Moartea rapida si resurectia vinilului

08 Octombrie 2008 Beat Factor BeatFactor

"Intreaba-te asta: stii pe cineva care inca mai cumpara viniluri si nu este un fraier? Daca imi raspunzi 'ma scuzi, faptul ca inca mai cumpar viniluri nu ma face automat fraier' atunci esti cu siguranta un fraier care cumpara viniluri'.

Declaratia de mai sus ii apartine lui Steven Wells, redactor pentru portalul nme.com, intr-un articol aparut recent. In replica, The Times este de parere ca industria vinilului a inceput sa creasca si ca din ce in ce mai multi ascultatori incep sa devina interesati de a cumpara discuri. "Tinerii colectionari spun ca tehnologia digitala a ajuns la idnemana oricui - chiar si a parintilor - sa capete colectii muzicale vaste, ezoterice"

Cu toate acestea, DJ-ul si producatorul britanic Danny Howells (pasionat al vinilurilor) spune ca nu l-a deranjat sa citeasca articolul lui Wells, din Nme.com. "Asta inseamna ca Sven Vath, Norman Jay, Gilles Peterson, DJ Shadow si multi altii sunt fraieri? Probabil ca autorul chiar nu mai are despre ce altceva sa scrie".

Howells insista asupra faptului ca arta DJ-ing-ului se pierde in momentul in care nu mai exista respect pentru muzica. "Daca ar fi sa aleg inte cineva care pune 8 beat-uri monotone in loop si un DJ ca Sven Vath care sa puna de pe vinil, cu siguranta Sven castiga".

Vestile bune conform carora exista un interes crescand asupra vinilului la nivel international au inceput sa prinda roade si in Romania. Mare parte din DJ-ii romani se intorc la viniluri, indiferent de noile tehnologii care continua sa avanseze. Unul din motivele pentru care DJ-ii romani nu mixeaza atat de mult de pe vinil ar fi pretul unui disc si faptul ca nu poate fi achizitionat dintr-un magazin din Bucuresti si orase unde clubbing-ul a inceput sa ia amploare (Iasi, Timisoara, Cluj Napoca etc.).


Citeste si: De ce (nu) iubim vinilul?



Popup detector