Artistii sustin schimbul gratuit de muzica

12 Martie 2009 Beat Factor BeatFactor

Paul Oakenfold, Klaxons, Kaiser Chiefs si Robbie Williams sunt cativa dintre muzicienii care s-au organizat pe 10 martie intr-un grup de lobby cu scopul de a lupta pentru interesele muzicienilor si fanilor. Marti seara, a fost inaugurarea Featured Artists Coalition (FAC), ce reprezinta vocea artistilor si a consumatorilor de muzica.

In ultimii ani, industria muzicala a fost subrezita de disputa dintre casele de productie, muzicieni si site-uri pentru cea mai buna modalitate de a face bani din download-ul pieselor. Astfel, artistii si fanii au pierdut teren. " Trebuie sa intrebam industria muzicala de ce ne omoara audienta. Ameninta sa darame usile tinerilor si sa le ia calculatoarele pentru ca fac schimb de muzica intre ei.

Sunt doar fani. Nu castiga bani din asta. Trebuie sa ne redirectionam atentia catre locurile unde oamenii profita de muzica noastra, ca de exemplu MySpace, care vinde publicitate", a afirmat Billy Bragg.

FAC s-a format dupa ce Google, care detine YouTube, a blocat accesul fanilor britanici la creatiile a peste 60.000 de artisti. "Actionand singuri, artistii nu au nici o sansa. Impreuna suntem o forta. Drepturile noastre reprezinta puterea noastra. Putem sa remodelam industria pentru a servi interesele celor care vor sa faca muzica dar si celor care vor sa asculte, a declarat tobosarul de la Blur", David Rowntree, care este unul dintre directorii FAC.

Afla mai multe despre campania FAC pe site-ul oficial, AICI.


Popup detector