Phonique - Good Idea

Phonique - Good Idea

Phonique este Michael Vater, artist care la sfarsitul anilor 90 a reusit sa castige din ce in ce mai multa notorietate. Cu siguranta ca totul se va schimba odata cu lansarea acestui al doilea album din cariera sa de muzician. Good Idea nu doreste sa schimbe prea multe lucruri deja existente pe piata muzicii electornice, insa sfideaza unele trenduri muzicale. Cum? Haideti sa vedem.
Phonique este in primul rand cunoscut datorita seturilor sale cu o tenta spre minimal techno si deep house. Iata ca propriile productii nu suna aproape deloc asa, pentru ca avem de-a face cu o suita impresionanta de house, funky si deep. Plecam de la electro cald si dulce si ajungem la un house excelent pentru plaja sau pentru seara. Avem de-a face si cu un lounge combinat cu pop, si chiar cateva acorduri de hip hop si o tenta de flamenco. Prea putine piese sunt indicate in club, probabil intentia artistului fiind de a le oferi ascultatorilor cateva clipe de intimitate muzicala.

Albumul sau contine doua CD-uri. Primul din ele are 14 piese nemixate, compuse de catre Phonique impreuna cu diversi alti artisti. Cel de-al doilea CD este un mix bonus, in editie limitata, in care Phonique isi exprima abilitatile de DJ. Ne vom referi mai mult la piesele ca atare, adica primul CD.

Always Wanted este o combinatie inedita intre house si o linie de bass electro, plus vocea geniala a lui Richard Davis. Este o piesa calda si complexa ce poate fi categorisita drept lounge, daca exista acest stil in materie de muzica. Continuam cu Rio Nights impreuna cu Ruben. O piesa decenta si plina de viata, in ciuda tempo-ului foarte lent; emana multa energie si bun gust, mai ales prin vocea plina de efecte electronice de robot. Casualities merge cam pe acelasi stil ca prima piesa, insa ritmul si linia melodica difera radical, iar daca doriti o schimbare cu totul radicala, Lowfi Moods este ceea ce cautati. A patra piesa, electro, roboti, fara sange, o linie melodica pregnanta si un aer rece. O piesa relativ indicata pentru club, insa depinde in ce context, pentru ca daca nu este inserata cand trebuie, da peste cap totul. Ne mai plimbam prin acest aer electronic alaturi de Lovely Morning, si parasim zona electro pentru un sound mai matur si mai lent ca intensitate. O combinatie inedita intre downtempo si muzica electronica, insa lent si cu o tenta de instrumentatie rece, live. In aceasta zona gasim piesele Worked it Out alaturi de Ian Whitelaw si Meitz, piesa Thinking of You alaturi de Ruben.

Asculta un preview mix al albumului Good Idea

Albumul lui Phonique nu poiate fi descris sub nicio forma ca muzica techno sau muzic aminimal techno. Nici macar deep. Cuvantul cel mai apropiat ar fi complex, deoarece toate cele 14 piese inglobeaza stiluri total diferite, insa care isi gasesc un numitor comun artistul care le-a compus.

Lansat la label-ul lui Steve Bug, Dessous Recordings, acest material ii schimba imaginea lui Phonique destul de radical; vorbim de imaginea lui de producator de muzica. Insa cel de-al doilea mix ni-l aduce in prim plan pe Phonique pe care il stiam cu totii. Acel maestru al sunetului original. Piesele de pe acest mix sunt compuse tot de el, insa au o factura mai techno, minimal si deep. Asadar, iata un artist imprevizibil, care reuseste cu aceeasi aptitudine sa faca o muzica variata; atat de variata incat poaet satisface si cele mai indepartate gusturi muzicale. Consultati tracklist-ul pentru alte detalii.

Tracklist:Cd 1
01. Always Wanted feat. Richard Davis
02. Rio Nights feat. Ruben