootica Listen (1:31)