John Digweed - Transitions vol 3

John Digweed - Transitions vol 3

Digweed a ajuns la volumul al treilea din seria de mixuri Transitions, lansate la Renaissance. Pentru aceasta compilatie, artistul britanic a re-editat fiecare piesa in parte, fapt pe care il poti descoperi in tehnica de mixat. In cateva cuvinte, Transitions 3 se vrea a fi cel mai bun mix din aceasta serie. Chiar asa este?
Ne desprindem de la sol cu proiectul proaspat infiintat de catre Sasha, Barry Jamieson si duetul Spooky (Charlie May si Duncan Forbes), intr-un cuvant COMA. Inceputul este insa simplu: monoton, lipsit de viata, melodic, chiar melancolic si nostalgic. Muzica timpurilor trecute reinvie. Apar linii melodice vechi, care bantuie ca niste fantome cateva pattern-uri proaspat create. Sweet n Candy este primul care salveaza situatia tragica in care intra compilatia. O piesa draguta, ritmata, mai cu viata. Daca asculti pe sarite, realizezi repede ca se schimba ritmul, insa daca acorzi o ascultare cap-coada, compilatia va curge ca un tot unitar, completand anumite minusuri din alte piese cu unele plusuri. Este destul de bine pana la jumatate, insa nu este perfect; nici pe departe. Producatori ca Christian Fischer, Joel Mull sau Paul Ritch dau ceva mai multa viata unui semi esec, atat de mult promovat si asteptat.

Jumatatea compilatiei suna frumos, ritmul se desprinde de linia melodica si incepe sa pluteasca de capul lui, singur. Trecem prin electro house, linii de bass continue cu efect hipnotic, ritm sacadat si repetitiv. Ink & Needle cu piesa Seven si Someone Else - Lowdown Brittle (Josh Wink's Profound Sound Interpretation) sunt o mica parte care fac acest mix sa straluceasca. Gui Boratto este foarte aproape, prin remixul sau la piesa Silverlake Pills a lui Adam Freeland. Se imbina mai dificil unele ritmuri cu altele, sunt pauze lungi, breakdown-uri melodice, interminabile, cu o atitudine aproape trista.

Asculta un mix preview aici!

O ascultare superficiala nu este cu siguranta de ajuns pentru un DJ caruia nu prea ii pasa de trendurile muzicale, dar a ajuns atat de mainstream. Asa ca repeti; asculti din nou, de asta data cu mai multa atentie, poate ti-a scapat ceva si nu ai dat totusi banii degeaba.

John Digweed nu a reusit tot ce si-a propus pe acest CD; si-a pastrat stilul sau unic, insa a promis mai mult decat ceea ce este de fapt. El insa motiveaza in alt mod aceasta compilatie. Din punct de vedere muzical, pana acum am schimbat vitezele". () "Acum ne apropiem de viteza maxima. Acest mix inca reprezinta o mostra din piesele mele preferate, dar este vorba si despre acea energie specifica pe care o ai pe la 3 sau 4 AM in cele mai bune cluburi sau festivaluri din lume."

Tracklist:1. COMA coma 1 (Intro Edit)
2. Marc Marzenit Spheere
3. Sweet N Candy There