Baby Ford & The Ifach Collective - Sacred Machine

Mai tii minte ce faceai in 2001? Adica acum aproximativ 6 ani.. Daca ai ratat acest album de colectie, poti reveni asupra lui. Crede-ma, este atat de actual incat nu o sa crezi ca in 2001 se producea muzica mult mai consistenta si mai buna decat astazi. Baby Ford & The Ifach Collective este o gasca de 5 producatori, care din pacate de la acest LP din 2001 nu au mai lansat nimic impreuna. Ei sunt Peter Ford, Ian Loveday, Mark Broom, Thomas Melchior si Cheru Amadi, iar LP-ul lor se numeste Sacred machine si este lansat la casa de discuri Klang Elektronik, label ce dateaza din 1993.
Albumul de fata contine 11 piese, mare parte din ele de factura techno, asa cum ii sta bine unui release marca Klang. Trecem in revista sunete diversificate, de la loop-uri plictisitoare, hipnotizante si dulci, la beat-uri reci, repetitive, linii de bass aspre sau care te fac sa te inmoi pe ringul de dans, efecte meditative, un ritm constant, prelungit pana la oboseala. Este un album excelent atat pentru ascultat acasa cat si in club.

Il deschidem cu Carpet, un experiment de aproximativ 5 minute de loop constant, pe care se adauga elemente discrete de percutie si o linie de bass continua. Este o piesa tipica lui Luciano, Thomas Melchior, si ar putea fi descrisa ca fiind minimal techno. On the Floor este mai vioaie, aduce mai multa viata si te face s ate gandesti ca suna mult mai bine ca multe release-uri pe care le asculti astazi si care sunt o pierdere de timp. Fiecare piesa trebuie sa aiba ascultatori: de aceea exista aceasta calitate a existentei, numita diversitate. Pasionatii sound-ului techno, detroit techno si alte goodies-uri cunoscute in bag-ul lui Jeff Mills de exemplu, vor savura din plin piesa Tea Party. Continuam cu Bad Friday, un conglomerat de sunete, efecte reverb si ecou, puse cap la cap astfel incat sa creeze impresia de aglomeratie. Word for Word este o piesa mai seaca, cu un ritm spart, insa descoperim aici o linie melodica noua pana acum pe LP. Grand Central este un deliciu muzical, chiar daca la prima vedere pare simplu si lipsit de sens - muzica nu este facuta cu un sens. Se mai remarca productiile The Healing si 24 Hr printr-un sound mai abstract si ciudat, dar si cald. Nu vei regreta cu siguranta nimic daca asculti acest LP cap coada. Este un fel de comoara pe care nu o gasesti foarte usor, si in niciun caz, nu pe toate drumurile, mai ales ca cei cinci nu au mai avut nimic lansat de la acest album. Klang Elektronik nu se dezminte, asa cum nu a facut-o niciodata atunci cand vine vorba despre muzica techno si minimal techno.

Tracklist:1. Carpet (5:04)
2. On The Floor (6:03)
3. Tea Party (4:49)