Japonia vrea sa cucereasca moda internationala

04 Ianuarie 2010 Create It BeatFactor

Tinerii designeri japonezi viseaza sa-si prezinte creatiile la Paris sau New York la fel ca Issey Miyake, Yohji Yamamoto sau Rei Kawakubo.

Specialistii in moda sunt de parere ca, desi japonezii isi fac loc in lumea modei cu brand-uri precum Bathing Ape sau Evisu Jeans, acestia nu sunt interesati sa strabata granitele pentru a exporta in Europa sau Statele Unite ale Americii. "Pentru mai bine de 10 ani, Japonia a avut un cuvant greu de spus in stabilirea tendintelor in moda, care s-au extins la nivel global. Insa designerii japonezi nu si-au dat seama de acest lucru. Din pacate toate ideile acestora se opresc la granita. Multe brand-uri nici nu se gandesc la export", spune specialistul Loic Bizel.

Din acest motiv, Bizel aduce in Japonia importatori din Europa si Statele Unite pentru a cumpara cele mai noi creatii, care dupa ce vor fi ajustate, vor fi vandute sub marci vestice. Insa exista si exceptii. Comparat cu Gap, Uniqlo este cel mai mare retailer japonez care a strabatut granitele, avand peste 90 de magazine deschise in lumea intreaga.

Guvernul japonez sustine industria modei incercand sa o promoveze in stranatate: trei trendsetteri autohtoni au fost desemnati "ambasadori". Misiunea acestora este de a starni interesul europenilor sau americanilor asupra modei de la Tokio. Pana acum, Saptamana Modei organizata de japonezi a fost un eveniment lipsit de stralucire din cauza participarii designerilor prea putin cunoscuti pe plan international. Cu toate acestea, tinerii designeri viseaza sa-si prezinte creatiile la Paris sau New York la fel ca Issey Miyake, Yohji Yamamoto sau Rei Kawakubo.

Expertii sustin ca este nevoie de o strategie de marketing pentru ca creatiile din Japonia sa ajunga in vitrinele magazinelor din lumea intreaga. De asemenea, guvernul japonez ar trebui se impuna respectarea dreptului proprietatii intelectuale in cazul marcilor proprii.


Sursa: Realitatea.net




Popup detector