Richie Hawtin - Concept 1

Richie Hawtin - Concept 1

Pentru cine nu a aflat inca, Richie Hawtin si cei din echipa M_Nus au decis sa relanseze legendarul material Concept, produs initial acum zece ani si distribuit intr-un numar foarte restrans de exemplare. Muzica este excelenta, tocmai pentru ca este perioada Plastikman. Formatul insa, si motivul pentru care a aparut acest re-release sunt obscure. Din ce in ce mai mult ma gandesc ca Richie Hawtin este unul dintre cei mai vinovati artisti pentru scoaterea treptata si sigura a formatul vinil din muzica electronica.
Odata cu afilierea lui Richie Hawtin la proiecte precum Final Scratch sau Beatport, formatul vinil in muzica electronica este tot mai putin luat in seama. Noul material Concept 1 96 este remasterizat de catre Stefan Betke (aka Pole) de la casa de discuri berlineza Scape. Cu ceva timp in urma lansarii oficiale a Concept 1 96, un alt mad scientist, adica Thomas Brinkmann, i-a aratat lui Richie Hawtin cateva experimente denumite generic Variations, prin care Brinkmann foloseste un pickup customizat, a carui viteza de rotatie era sensibil micsorata, si cu un efect adaugat, care imprima sunetului marca Brinkmann un puternic iz de dub.

Ne intoarcem in prezent la CD-ul Concept de astazi: un total de 23 de piese, o calatorie experimentala pe care nu am mai intalnit-o la alti artisti, un contur muzical unic si o abordare cat s epoate de originala. De fapt asta a insemnat Plastikman, poate unul din cele mai bune lucruri pe care muzica electronica minimal techno le-a avut de oferit de-a lungul timpului.

Piesele sunt denumite prin niste cifre, reprezentand luna unui an in fiecare luna, Richie Hawtin lansa cate un nou release pe care si-l intitula cu cifra lunii respective. Muzica este si astazi la fel de actuala si actractiva ca si in urma cu mai multi ani, desi tehnologia a avansat atat de mult si a aparut un numar imens de mare de producatori.

Insa cu siguranta acest album este unul de referinta pentru muzica electronica, si mai ales pentru istoria minimalism-ului din muzica electronica.

Catalog No: 96CD-VR
Release Date: 29 Septembrie 2007