Concertul Pink Martini la Bucuresti - colaj instrumental si tandrete sonora

23 Noiembrie 2009 Create It BeatFactor

Concertul sustinut de trupa Pink Martini la Bucuresti a reunit peste 2.000 de persoane duminica, in Sala Mare a Teatrului National, evenimentul marcand sfarsitul Festivalului International al Artelor Spectacolului Muzical din Capitala, dar si lansarea in Romania a albumului "Splendor in the Grass".




Duminica, in jurul orei 19.30, in fata Teatrului National Bucuresti, s-a format o coada mai "excentrica" in comparatie cu cele din fata sectiilor de votare. Cei care stateau la rand la TNB asteptau pentru muzica, pentru cel de-al doilea concert sustinut de formatia Pink Martini in Romania.


Si nu au fost dezamagiti: Thomas Lauderdale, directorul artistic Pink Martini, si China Forbes au incantat atat prin muzica senzuala, cat si prin jocul scenic.


Lauderdale si-a salutat publicul in limba romana si pe tot parcursul serii a perseverat in citirea prezentarilor melodiilor in romana, amuzand publicul. China Forbes, solista formatiei, a deschis spectacolul cu unul dintre primele hituri ale Pink Martini, "Je ne veux pas travailler", urmat de piesa "Lilly", un cantec din filmul "Shanghai Kiss".


Pink Martini a interpretat si melodii de pe noul album, cum ar fi "Tuca Tuca", balada "Over the Valley" si "And then you're gone". Surpriza Pink Martini pentru publicul roman a fost invitatul special, naistul Damian Draghici.


"Amado Mio", "Hey Eugene", "Kikuchiyo to Mohshimasu" si "Hang on little tomato" au fost doar cateva din piesele consacrate interpretate de Pink Martini in fata publicului roman.


Lauderdale a avut sclipirea si frenezia unui mare artist, manifestata atat prin prestatia la pian, cat si prin spiritul ludic. S-a jucat cantand, s-a jucat dansand si s-a jucat vorbind romaneste mult mai bine decat majoritatea artistilor internationali care ne-au vizitat tara.


Noul album Pink Martini, lansat in Romania duminica, este o imbinare eclectica de mai multe genuri, continand influente din muzica clasica, mai ales din Schubert si Ceaikovski, din jazz si melodii ale anilor '70.


Cel de-al patrulea album din discografia Pink Martini - "Splendoare in iarba" - cuprinde noua cantece originale si patru coveruri (in engleza, italiana, franceza si spaniola). "Splendor in the Grass" a fost inregistrat in orasul natal al trupei, Portland (Oregon), si produs de pianistul Thomas Lauderdale impreuna cu un vechi colaborator, Alex Marashian - unul dintre colegii lui Lauderdale si al lui China Forbes.


De asemenea, albumul contine colaborari cu patru invitati speciali: legendara Chavela Vargas, in varsta de 90 de ani, Emilio Delgado si Ari Shapiro & Courtney Taylor-Taylor.


Cu un sound ce imbina influente variate, de la cuban-jazz si muzica de camera pana la marsuri braziliene si soundtrack-uri de filme noir, cei 11 membri ai orchestrei Pink Martini, din Portland, Oregon, si-au etalat repertoriul multilingvistic pe scene din intreaga lume.


Pianistul Thomas Lauderdale a fost cel care a pus bazele formatiei, in 1994, pe vremea cand era student la Harvard. Aici a cunoscut-o pe China Forbes, "diva" Pink Martini, iar repetitiile din camera de camin - ariile de Verdi si Puccini interpretate de Forbes si acompaniate de Lauderdale la pian - au reprezentat inceputul colaborarii celor doi.


Prima piesa a formatiei, "Sympathique (Je ne veux pas travailler)", a devenit instant un hit in Franta si a dat numele primului album Pink Martini. Lansat in 1997, "Sympathique" a primit discul de platina in Franta si pe cel de aur in Elvetia, Grecia si Turcia. Succesul a fost confirmat sapte ani mai tarziu de cel de-al doilea album, "Hang on Little Tomato", premiat in Germania, Franta, Canada, Grecia si Turcia.


"Hey Eugene!", o alta aparitie discografica semnata Pink Martini, ofera ascultatorului o calatorie in jurul lumii, un "studiu arheologic al muzicii, imbinand melodii si ritmuri din diferite parti ale globului pentru a crea un sound modern", dupa cum spune Thomas Lauderdale.


Sursa: Mediafax



Popup detector