The Kings Of Electro - Mixat de Playgroup si Alter Ego

Trevor Jackson, Roman Flgel si Jrn Elling Wuttke si-au pus abilitatile de DJ cap la cap si au compus ceea ce se numeste in linii mari The Kings of Electro. Seria The Kings of este lansata la casa de discuri Rapster Records si cu fiecare noua compilatie se axeaza pe un anumit stil muzical. Primul CD este mixat de Trevor Jackson aka Playgroup, iar cel de-al doilea le revine celor doi artisti de la Alter Ego.
Mixul lui Playgroup este o incursiune prin mai multe stiluri muzicale, cu o tenta proeminenta de electro: hip hop, funk, nu jazz si electro. Incepe cald, cu Chriss & Cosey si piesa This Is Me si continua cu Just Ice si piesa Turbocharged. In primele zece minute, Trevor Jackson experimenteaza destul de mult, insa sound-ul electro incepe sa isi faca simtita prezenta cu ajutorul unor artisti precum Tilt, Dynamix 2, Energize sau Hashim. Avem de-a face cu un mix controversat, care nu mentine o linie tipica, ci are multe cresteri si descresteri de ritm. Intensitatea creste si scade cu fiecare noua piesa adaugata. De la productia excelenta No Ufos a lui Juan Atkins aka Model 500 (piesa ce dateaza din anii 80), mixul capata tendinte noi cu fiecare noua linie melodica ce isi face simtita prezenta.

Playgroup a creat o adevarata poveste prin mixul sau, scotand in prim plan piese de la naftalina cu un sound atat de actual, incat te intrebi ce se intampla cu muzica actuala.

De la nostalgii si pasi de disco, funk, hip hop, ne indreptam atentia spre cel de-al doilea CD, material ce le apartine celor doi DJ-i si producatori de la Alter Ego, Roman Flgel si Jrn Elling Wuttke. De data aceasta, sound-ul este contemporan, actual, plin de ritm si energie iar muzica este dedicata in mare parte cluburilor si ringului de dans. Inceputul este alert, cu Psyche si piesa Neurotic Behaviour, iar la scurt timp Daniel Bell si Baby Judy. Insa Dooms Night a lui Azzido Da Bass se potriveste ca nuca in perete cu ceea ce deja creasera cei doi. Poate si din cauza unei prejudecati asupra acestei piese pe care Romanii au devorat-o si au transformat-o intr-un fel de imn al houserilor. Joakim salveaza insa situatia printr-un remix la piesa Big Onion a proiectului Detroit Grand Pubahs. Mixul curge fin, iar surprizele nu apar o data cu Chicken Lips (de altfel o productie de nota 9 spre 10), ci cu clasicul Kricket a lui Richie Hawtin, ascuns in spatele legendarului proiect Plastikman. Robert Hood impinge si el mixul intr-o pozitie extrema, prin piesa Minus, lasand loc liber proiectului Galaxy to Galaxy sa inchida mixul printr-un acid house cald si plin de optimism. Cei aflati intr-o zona muzicala diversificata si care s-au plictisit de toate curentele muzical actuale vor aprecia cu siguranta acest material de nota zece. De nota zece nu doar pentru ca iti ofera o diversitate impresionanta, ci si pentru ca este un fel de istorie scurta a muzicii electronice prin artistii scosi in evidenta.

De altfel, Rapster este un label mult prea mare si bine infipt pentru a trezi suspiciuni privind calitatea.

Tracklist:CD1: Playgroup - The History

01. Chris & Cosey - This Is Me