"B'ESTFEST Goes Green", primul pas spre un festival mai verde

15 Iulie 2011 Beat Factor BeatFactor

Anul acesta, B’ESTFEST si-a pus haine “verzi” nu doar prin mutarea pe islazul Tunari, ci si prin programul de responsabilitate sociala “B’ESTFEST Goes Green” demarat odata cu aceasta editie.


Principalul obiectiv al programului este reducerea de amprentei de carbon pe care o lasa festivalul in urma sa. Odata cu finalul B’ESTFEST Summer Camp 2011 s-a incheiat si prima etapa a programului “B’ESTFEST Goes Green”, proiect de responsabilitate sociala conceput de Zoli Toth (Sistem) si Asociatia Star Education.


Zoli este coordonatorul initiativelor eco si a zonei “verzi” din cadrul festivalului - Green Village, un cort auto-sustenabil, alimentat in totalitate cu energie solara, ce a gazduit un targ de ONG-uri, workshop-uri, expozitii de arta din deseuri, proiectii de filme pe teme eco, dezbateri despre ecologie si sustenabilitate, voluntariat si altele.


Printre cei prezenti in “orasul verde” se numara Centrul de Informare ONU Romania, 10:10 (Marea Britanie), Romprest, Eco-Rom Ambalaje, Green Revolution, Recolamp, Charity Gift, Viitor Plus, Pro Vobis, Fundatia PRAIS, Lets Do It Romania, Asociatia Ivan Patzaichin - Mila 23 (Rowmania).


Pentru reducerea emisiilor de carbon, publicul a fost indemnat sa folososeasca solutii alternative de transport: transportul in comun prin intermediul liniei de maxi taxi 445 sau al liniei speciale RATB (care a functionat si pe timp de noapte), sistemul de car pooling (folosirea la maxim a locurilor dintr-o masina), sau posibilitatea de a inchiria bicicletele puse la dispozitie de Asociatia Green Revolution si Raiffeisen Bank in cadrul programului StudentOBike.


De asemenea, FORD s-a alaturat miscarii ECO de anul acesta de la B’ESTFEST, punand la dispozitia publicului doua microbuze FORD Transit ce au asigurat transportul tur si retur intre statia de autobuz si maxi-taxi si intrarea in festival. FORD a fost prezent in Green Village, aducand in atentia celor prezenti tehnologiile inteligente ECOnetic disponibile pe modelele Ford, tehnologii create pentru a reduce emisiile de CO2 si pentru reducerea consumului de combustibil.


Publicul de festival a avut o contributie activa si la capitolul colectarie, promotiile de tipul „10 pahare goale pentru unul plin” desfasurate de catre partenerii principali ai evenimentului, respectiv Ciuc Premium si Coca-Cola, avand un real succes: peste 7200 de metri de pahare de plastic si 8400 metri de pahare de hartie au fost colectate selectiv prin intermediul Eco-Rom Ambalaje si trimise catre reciclare, echivalentul a peste 2,5 tone de deseuri reciclabile.


De asemenea, au fost acordate 3500 de premii celor mai eco-activi spectatori, care au raspuns corect la concursul "Numiti 10 tipuri de ambalaje care se pot recicla" din cadrul Green Village. Un aspect important de care s-a tinut cont prin implicarea activa a partenerilor festivalului a fost prevenirea risipei de hartie pe perioada de desfasurare a evenimentului, prin reducerea cantitatii de flyere, precum si reducerea numarului de programe de festival printate, prin oferirea la download pe site-ul www.bestfest.ro a unui ghid “Do it yourself”, care a putut fi printat direct de catre spectatori sau descarcat pe telefonul mobil.




Popup detector