One + One - James Zabiela & Nic Fanciulli

James Zabiela si Nic Fanciulli si-au unit fortele in ultimele cateva luni pentru a mixa o compilatie ce avea sa fie lansata la Ministry of Sound. Label-ul cunoscut, DJ-ii cunoscuti pare a fi reteta succesului unei compilatii pe care sa o aiba in casa orice ascultator de muzica electronica. Chiar asa sa fie?
"Am avut cateva gig-uri impreuna cu Nic Fanciulli anul trecut si ne-am imprietenit. Chiar daca avem stiluri muzicale diferite, exista unele puncte la care ajungem amandoi la un moment dat," mentioneaza James Zabiela. Intr-adevar asa este, deoarece piese foarte diferite in prima faza se combina de minune intre ele. Intr-un curent muzical destul de anost la ora actuala, cei doi tineri DJ-i vor sa readuca sound-ul care i-a caracterizat si i-a facut remarcati pe fiecare in parte. Este vorba in special despre Zabiela, asa zisul maestru al scratch-urilor. Sa vedem mai exact despre ce este vorba.

Primul CD se deschide cu o productie a celor doi protagonisti, si anume Rover, un electro-house foarte cald si domol, excelent pentru un set de warm up. Daca nu v-a atras deja atentia, nu este chiar recomandat sa dati stop, pentru ca suprizele pot aparea pe parcurs. Continuam cu Deep Dish si piesa Stay Gold, intr-o versiune reeditata de catre cei doi DJ-i Zabiela si Fanciulli. Si de aici incepe o calda poveste intre progressive house, deep si tech-house, ajungandu-se la un moment dat la acele scratch-uri si efecte care l-au consacrat pe James. Dam la un moment dat si de Mathew Jonson in formula Cobblestone Jazz, iar pana atunci redescoperim acel breaks hipnotic si eclectic cu care ne-a facut Zabiela sa ne indragostim de muzica lui in urma cu doi ani, atunci cand a dat lovitura la propriu cu o serie de mixuri exceptionale; chiar revolutionare pentru muzica electronica, as putea spune. Spre final mai descoperim o piesa produsa de Zabiela, si anume Human, intr-o versiune One + One. Finalul este destul de bun, intrucat exista unele pasaje extrem de melodice, in contrast cu o energie pura pe care o emana piesele mixate. Al doilea mix incepe cu un excelent electro tech din partea lui Shane Berry. Probabil planuit de inainte, cel de-al doilea mix este mai energic, mai electro si mai plin de viata decat primul. Este mult mai indicat pentru club, in vreme ce primul CD merge ascultat intr-o oarecare proportie acasa. Inutils a enumeram productii pe care o parte le cunoastem deja si le-am auzit in club, iar altele sunt nemaiauzite si nemailansate asa cum este firesc pentru o compilatie ce se doreste a fi de exceptie. Al doilea mix nu atrage in mod deosebit, este in mare parte muzica simpla de club, electro, techno chiar cu pasaje fine de breaks, si rareori melodii si armonii care te lasa gura casca. Remarcam prezenta lui Phil Kieran cu piesa A Pinhole Of Light, R3volve - 'Netsplit', Derrick May - 'Wiggin' (Nick DK Edit) iar pe final o piesa a celor doi One + One, si anume No Pressure.

Selectia muzicala este destul de interesanta, uneori chiar surprinzatoare, deoarece exista atat lucruri pe care le stiati, dar si unele noi, uneori cam inutile ce-i drept. Insa pentru cei care inca nu sunt dominati complet de curentul minimal si nu s-au transformat in niste puristi techno, aceasta compilatia ar putea fi de bun augur.

Tracklist:CD 1:

1. James Zabiela and Nic Fanciulli 'Rover'
2. Deep Dish 'Stay Gold' (Nu Mix, a JZ and Nic F Edit)