Spooky - Open

Spooky - Open

Spooky inseamna Charlie May si Duncan Forbes, doua personaje active de multi ani in industria muzicii electronice. Dupa ce au avut nenumarate release-uri la label-uri precum Generic sau Deviant Records, cei doi si-au deschis recent proria casa de discuri la care isi pot lansa in liniste tot ceea ce doresc. Si nici nu au stat prea mult pe ganduri, unul din cele mai masive release-uri de pana acum ale label-ului Spooky.uk.com fiind Open, un album impartit in doua CD-uri.
Cei doi au putut fi vazuti si in Romania, insa muzica prezenta pe album le va da cu siguranta o noua intrepretare privind sound-ul lor. Sa vedem despre ce este vorba.

Primul CD aduce un sound perfect pentru vara, o combinatie de chill out, breaks lent si funk. Majoritatea pieselor contin vocea a doua soliste cu care cei doi au lucrat, Celestine si Julie. Intr-un interviu pentru Progressive Sounds, cei doi marturisesc ca fanii lor iubesc acest LP, chiar daca este o schimbare destul de brusca fata de modul in care Spooky sunt perceputi pe scena. Trecem si noi in revista Belong, Its So Late, The River, piese pe care daca le asculti fara sa cunosti numele autorului, e posibil sa ai mari surprize. Acest CD contine 9 piese, la fel ca si celalalt. Nu va imaginati ca a disparut deodata sound-ul electronic, acesta fiind prezent in special pe New Light, piesa foarte de vara si plina de optimism. Apropo de asta, majoritatea pieselor induc o stare de optimism si bunastare ascultatorului, plecand de la relaxare la melancolie. Shelter este o piesa deosebita care aduce un ritm de trip-hop, insa elementele esentiale sunt cu siguranta vocile incluse.

Cel de-al doilea CD se deschide cu o versiune chill out a piesei Belong, productie devenita hit in cluburi cu ajutorul unor DJ-i ca Sasha sau John Digweed, care au inclus piesa luni bune la rand pe seturile lor. Acest CD este mult mai experimental decat primul, mult mai elaborat si mai minutios lucrat. Majoritatea pieselor sunt de factura ambientala si sunt mai mult pentru ascultat acasa. Piese ca What Are We Waiting For? (versiune dub) sau New Light (tot dub) nici nu contin voce. Se remarca No Return intr-o versiune dorset echo, chill-out si cu o linie melodica meditativa. Practic sunt aceleasi piese de pe primul CD in versiuni diferite, insa modul in care au fost reconstruite te face sa le auzi cu totul diferit, suferind o schimbare radicala a sound-ului.

Open. Un album pe care poti sa il asculti saptamani in sir fara sa te plictisesti si asupra caruia poti reveni cand muzica electronica de club a inceput sa te oboseasca. Open inseamna relaxare, meditatie, melancolie, zambet, euforie, muzicalitate, armonie, nuante, culori, diversitate si reinterpretare. Pentru cel de-al treilea LP, Spooky sunt intr-o forma foarte buna atat ca DJ-i, dar mai ales ca producatori muzicali. Auditie placuta!

Tracklist:Disc 1:
1 Belong (Open Version)
2 New Light