Detroit, Techno, Underground Resistance

14 August 2007 Beat Factor BeatFactor

Detroit, Techno, Underground Resistance
Pe cand la noi se pregatea de-o Revolutie, in noiembrie 89, in Detroit, SUA, mai multi artisti formau Underground Resistance, sub tutela lui Michael Anthony Banks aka Mad Mike si a lui Jeff Mills. Conceptul de rezistenta dateaza din anii 60, iar conditiile care au cauzat aceasta miscare, atat in muzica cat si in ideologie au fost impuse de dorinta celor doi artisti de a lupta impotriva erei media comerciale si a stereotipurilor difuzate frecvent pe mediile de promovare.

Inca de la aparitia pe piata, UR (Underground Resistance) si-a propus sa fie un label care sa aduca o lumina noua si diferita in lumea muzicii si ideologiei muzicale. Majoritatea artistilor de la acesta casa de discuri au refuzat sa-si dezvaluie identitatea si apareau in public, mereu, cu fetele acoperite, tocmai din dorinta de a scoate mai mult in evidenta muzica si mesajul transmis, decat o anumita identitate individuala. Ingeniozitatea, cultura muzicala vasta, disciplina si modul inteligent de a promova miscarea au transformat UR in unul dintre cei mai respectati ambasadori ai Detroit Techno in intreaga lume.



UR - The Punisher:



Armata UR

In rarele si foarte calculatele interviuri facute de Mad Mike, acesta a raspandit cu grija mesajul UR catre public. A rezultat un nivel inspirational ridicat pentru multi artisti, care au reusit sa creeze, in cele mai multe cazuri, proprile lor case de discuri, industrii de nisa, scene si mai ales opinii bazate pe realitate si nu pe stereotipurile preprogramate ale industriei comerciale.

Si-au atins idealul si au creat un produs muzical care a ajuns cunoscut si s-a vandut fara a apela la mijloacele traditionale de promovare (reviste, radio sau TV). Au folosit tehnologia, mai exact, internetul. Fanii UR au format pana la sfarsitul anilor 90, armata UR.

Manifest

UR este o miscare cu un nivel de adaptabilitate ridicat, o companie care nu este dependenta de trenduri si care isi doreste sa ofere cat mai mult material inspirational pentru generatiile actuale si viitoare de artisti. UR si genul Techno au mers mereu impreuna ca un tot unitar, neavand insa o definitie clara. Cand spui Techno, te gandesti la o muzica care este bazata in primul rand pe experimentare, o muzica a viitorului. Comunicand cu ajutorul sunetului, muzica techno a adus impreuna oameni de diferite nationalitati, transmitand mereu un mesaj ce face referire la evolutie.

UR este interesata si in dialogul dintre stiinta, sunet si forma, invitand publicul la discutii inspirationale urmate de showuri live precum Galaxy 2 Galaxy sau Interstellar Fugitives ale artistilor vizuali din grupare.

Militia techno

Multa lume caracterizeaza UR ca fiind cladita dupa tipul unei militii. Mike Banks explica insa ca aceasta atitudine nu a fost niciodata identitatea UR. Muzica noastra a avut mereu stiluri diferite, am pus o piesa electronic jazz si una hard techno, pe acelasi disc. Artistul pune aceasta informatie eronata pe seama excesului de zel al presei europene si se intreaba retoric: Cum putem fi militanti cand majoritatea audientei noastre e alba?. Eticheta de militanti este mai mult cauza incapatanarii lui Mike Banks in relatia cu presa: refuza sa fie fotografiat, respinge majoritatea interviurilor, iar de multe ori, prefera sa vorbeasca despre micuta liga de baseball pe care compania sa de distributie Submerge o sponsorizeaza, decat despre UR.

Educatie pentru europeni

La inceputul anilor 90, Mike Banks si Jeff Mills au facut un turneu de promovare in Europa, iar piata britanica de Acid House a fost printre primele unde s-a ascultat si dansat sound-ul Detroit. Banks compara ce punea Mills in Europa (electro, house, Derrick May, Miami Bass si Motown), cu ceea ce punea in Detroit, la lengendara emisiune de radio a lui Mojo. Scoate in evidenta, ironic, cum ca soundul mixat pe continentul nostru nu era Detroit techno, dar europenii erau convinsi ca este. Scopul nostru a fost de a educa. Nu am vrut sa cream o muzica dark si rece, care sa para 'importanta' pentru europeni, ci o muzica care sa transmita un anumit mesaj si care sa faca lumea sa se simta bine, mai spune artistul.



UR @ Timewarp 2007:


Remember

We will continue to have faith that you cannot buy soul, you cannot buy funk, you cannot buy life experiences, you can't pay people to dance when they don't feel it and you cannot copy our uniquely fucked up, warped perspective of this music. But in the future even if we are dead and gone. We have been successful as our records will survive us and maybe on some old fucked up 1200 turntable a thousand years from now an unknown young warrior will drop the needle on an old scratched up UR record and the 'Moor Horsemen' will ride again - Mike Banks.

Acest articol a fost codat for those who know.


UR - The final frontier:


Credits: bogdan@dotmac.ro


Popup detector