Lee Burridge - Balance 012

Lee Burridge - Balance 012

Despre Lee Burridge poti sa scrii mult si bine, la fel de mult cum poti si discuta cu el. A fost o adevarata uimire atunci cand am aflat ca el va mixa urmatorul numar din seria de compilatii Balance. In primul rand pentru ca nu este genul de DJ pe care s ail vezi facand compilatii de mai multe ori pe an, apoi pentru ca nu am mai ascultat o compilatie din partea lui de pe vremea Tyrant-ului.
Daca va asteptati la mult house, e posibil sa tot asteptati. O luam treptat. Primul CD are un inceput foarte soft, cu piesa 10A a lui Ripperton, unul din componentii duetului Lazy Fat People. Aruncand o privire generala asupra track list-ului, iti poti da seama usor ca intreaga compilatie nu a fost conceputa din cele mai noi si nemaiauzite / nemailansate piese de pe lumea asta. Sunt, in mare parte, piese pe care le auzi frecvent in seturile lui Lee, piese cunoscute. Si daca nu v-ati prins de la prima incercare despre ce este vorba cu Lazy Fat People, mai aveti o sansa: a treia productie este semnata de ambii producatori si se numeste Club Silencio. O piesa frumoasa, cu o linie melodica usor nostalgica insa plina de bun gust. Si tot asa, Lee plimba ascultatorul pe primul CD prin tot felul de pasaje melodice, excelent punctate, precum Dettman & Klock Dawning, secvente din piesa Good Luck a lui Jacek Sienkiewicz, linia melodica de la The Viewers - Blank Images si un sfarsit cu un downtempo dragut facut de Paul Daly la piesa Adios Ayer a lui Jose Padilla.

Daca primul CD contine cea mai multa melodie, cel de-al doilea este destinat atat liniei melodice cat si ritmului. Este muzica pentru dance floor, piese car epot foarte usor sa fie introduse intr-un set in momentul de peak time. Se trece de la beat-uri de house la beat-uri de techno si minimal, revenind la tech-house. De atlfel asta se poate vedea si din selectia de producatori alesi: Onur Ozer, Davide Squillace, Super Flu, Baby Ford, Jorge Savoretti si altii. Mixul nu este de-a drepul cursiv, insa cu siguranta daca il pui cap coada intr-un club o sa fie o seara frumoasa; in primul rand pentru ca este muzica ritmata, de dans, apoi pentru ca are momente diferite de intensitate: creste, coboara, urca iarasi, apoi coboara iarasi.

Asculta un mix preview la CD 1 aici!

De departe cel de-al treilea CD beneficiaza de cel mai bun inceput: Tomas Andersson - Dubbel Problematik. Ritmul este excelent, dansant, simplu si energic. Pe acest CD, Lee a inclus piesele etichetate drept minimal sau tech-house in revistele de specialitate, piese care starnesc discutii intre prieteni si provoaca ascultatorii. Ii putem gasi aici pe Paul Ritch, un new comer cu un debut excelent, duetul Alexi Delano & Xpansul, Par Grindvik, Allan Banford si altii. Atmosfera este constanta in prima jumatate a mixului, insa partea a doua se infierbanta si devine mai energica, si datorita liniilor electro introduse. Daca piesele va sunt cunoscute, cu siguranta sunt o experienta placuta sa le auzi impreuna.

Balance 012 este o contopire placuta a mai multor stiluri muzicale, oferind touch-ul specific al lui Lee Burridge, personaj care nu mai are nevoie de niciun fel de prezentare in Romania. Asa cum nu a facut-o niciodata, Lee Burridge nu dezamageste nici pe acest CD, prezentand o parte din setul unei nopti intr-un club. Intrebarea este, cu ce difera un set inregistrat in club de un set licentiat, cu drepturi de autor si care se vinde? Va lasam pe voi sa ma dati seama dupa ce ascultati.

Tracklist:CD 1:
1. Ripperton - 10A
2. Efdemin - Bergwein