Digitaline - Anticlockwise

Digitaline - Anticlockwise

Gregory Poncet si Laurent Bovey produc muzica electronica sub numele Digitaline de aproximativ doi ani. Au debutat la casa de discuri Cadenza Records si tot aici isi lanseaza acum albumul de debut. Despre ce este vorba?
'Anticlockwise' este un mini-album, daca ne uitam la numarul de piese prezente pe acest pachet muzical. Doua vinyluri, patru fete si opt piese originale. Dupa ce Loco Dice a facut o figura foarte buna cu materialul sau 'Harissa', cei doi de la Digitaline incearca sa mearga pe un sablon care i-a facut remarcat prin productiile anterioare lansate la acest label patronat de Luciano.

Asadar, deschidem albumul cu Aphrodisiaque, o piesa foarte sumbra si extrem de minimalista, daca luam in considerare elementele care au stat la baza compunerii acestei piese. Timp de 3 minute si jumatate stam in asteptare, intr-un soi de loop in care kick-ul (bassul acela care iti strapunge pieptul in club) este eliminat la maxim, iar dupa asta, piesa isi intra in drepturi, incepand sa capete o forma mai aparte. Cealalta piesa de pe partea A se numeste Astronauten si este ceva mai melodica si mai gingasa pe alocuri; descoperim o linie melodica inserata discret in anumite pasaje, insa nu pentru multi timp.

Flocon Fraicheur si Supertoll sunt cele doua productii de pe partea B a primului vinyl, cea din urma fiind mai ritmata si reprezentativa. Fiecare piesa are ceva unic, insa intr-o oarecare masura, multe seamana usor intre ele, pastreaza un ritm poe alocuri moton, insa perfect de ascultat atat intr-un set de warm up cat si in main, in unele cazuri. Melimelo deschide celalalt vinyl si consta intr-o productie ciudata si incarcata de sunete obscure si dubioase; cel putin la o prima auditie. Piesa care da si numele albumului, Anticlockwise, continua sound-ul creat de prima piesa, insa devine melodica dupa jumatate, prin inserarea unor pasaje destul de dragute. Cine nu indrageste prea mult acest stil muzical aproape omniprezent in seturile lui Luciano, nu cred ca va astepta prea mult, sa asculte toate piesele.

La Fenetre aduce cateva efecte vocale placute, si ii da un aer mai tech piesei. Cat despre Rayon Vert, aceasta productie nu se deosebeste prea mult de cele de pe primul disc.

La mai toate piesele de pe acest mini album desocperim o atmosfera incarcata, in ciudata faptului ca piesele sunt compuse simplu, cu putine sunete si putine elemente. Primul material full semnat Digitaline, si cu siguranta nu ultimul. Cei care nu i-au prins pe cei doi artisti prestand live, vor descoperi un live act de exceptie.

Tracklist:A1 Aphrodisiaque
A2 Astronauten
B1 Flocon Fraicheur