A fost odata Pegas. Si este din nou

03 Mai 2012 Beat Factor BeatFactor

A fost odata Pegas. Si este din nou
TAGS:
pegas  urban 

Stiti povestea Phoenixului, pasarea care renastea din propria cenusa. Ei bine, se pare ca si o alta creatura mitologica poate face acelasi lucru: Pegasul.


Cu putin ajutor din partea lui Andrei Botescu, un bucurestean pasionat de ciclism, bicicletele copilariei noastre reinvie mai colorate ca oricand. Le-am vazut prima oara la unul dintre centrele I’Velo, cand Andrei a adus Pegasii in teste. Si pentru ca ne-au placut tare mult atat bicicletele cat si ideea lui Andrei, l-am rugat sa ne spuna povestea pasiunii devenite afacere.


Cum ti-a venit ideea sa reinvii Pegasul?


Eu sunt ceea ce se numeste biciclist urban. Am 34 de ani si nu am carnet auto, pentru ca nu ma pasioneaza masinile. Prefer sa fiu liber si sa pedalez cat vreau si pe unde vreau, fara sa fac performanta din aceasta activitate.


Asa ca intr-o zi am vrut sa-mi cumpar un Pegas si am aflat cu tristete ca nu se mai fac. Asa ca m-am intrebat daca nu mi-as putea face eu unul. Urmatorul pas a fost sa vad daca pot face o bicicleta cu un aer retro local, de o calitate foarte buna si la un pret mai bun decat cele deja pe piata. Asa ca am inregistrat brandul Pegas si m-am apucat de treaba. Eu zic ca am reusit. Ramane sa vedem daca am dreptate, dar pana acum feedback-ul a fost senzational.


Cum capata forma unul dintre Pegasii tai?


Totul se intampla in trei etape: mai intai, bicicletele sunt proiectate de echipa noastra de design iar apoi componentele vin de la mai multi producatori. O parte din piese vin din Taiwan, altele, cum ar fi butucii, franele si cricurile, cele care influenteaza cel mai mult modul in care merge bicicleta, din Europa.


In cele din urma, componentele sunt asamblate in atelierul nostru. Noi ne propunem ca pe viitor, poate chiar din sezonul viitor, sa internalizam cat mai mult din activitatea de productie atat in cadrul facilitatilor noastre cat si prin colaborarea cu producatori locali de subansamble si accesorii.


Totusi pentru asta este necesar sa ne asumam niste investitii mai mari si inclusiv sa prezentam un anumit istoric si bonitate financiara.


Ne poti spune ceva despre echipa ta?


Sigur: nu as fi putut dezvolta singur acest proiect. Exista o echipa care a lucrat din greu la tot ce inseamna noile modele de biciclete “Pegas” si la renasterea brandului in general precum exista si un grup mai mare de oameni care ne-au sustinut si ajutat atunci cand am avut nevoie.


Am realizat ca Pegas deschide multe usi si fiecare persoana cu care intram in contact isi ofera neconditionat ajutorul fata de proiect. E evident ca ceea ce ne straduim noi sa facem e mai mult decat antreprenoriat. Ne place sa credem ca este un proiect de antrenare a resurselor comunitare in reconstruirea identitatii nationale, folosindu-ne de ce am avut mai bun in trecut.


Dar ca sa ma intorc la echipa restransa cu care am lucrat in cadrul proiectului, ei sunt: Ciprian Fruzeanu care este designer industrial, Adi Teasa - expert in mecanica bicicletelor si biciclist pasionat de multi ani, Alexandru Manda – expert marketing si de asemenea biciclist urban pasionat, Anamaria Georgescu – project manager cu rigoare corporatista si cu mine care pe langa latura antreprenoriala am o formare profesionala in sociologie si psihologie sociala. Impreuna am reusit sa ne facem un plan de bataie pe multi ani de acum incolo si sa lucram la cateva modele de biciclete urbane cu un aer retro si cu un standard de calitate ridicat. 4.Cum arata atelierul vostru? Sunt multe biciclete, piese de biciclete, ulei, chei. Acum suntem intr-un atelier pe care il folosim de aproape 2 ani, de cand a inceput proiectul nostru.


E locul in care am desfacut si refacut o groaza de modele vechi de Pegas dar si de alte branduri de biciclete urbane populare pentru a le intelege cat mai in detaliu. Dar desi ne e drag, sper sa va invit curand intr-un atelier nou, mai mare si mai potrivit pentru noul Pegas.




Cum arata atelierul vostru?


Sunt multe biciclete, piese de biciclete, ulei, chei. Acum suntem intr-un atelier pe care il folosim de aproape 2 ani, de cand a inceput proiectul nostru. E locul in care am desfacut si refacut o groaza de modele vechi de Pegas dar si de alte branduri de biciclete urbane populare pentru a le intelege cat mai in detaliu. Dar desi ne e drag, sper sa va invit curand intr-un atelier nou, mai mare si mai potrivit pentru noul Pegas.


De unde pot fi cumparate bicicletele voastre?


Nu ne-am grabit cu vanzarea pentru ca vrem sa fim siguri ca totul functioneaza 100% asa cum ne dorim noi. Vrem sa inteleaga lumea ca avem o echipa de oameni pasionati care vor sa comercializeze un produs cat mai corect si cat mai functional. Asa ca cel mai probabil bicicletele vor fi puse la vanzare la sfarsitul lui mai – inceputul lui iunie.


Vrem sa le vindem atat online, pe pagina de Facebook - unde vom lansa curand o aplicatie de rezervari online - cat si in magazinele specializate de biciclete. De ce nu, poate vom avea un magazin propriu de prezentare sau pur si simplu vom folosi atelierul nostru pentru vanzare. Pana atunci facem rezervari si pot sa spun ca avem deja un numar promitator.


Si in final, cum te intelegi cu infrastructura pentru biciclete din Bucuresti?


Eu am studiat 3 ani in Suedia si de acolo am luat microbul cu biclele dar e diferenta de 20 de ani poate si mai mult pana vom ajunge la ce au ei. Important e sa incepem.


Aici e jale, toate bordurile alea imense puse pe pista, masini parcate aiurea, toate iti declanseaza o senzatie de ura proletara pe care cu greu poti sa o stapanesti. Ma linistesc doar cand vad cum creste pretul benzinei, gandindu-ma ca vom ajunge toti, mai devreme sau mai tarziu, la bicicleta si poate atunci se va misca ceva.


Popup detector