The Chemical Brothers - We Are the Night

Numele nu mai reprezinta nicio noutate pentru nimeni. Fie ca iti place muzica electronica, pop, dance, rock, IDM sau orice altceva, de trupa The Chemical Brothers ai auzit cel putin o data in viata ta. In prim plan cu un nou album, cei doi chimicali construiesc o adevarata poveste prin We Are the Night.
Chiar daca nu i-am mai vazut pe 25 mai la Sala Polivalenta din Bucuresti, putem sa ne consolam cu noul lor album, din care am fi ascultat cu siguranta cateva piese si in cadrul concertului. LP-ul contine 12 piese, si deja a scos un videoclip la primul extras pe single, Do It Again. Sa incepem.

Startul se da cu No Path to Follow, un intro abstract de un minut, care pregateste ascultatorul pentru ce va urma: sound-ul tipic 100 % chimical. We Are the Night este prima piesa full length de pe LP, care da si titlul intregului material. Energic, acidulat, plin deritm si de viata, acest track aduce in prim plan o selectie fina de instrumente reci si calde, soft-uri, o voce masculina care repeta we are the night, si un ritm de breaks combinat cu drum and bass. La jumatatea piesei totul pluteste in energie, melodicitate si optimism; este cu siguranta acel gen de piesa care te face sa spui dupa un concert am dansat in draci pe piesa asta!!. All Rights Reserved ii aduce in prim plan si pe cei trei muzicieni britanici de la Klaxons pentru a construi o alta piesa dinamica, plina de ritm. Saturate duce ascultatorul intr-o atmosfera mai blanda, insa plina de linii de bass electrice, iar finalul este incarcat in instrumente si sunete. Piesa Do It Again este si primul extras pe single; reprezinta un featuring impreuna cu solistul Ali Love si este ceva mai domoala ca ritm, decat productiile precedente. Vocea foarte cool aduce discret cu Michael Jackson, insa instrumentalul modern si perfectionist fac ca piesa sa straluceasca. Piesa urmatoare, Das Spiegel este pana acum cam singura productie ce aduce cele mai multe elemente din muzica electronica, pastrand insa si un sound vintage, prin chitara rece, inregistrata peste ritm. In ciuda faptului ca nu exista nicio voce, ci doar efecte si o linie melodica dezvoltata si matura, piesa pare sa compuna o poveste in imaginatia ascultatorului.

Chemical Brothers s-au remarcat prin stilul lor neconventional, combinand intr-un mod inovator mai multe sub stiluri ale muzicii electronice, dar aducand si elemente de pop, neo-rock si IDM. The Salmon Dance merge pe aceasta traiectorie, si se pare ca functioneaza; o piesa calma, melodica si vesela, in contrast cu liniile de bass incarcate in note muzicale joase. La acest album s-a lucrat foarte mult timp, s-a stilizat si s-a perfectionat, iar asta se simte in fiecare piesa in parte. Burst Generator este o alta piesa masiva, plina de energie si viata. Nici efectele sonore nu lipsesc, efecte prin care au reusit sa se impuna chimicalii. O piesa foarte buna este Battle Scars, cu vocea lui Willy Mason. Transpune foarte bine in instrumental si se incheaga de minune, formand un tot unitar. Harpoons este unul din experimentele muzicale de Idm si ambient; o productie rece, simpla, melancolica in acelasi timp si abstracta. Albumul se termina cu The Pills Wont Help You Know, piesa ce cu siguranta ar trebui sa beneficieze de un single. Romantic, melancolic, trist, clasic si aproape vehement, aceasta piesa pune capacul sesiunii de dans de peste o ora. We Are the Night este cu siguranta un album de dans. Reuseste intr-un mod deosebit sa se faca placut mai multor categorii de ascultatori si sa incite curiozitatea puristilor muzicali. Respecta foarte putin normele nescrise ale underground-ului si se repede catre mainstream, insa transformand mainstream-ul nu in ceva comercial, ci in ceva calitativ.

Tracklist:01. No Path To Follow
02. We Are The Night
03. All Rights Reversed (Featuring The Klaxons)