Fabric 36 - Ricardo Villalobos

Fabric 36 - Ricardo Villalobos

A durat destul de mult timp pana am reusit sa ascult Fabric-ul lui Ricardo Vilallobos. Aflasem de cateva luni bune ca el este cel in cauza sa faca urmatoare compilatie, insa de la analizarea tracklist-ului si pana la auditia in sine, au trecut cateva saptamani bune. Vizavi de materialul in sine, parerile sunt impartite: unii il considera mediocru spre plictisitor, iar altii il vad genial.
S-a creat in ultimii ani un adevarat hype in jurul numelui Ricardo Villalobos, intrucat nu este exclus ca in cativa ani sa devina un fel de Tiesto al muzicii house. Cu toate acestea, Ricardo nu prea se simte bine in pielea unei vedete, iar de fiecare data cand are ocazia arata asta, afisand o modestie dulce. Villalobos da interviuri destul de rar, si mai rar, vorbeste despre crezul sau artistic. Nu are un site propriu, desi biografia si discografia lui pot fi gasite pe mai multe site-uri ale caselor de discuri cu care a lucrat. Cine a trait cel putin o data experienta villalobos-iana si a fost atent la muzica pe care o pune artistul, poate considera ca si-a imbogatit cultura muzicala. Pentru ca Villalobos inseamna nu doar muzica electronica, ci si influente vechi, clasice, tipice pentru anumite culturi si popoare.

Sa revenim insa la compilatia Fabric 36. Toate piesele ii apartin lui Villalobos, asa ca mixul in cauza este nu doar o simpla compilatie, ci si un album de artist. Pe parcursul a 74 de minute, DJ-ul a tinut un ritm constant, adaugand in anumite parti pasaje vocale si melodice. Insa ritmul este cam acelasi. Incepe destul de sec si abstract cu Groove 1880 si continua cu Perc and Drums. Moongomery este un house excelent si tacut, care exceleaza printr-un ritm curat si simplu. O parte din piese sunt facute cu artisti versatili, precum japonezul Fumiya Tanaka, Patrick Ense, Jorge Gonzales si Andrew Gillings.

Mixul este o trecere de la o cultura muzicala la alta. Aduce in prim plan teme specifice anumitor culturi si le combina cu muzica electronica contemporana. Asa se intampla cu a 14-a piesa, bazata pe o piesa a trupei Los Jaivas and Manduka. Tehnica este perfecta, excelenta, fiecare piesa este atent selectata si bine gandita inainte de a intra. Scopul CD-ului Fabric a fost sa creez un sunet; o calatorie densa care sa nu se bazeze pe hit-uri. Totul este o calatorie despre sunet si lumina, de la inceput pana la sfarsit; cu un feeling de house. Nu am vrut sa pun hituri, unul dupa altul, ci este mai mult vorba despre muzica la modul general.S-ar spune ca a reusit asta intr-o mare proportie. Orice s-ar spune, Villalobos are un talent innascut pentru productia muzicala, iar acest lucru poate fi vazut in multitudinea de release-uri si remixuri aparute de-a lungul anilor la label-uri celebere astazi pentru un sound diversificat, matur si unic.

Piesa precum Mecker, Fizpatrick, Prevorent sau Won't You Tell Me fac ca mixul sa straluceasca si sa devina unul din cele mai controversate proiecte aparut la Fabric in ultimul timp.

Tracklist:01. Groove 1880 Ricardo Villalobos
02. Perc and Drums Ricardo Villalobos