Matthew Dear - Asa Breed

Matthew Dear - Asa Breed

Matthew Dear se declara un artist patimas. Chiar daca in urma cu cativa ani nu prea avea nicio legatura cu muzica techno, artisti ca Mike Inc, Thomas Brinkmann sau Ricardo Villalobos au lasat o puternica amprenta asupra stilului sau muzical. Noul sau album Asa Breed este ca un fel de completare a ceea ce a facut pana acum Matthew Dear.
Ascuns sub diferite nume, ca False, Jabberjaw sau Audion, Matthew Dear a incercat de fiecare data sa faca ceva nou, sa inoveze in muzica electronica. Si prin noul sau LP a reusit, cel mai probabil. Cine se asteapta sa auda minimal sau minimalism pe acest album e posibil sa ramana dezamagit. As spune mai degraba ca o parte din piesele prezente aduc cu cei doi francezi nebuni de la Nose.

Dam play. Prima piesa care ne intampina se numeste Fleece on Brain. Un sound rece cu o puternica tenta de vintage chiar de la inceput. Apare o linie melodica omniprezenta si din cand in cand iesita in evidenta, plus o voce masculina dirty, groasa, de texan. Un ritm halucinant de pe la jumatate, o stare de euforie odata ce fiecare sunet isi intra in drepturi. Nota 10 pentru una din cele mai bune piese auzite recent, intr-un morman de mizerii mai mult sau mai putin digitale. Mai conteaza daca acest album este pentru club sau pentru ascultat acasa, cand suna atat de bine? Sincer, nici nu ma intereseaza.

Majoritatea pieselor contin si propria voce a lui Matthew Dear, la fel ca si multe elemente de instrumentatie reci: tobe, chitara. Deserter este excelent conturata, din punct de vedere muzical, si abia spui ca apartine lui Matthew Dear, de vreme ce are un sound cu totul schimbat. Elementary Lover contine cateva din motivele prezente la mai multe productii de-ale lui Matthew, de-a lungul timpului. Mai remarcam Death to Feelers, Good to Be Alive si Midnight Lover, piese ce aduc in prim plan chitara si fireste, vocalurile.

Asculta un preview mix al albumului

Asa Breed este un album emotionant, plin de melodie si de trairi intense. Se intampla rar ca un artist cunoscut mai mult pentru o muzica mai introvertita si care nu se adreseaza unui public extrem de larg, sa lanseze o asemenea capodopera muzicala. Insa cand se intampla, este pur si simplu un caz fericit.

Tracklist:1 Fleece On Brain (4:15)
2 Neighborhoods (3:10)
3 Deserter (3:55)