Minilogue - Animals

Minilogue - Animals

De cand e lumea, industria muzicala a fost impartita in doua tabere: artistii cu muzica buna si cei cu muzica proasta. Au existat fireste si alte tabere, insa din punct de vedere calitativ, muzica a fost pe primul plan. Exista si astazi, mai mult ca niciodata, minimal bun si minimal prost.
Minimal prost, care se aude ca intr-un beci si care te plictiseste groaznic; de multe ori te duce la exasperare, intrucat multi DJi mixeaza astazi doar acest gen de muzica. Noul album al suedezilor Marcus Henriksson & Sebastian Mullaert aka Minilogue este una din exceptiile care infirma regula.

Animals este lansat la Cocoon Recordings, asa ca este un material foarte accesibil; ceea ce nu poate fi decat imbucurator, pentru ca este un album excelent. Impartit in doua discuri, ambele mixate, Animals reflecta talentul a doi producatori cu o experienta in muzica electronica de cativa ani buni. Daca urasti minimal-ul (termen generic folosit pentru a descrie acest gen de muzica electronica), acest LP s-ar putea sa-ti schimbe perspectivele privind muzica electronica; fireste, in bine sau in rau. Noi zicem ca in bine.

Primul disc este asezat, cuminte, creste incetul cu incetul in intensitate, pas cu pas, dezvoltand o ambianta extraordinara, cu fiecare noua piesa. Dupa un scurt intro (intitulat Yesterday Bells), piesa Cow, crickets and clay dezvolta un minimal house excelent de ascultat in club, pentru a intra in atmosfera. Albumul are si diverse influente venite de la proiecte precum Cobblestone Jazz (vezi live-ul lui Mathew Jonson), acid minimal-ul ambiental al lui Plastikman (pe piesa Loud, 33 000 Honeybees si View of a juggling ball) si minimal contemporan ambiental (In a disctance, We All).

Al doilea disc al albumului Animals reprezinta muzica electronica ambientala in toata splendoarea ei. Facute ca la carte, cu multe linii armonice, linii melodice dezvoltate si complexe, majoritatea pieselor au un aer meditativ si abstract, contemporan si modern, urban si sofisticat. Prin colectia de 14 piese (inclusiv un outro) prezente pe acest al doilea disc, Minilogue se intrec pe ei insisi, realizand o incursiune in lumea obscura si difuza a downtempo-ului abstract, muzicii de lounge si tolaneala. Cu un gust exprimat in mod repetitiv, chiar pana la obsesie, pentru elemente care sa te trimita la meditatie si visare, partea a doua din Animals este reteta perfecta pentru o seara ploioasa, sau o dupa amiaza in care nu ai chef sa faci nimic.

Tracklist:CD1
01. Yesterday Bells
02. Cow, Crickets and Clay