Martinez - A Chemical Imbalance

Martinez - A Chemical Imbalance

Martin Swanstein a devenit cunoscut pe scena dance internationala ca Martinez, la inceputul lui 2000, cand au aparut si primele sale release-uri oficiale. Sound-ul actual al lui Martinez a fost descris intr-un comunicat de presa drept "minimal techno". Si ca drept dovada, noul sau album, intitulat A Chemical Imbalance, chiar asta reprezinta, in linii mari.
Martinez este suedez la origine, insa de cativa ani buni sta in Danemarca. Are un label propriu, Out Of Orbit, iar anul trecut a lansat Restructured Layers, o compilatie mixata, cu accetul pus in primul rand pe tehnica. Noul sau album contine 12 productii noi, originale, ne-editate.

Albumul incepe cu Haunted by your scream, o piesa simpla, insa cu un sound foarte abstract; atat de abstract incat nu poti sa nu exclamezi cand afli ca Martinez a produs aceasta piesa. Isolation merge pe aceeasi linie, intunecata si ciudata. Piesele sunt mixate intre ele, astfel incat pentru o mai buna intelegere a albumului, trebuie sa asculti LP-ul de la cap la coada; eventual de mai multe ori.

Iubitorii noului val de minimal aparut din 2004 incoace vor fi cu siguranta satisfacuti de acest album. Insa daca esti fan Martinez de mai multi ani si te astepti la ceva pur si simplu outstanding, s-ar putea sa fii dezamagit. Tuna belly incepe sa creasca tensiunea albumului; are mai mult ritm, iar pattern-ul incepe sa se aglomereze in sunete. Continuam cu Razor-blade, in speranta ca vom da de o cat de discreta linie melodica, insaslabe sanse. Surpriza apare insa la Lowdown, poate prima piesa buna de pana acum de pe acest material.

Sinus wave te readuce cu picioarele pe pamant, si mi-e greu sa cred ca te poate face sa dansezi cu pofta. Iti starneste sentimente de panica, de dark, obscur, nimic prea happy. Soseste piesa care da numele albumului - A chemical imbalance. O alegere proasta de a-ti intitula albumul dupa aceasta piesa. Nu doar ca nu iese mai cu nimic in evidenta fata de celelalte piese, dar nici nu-ti starneste niciun sentiment. The turtle-march, Borrmaskin si Land-crab pregatesc ascultatorul de final; deja. Cea din urma piesa (Land Crab) iese insa in evidenta printr-o serie de sunete mai delicate. Square form are parti excelente, parca dintr-un cu totul alt film fata de ce a facut Martinez pe acest album. Este, probabil cea mai buna piesa, pentru ca finalul pur si simplu te lasa rece.

Plastikman (sau Richie Hawtin) si toata gasca de la M_Nus Records (Magda, Troy Pierce, Marc Houle, Marco Carola, Gaiser si altii) fac minimal cu cap, pentru publicul lor. Si o fac bine. Albumul lui Martinez pare, la prima ascultare, o simpla imitare a sound-ului M_Nus (unic de altfel in muzica electronica), iar aceasta noua abordare nu il avantajeaza pe talentatul producator mai deloc.

Speram pe viitor la albume mai inspirate si cu o mai mare originalitate.

Tracklist:01. Haunted by your scream
02. Isolation