Aphex Twin - Chosen Lords

Aphex Twin - Chosen Lords

Irlandezul Richard David James alias AFX (sau cunoscut si sub numele de Aphex Twin) face muzica electronica de la inceputul anilor 90, atunci cand Romania de abia incepea sa se dezmeticeasca si sa-si revina din mreajele comunismului. Albumul in cauza este unul din ultimele sale materiale produse de la zero. Ulterior au mai aparut remasterizari, remixuri, coveruri sau compilatii, insa cu piese mai vechi.
Chosen Lords a fost lansat in 2006 la propria casa de discuri a lui Richard, label numit Rephlex. Desi label-ul a fost fondat in 91 impreuna cu Grant Wilson-Claridge, AFX predomina ca discografie pe intreaga istorie a label-ului.

Un album AFX este o lectie de muzica electronica, o incursiune care te duce de la drum and bass la electro, de la techno la acid, de la breaks la hardcore. Cu atat mai mult cu cat este un album actual, ca Chosen Lords. Incepe cu Fenix Funk, o piesa energica, vioaie, prea rapida pentru orice dansator patimas si predominant melodica (de altfel majoritatea pieselor lui Aphex Twin ascund o melodicitate greu de gasit in muzica electronica, pe langa ritmul in cauza).

Reunion este la fel de psychedelica si plina de sunete ciudate, axate pe acid techno si drum and bass ridicat la un tempo la care nu prea mai esti in stare sa dansezi. Desi Pitcard este ceva mai lenta, nu coboara stafeta mai deloc, tinand un ritm constant si unic. Este insa o piesa destul de slaba de pe LP, spre deosebire de altele cu un cuvant mult mai greu de spus. Si aici ma refer la Crying In Yur Face, o piesa care de departe primeste nota zece, exceland in materie de linii melodice complexe si care sa transmita ceva. Singura recomandare este sa fie ascultata la un tempo mai coborat. Atat piesa in cauza, cat si PWSteal.Ldpinch.D sunt cunoscute din seturile DJ-ului britanic James Holden, unul din personajele care a insistat cel mai mult in aducerea muzicii lui Aphex Twin in cluburi lucru care i-a si reusit, tinand cont de succesul pe care il are acum nu doar ca DJ, cat si ca producator.

Boxing Day este dulce, simpla si melodica, insa cu Batine Acid, producatorul se intrece pe sine prin combinarea de breaks si acid techno. Rezultatul este un sound unic, matur si cu un puternic accent pus pe muzica electronica clasica, cea care sta la bazele sound-ului de astazi. Desi contine doar zece piese, albumul Chosen Lords nu este un material simplu, pe care il asculti o data si apoi poti sa dai skip. AFX este unul din cei mai non conformisti producatori de muzica electronica pe care inca ii poti gasi cu statusul activ. Face parte din categoria familiei de muzica techno europeana de la Warp Records (Weird And Radical Projects), unul din cele mai vechi label-uri din Europa.

Tracklist:1 Aphex Twin Fenix Funk 5 (5:06)
2 AFX* Reunion 2 (5:15)
3 AFX* Pitcard (6:25)