Ricardo Villalobos - Sei Es Drum

Ricardo Villalobos - Sei Es Drum

Sei Es Drum este titlul unui nou material produs de catre Ricardo Villalobos, unul dintre cei mai proeminenti producatori de muzica techno-house. Casa de discuri se numeste tot Sei Es Drum, iar EP-ul contine trei discuri.
Iesitul din comun este unul din lucrurile in care Villalobos exceleaza, mai ales cand vine vorba despre productie muzicala. Rar sa auzi de la alti producatori de muzica electronica un sound similar lui Villalobos. Este, in felul lui, unic, imprevizibil, greu de inteles, lipsit de sens uneori, abstract.

EP-ul sau "Sei Es Drum" este cel mai recent material produs de catre Ricardo Villalobos, un release maraton ce contine sapte piese. Toate piesele se remarca printr-un ritm house si multe elemente imprevizibile, precum voci, tobe inregistrate la rece, linii melodice lationo-americane traditionale. Andruic deschide EP-ul simplu, cu o voce feminina si un ritm sacadat, care pe alocuri se sparge, in favoarea unor tobe. Piesa are peste 13 minute, timp in care vocea feminina de pe fundal are tot felul de replici si este dublata pe alocuri de elemente de bongas, tobe si percutie. Atentie - iti cam trebuie curaj sa pui o piesa de genul acesta in club.

Fizpatrick este una din cele mai soft si indicate piese pentru club. Ritmul este cald, se amplifica in mod armonios cu alte linii melodice care apar dupa jumatatea piesei. Atmosfera se creaza constant, incet, pas cu pas, pana cand ajunge intr-un punct in care melodicitatea si armonia primeaza. Un punct forte la liniile de bass si o piesa buna pentru club.

Pe cel de-al doilea disc, Primer Encuentro Latino Americano aduce o lectie de muzica latino-americana traditionala revizuita si suprapusa pe un ritm actual de muzica house. Insa este cert faptul ca de la linia melodica initiala s-a plecat. A doua piesa, Druic, vine cu un ritm similar pieselor de pe primul disc, insa elementele de muzicalitate sunt radical schimbate. Poate ca cel mai bine s-ar inscrie in tiparul minimal house aceasta productie, insa in cazul lui Villalobos este intotdeauna dificil de catalogat muzica.

Cel de-al trilea si ultimul disc contine trei piese, una pe prima parte si doua pe cealalta, dupa cum se poate observa si din track list-ul de mai jos. Timp de mai multe minute, Samasai nu are nimic altceva decat elementele de baza ale ritmului si cateva voci folosite ca sample-uri. Si chiar daca asteptati 11 minute, tot nu se va petrece mare lucru in toata piesa. Baila Sin Petit este vesela, nostima, te binedispune si poate fi folosita si ca un simplu DJ tool pentru cei care insista sa o includa intr-un mix. Pe parcursul intregii piese se regaseste o voce masculina care fredoneaza "baila sin petit", intr-o linie melodica simpla, copilareasca, dar sumbra.

Farenzer House este pastrata ca ultima piesa, probabil cu uns cop anume. Este cea mai buna de pe intreg materialul si merge de minune atat in club, cat si ascultata acasa. Secretul sta insa, asa cum spune si Villalobos, intr-un sistem de sunet foarte bun.

O parte din piesele de pe "Sei Es Drum" au fost incluse si pe Fabric 36, o compilatie-album care a starnit furori in toata lumea. materialul discutat in cauza are lipsuri, insa intentia este de a inova in muzica electronica. Cat a reusit din ceea ce si-a propus Villalobos doar el stie.

Tracklist:A1 Ricardo Villalobos & Andrew Gillings - Andruic & Japan
B1 Ricardo Villalobos & Patrick Ense - Fizpatrick
C1 Ricardo Villalobos - Primer Encuentro Latino-Americano