Party review 23-24 februarie:

26 Februarie 2007 Beat Factor BeatFactor

Party review 23-24 februarie:
Dupa mai multe seri incarcate cu muzica techno si alte subgenuri ale acestui stil (foarte exploatat de publicul roman in ultima vreme), weekendul trecut au fost mai multe alternative, intre care se pare ca cea mai convenabila a fost James Lavelle vineri seara si Armin van Buuren sambata. Cum a fost?

Lavelle, de la 10 la 5

Vineri seara, probabil sub 0 grade celsius, batea un vant pe strazi, incat nici pe vestitii caini vagabonzi nu ii mai vedeai pe nicaieri. Alternativa de petrecere cea mai convenabila pentru toti a fost evident James Lavelle, care a mixat in Studio Martin, alaturi de Pagal si Negru. Normal ca cel care a mixat compilatia Global Underground 026 in acelasi club, Studio Martin, are o groaza de fani, asa ca micutul Martin s-a umplut din nou. Dupa deja traditionala coada de cel putin 30 de minute de la intrare, paseai intr-un club de-a dreptul aglomerat in jurul orelor 12.00. Pe hol, la bar, sus la balcon, pe ringul de dans, sus in spatele DJ-ului, peste tot era lume. Negru, un DJ proaspat achizitionat de agentia Sunrise, parea a fi pe val, facandu-si datoria de warm up-er. Insa la cat de plin era, devenea destul de dificil sa mai discerni un beat de altul, linii melodice, sau macar un ritm. Nu mult dupa ce incepeai (sau macar incercai) sa dansezi, era foarte probabil sa iti iei un cot in spate, sa te calce cineva in picioare sau sa fii impins de fanii lui Lavelle. Se spune ca o legenda ar trebui sa se retraga in plina glorie, pentru ca risca sa piarda cam totul; vezi cazul lui Nick Warren, o persoana care a facut atat de multe pentru muzica electronica si care astazi abia daca mai este apreciat de cativa fani veterani. Lavelle nu a impresionat prin nimic, a avut un set plat, cu unele scapari de ritm, insa au fost cateva piese care au salvat ceea ce mai putea fi salvat. Cine mai tine minte evenimentul din Studio Martin de pe 13 decembrie 2003, poate foarte usor sa constate singur ca James Lavelle a fost mult mai slab vinerea trecuta, muzical vorbind. Cat despre coada de la intrare care era aproape intepenita cu zecile de minute, in ciuda frigului de afara, este o dovada clara ca Lavelle a fost asteptat de foarte multi. Era destul de greu de crezut ca cel de la pupitru este acelasi om care a deschis seria de compilatii Fabriclive, ca are in spate o sumedenie de productii, un record label, remixuri. Pagal a avut cateva momente foarte bune, probabil ca s-a straduit din greu sa faca un set bun, caci James Lavelle este unul din preferatii romanului.

A fost si Armin van Buuren

Sambata a sosit mult asteptatul eveniment cu olandezul Armin van Buuren. Acelasi frig afara, in schimb locuri diferite, preturi diferite si oameni (nu diferiti, ci mult mai multi stransi gramada). In interviul exclusiv pentru Beat Factor, Armin van Buuren a tinut sa precizeze ca i-a placut la ultima sa vizita in Romania atat de mult, incat a insistat la managementul sau sa revina cat mai repede. Si a fostIn deschidere Vania, apoi Remy. Daca la ora 21.00 lumea era prezenta in numar mic si mai toti stateau mai mult in fata, spre ora 23.00 publicul s-a inmultit si s-a omogenizat. Sala Polivalenta, loc cu traditie pentru petreceri The Mission de un an incoace, s-a umplut in jurul orei 12.00, asa ca multi din cei prezenti s-au bucurat de muzica lui Remy, un olandez curajos, caruia nu i-a fost rusine sa incerce nici techno, nici electro, nici progressive trance. La ora 2 AM, Armin si-a facut aparitia, fara lasere de asta data, insa in aplauzele celor peste 8000 de oameni prezenti la eveniment. Cum este sa danseze 8000 de oameni pe muzica ta? Anul trecut petrecerea din martin cu Armin s-a tinut la complexul World Trade Plaza, loc unde sunetul se propaga ceva mai bine decat in Sala Polivalenta (daca nu este setup-ul decent), asa ca, pe langa lipsa garderobei, cam acestea au fost unele lipsuri ale petrecerii. La un moment dat, iubitorii de muzica trance au reusit sa treaca peste asta, si au aparut in jurul grupurilor mormane de haine, la fel ca si la petrecerile cu Tiesto si Paul van Dyk de anul trecut. Cunoscatorii au putut recunoaste productii precum Stoneface & Terminal - Super Nature, First State - Evergreen, Michael Dow - Ascent si multe altele. Armin a mixat putin dupa ora 05.00 AM, insa multi s-au declarat multumiti de ceea ce au auzit. Dupa primul sau hit lansat in 1995 si pana astazi, Armin van Buuren a scris istorie in muzica trance. La cat de multi fani si-a castigat in ultimul timp, este posibil sa il detroneze pe Paul van Dyk din clasamentul revistei britanice DJ Magazine.

Cine a mai avut rabdare, putere si bani, s-a indreptat catre after-ul din clubul Gossip, unde Rhadoo si Raresh urmau sa faca un set exceptional. Li s-a alaturat si Pagal. In concluzie, weekend-ul ce tocmai a trecut a fost plin de evenimente pe toate gusturile, sau nu chiar toate, insa a majoritatii.