Kevin Saunderson - The Detroit Connection (Ekspozicija 07)

DJ-ul si producatorul american Kevin Saunderson a mixat ultima compilatie din seria Ekspozicija la casa de discuri Explicit Musick. Pe mixul sau, Kevin a inclus 29 de piese in 70 de minute. Desi press release-ul este foarte tentant, imi asum riscurile sa spun ca aceasta compilatie nu prea ii face mare cinste unuia dintre maestrii Detroit Techno si House.
Kevin Master Reese Saunderson este unul din inventatorii Detroit Techno-ului, facand parte din echipa Jeff Mills, Joris Voorn, Derrick May, Carl Craig. Oriunde ar fi fost inregistrat setul, calitatea audio nu este excelenta, pe parcursul a 70 minute te obosesc multe efecte, flanger-uri, filtere, mici distors-uri, o tehnica pe alocuri imperfecta, si mai mult, o selectie muzicala indoielnica.

De la intro-ul care vesteste multe, se ajunge in sucrt timp la Some Poliphony, o piesa excelenta care a rupt cam tot in 2006 si o parte din 2007, insa pe care este greu de crezut ca o poti auzi intr-un set de-al lui Saunderson. Petter este unul dintre eroii de la Border Community, casa de discuri a lui James Holden, insa nu stiu daca piesa lui trebuia sa fie deschiderea unei sesiuni live. Cert este ca mixul este inregistrat.

Bruno Banner & PVH pregatesc terenul pentru cunoscutul hit After Love al noilor copii de la Cocoon - Shlomi Aber si Guy Gerber. O piesa arhicunoscuta, mainstream, excelenta pentru momentul peak time dintr-un DJ set. La a cincea piesa, Jochen Pash cu Music, parca parca incepem sa intram pe taramul lui Saunderson; un house jucaus, vesel, ritmat si plin de viata. Rennie Foster apuca sa respire doar cateva secunde, pentru ca intra imediat remixul lui Kevin la piesa Whos Afraid of Detroit a lui Claude Von Stroke - una din cele mai tampe piese auzite in 2007.

Pasajele muzicale se simt, diferentele sunt radicale de la o piesa la alta: Joris Voorn cu un remix, completat in fuga de Carl Craig cu un alt remix (foarte bun!). De aici compilatia incepe sa capete culoare: negru. Ben Sims, DJ Preach, DJ Ogi, Olivier Giacomotto; vorbim in principal despre techno, de data aceasta techno de calitate. Cocobongo cu piesa Till The Moon Has Gone invie atmosfera si face lumea sa aplaude si sa tipe intr-o isterie generala (se si aude multimea pe fundal); house in toata regula, cu influente jucause de electro si un ritm voios si copilaresc. Exista cateva piese care nu se aud decat cateva secunde, pentru ca sunt schimbate instant, cu o tehnica de invidiat. Asta este de invatat in primul rand de la acesti maestri ai Detroit-ului: tehnica si o selectie muzicala gandita inainte. Insa Kevin se pare ca nu este intr-unul din momentele lui senzationale, pentru ca materialul nu spune mare lucru, in proportie de peste 50 %. Ultimele cinci piese curg una dupa alta cam la un minut, asa ca nu apuci sa te dezmeticesti, ca dai de final: Q-IC & Marco Remus si piesa Lets Kick. Un final liber, taiat cu un fade out; probabil ca mixul live continua mult si bine.

Oare nu cumva cei de la Ekspozicija ar trebui sa fie judecati pentru alegerea aceasta a compilatiei? Daca live set-ul lui Saunderson avea alte parti mult mai bune si care sa il reprezinte pe el ca artist? Avem in proportie de 70 % muzica techno de buna calitate, insa o compilatie pe care dai banii trebuie sa sune impecabil: fara fadere, fara distros-uri, fara efecte in exces. Pentru ca live set-uri inregistrate gasesti pe zeci de forumuri de specialitate. Un minus pentru Explicit Musick.

Tracklist:01. Kevin Saunderson Intro
02. Petter Some Polyphony
03. Bruno Banner & PVH Zeeland