Portretul unui brand - Emagic

29 Aprilie 2009 Beat Factor BeatFactor

Portretul unui brand - Emagic

Cel de-al patrulea feature din seria “Portretul unui brand” ii are in vizor pe cei de la Emagic, cea mai mare companie de organizat evenimente din Romania. Beat Factor a stat de vorba recent cu Dragos Chiscoci, Marketing & Communication Manager la Emag!c.

Fondata in Olanda, in anul 2000, Emagic si-a inceput activitatea in Romania inca din 2003. Emag!c Entertainment S.R.L. Romania, compania-sora a firmei olandeze, avand aceeasi echipa de management, a fost infiintata in anul 2005 cu scopul declarat de a deveni unul dintre principalii promoteri de pe piata romaneasca, impunand noi standarde internationale in domeniul organizarii de evenimente muzicale.

Emag!c este un exemplu de profesionalism atunci cand vine vorba de organizari de evenimente. De cativa ani nu mai cunoaste sensul cuvantului “esec”, iar acest lucru se datoreaza si interesului pe care il acorda participantului simplu, spectatorul de la evenimente. “Ne mandrim cu faptul ca am reusit impunerea de noi standarde in acest domeniu prin atentia acordata detaliilor de organizare / productie evenimente, serviciilor destinate publicului. Succesul unui eveniment tine de cat de bucuros este la final sponsorul, de cat de bine s-a simtit artistul, de cat de multumit este managerul / agentul de productie, dar mai ales, de cat de satisfacut este clientul nostru numarul 1, publicul. Am incercat sa imbunatatim experienta spectatorului, care sa plece de la concert fericit si bucuros. Si acest lucru nu tine doar de prestatia artistului, ci si de detalii precum intrarea lejera si civilizata in incinta evenimentului, accesul la grupuri sanitare, sau distributia de bauturi si mancare.”

In ultimii ani, compania a acordat un interes crescand segmentului de muzica electronica. Astfel, am putut vedea live trupe si artisti renumiti, intre care Thievery Corporation, Goldfrapp, Roisin Murphy, Faithless, Morcheeba si multi altii. Avem public pentru asa ceva in Romania? “Daca n-am avea public, astfel ce concerte nu s-ar fi bucurat de succes. Dar experienta ne-a invatat ca exista spectatori pentru toate tipurile de muzica, trebuie doar sa poti estima numarul acestora cat mai aproape de realitate; feedbackul din partea publicului a fost unul deosebit de imbucurator si incurajator”, spune Dragos Chiscoci.

Evenimente cu ‘public frumos’

Pentru ca aria muzicala este extrem de vasta, evenimentele Emag!c au un public diferit, din mai multe categorii sociale. “Am vazut la evenimentele noastre oameni de toate varstele, oameni care isi doresc sau au nevoie de cateva ore petrecute intr-un mod cat se poate de placut, avand garantia unui concert bine organizat, fara compromisuri care sa-i afecteze confortul si experienta de spectacol. Evenimentele Emagic nu se adreseaza doar unui anumit segment de public, ci incercam pe cat posibil sa acoperim cat mai multe gusturi muzicale’.

Tocmai datorita faptului ca publicul celor de la Emag!c este complet eterogen, au fost create diverse platforme de evenimente. Notam World Music Masters sau Fusion Studio Weekend, festivaluri precum Beck’sperience, UnderLondon Fest sau Heineken Electron Nights. "Am ajuns la cea de a treia editie de B'estFest, care are rock, electro, alternative, hip-hop, reggae si cam tot ce ai putea sa-ti doresti. Si mai mult decat atat are ceea ce noi numim “public frumos”, conchide Dragos Chiscoci.

Reteta succesului

In 2009, Emag!c aduce trupa Kraftwerk in Romania. Chiar daca pentru o parte din public “legendele” au apus, este incontestabil faptul ca Romania s-a extins pe piata de evenimente in ultimii ani; chiar si daca ne referim doar la segmentul de muzica electronica. “Kraftwerk este o adevarata legenda iar in momentul in care am aflat ca este in turneu, nu am ezitat nicio clipa. In general asta este si mecanismul dupa care functionam: aflam cine este in turneu, estimam popularitatea artistului respctiv pe piata romaneasca, apoi facem o oferta. Ne bucuram de increderea multor agenti si manageri de artisti, prin urmare si relatiile personale joaca un rol decisiv in acest business. Nu exista studii de piata complexe, ne bazam foarte mult pe ceea ce noi numim “nasul de promoter”, instinct. De asemenea, feedback-ul din partea publicului, parerile si sugestiile lor ne sunt de mare folos, de exemplu urmarim si ne implicam activ in ceea ce se intampla pe blogul BestFest.ro.

“Piata autohtona de entertainment nu a ajuns inca la nivelul de maturitate al celei internationale, inca mai sunt artisti care ne calca pragul abia pentru prima data (spre deosebire de multe alte tari unde se intampla sa aiba chiar si 3-4 concerte pe an), iar spectatorii romani insista sa nu-i “rateze”. Cat despre reveniri, la perioade de timp mai lungi sau mai scurte, cred ca sunt benefice si chiar dorite de fani. De exemplu, Roisin Murphy, Nouvelle Vague, Kraak&Smaak, Live From Buena Vista – The Havana Lounge au fost primiti deosebit de bine si la a doua venire. Mai mult decat atat, se poate duce vorba despre cat de tare a fost un show, si cei care nu au avut sansa sa-l vada prima data, sigur nu vor rata ocazia. Pe acelasi subiect, vezi Depeche Mode – si anul acesta se anunta a fi un mare succes!”, spune Dragos Chiscoci.




Echipa Emagic si concurenta de pe piata locala

“Nu suntem studenti la conservator, dar cred ca membrii echipei sunt foarte priceputi pe ceea ce fac, si entuziasmul lor este poate cel mai important atu. Dar cu totii iubim muzica si majoritatea membrilor echipei au fost implicati de-a lungul timpului in diverse activitati tangente industriei muzicale. Cand vine vorba de business, incercam sa punem deoparte gusturile si preferintele personale, si sa ne tinem la curent cu tot ce misca in lumea aceasta: ce albume se mai lanseaza, ce artisti debuteaza, cine este in turneu, cine se pregateste de turneu, ce mai asculta publicul roman etc.”

"Am reusit sa includem Romania pe harta turneelor marilor artisti internationali, si mai mult decat atat, tot mai multi spectatori straini devin interesati de ceea ce se petrece la noi. Mai avem insa multe de facut si suntem, speram noi, pe drumul cel bun. Ca si crez, “serious about entertainment” cred ca este elocvent in ceea ce ne dorim sa realizam pe viitor."

"Am pornit in Olanda, ca butic de creatie axat pe entertainment, si activam in Romania inca din 2003 – booking. Dar din 2005 suntem prezenti pe piata din Romania ca si firma autohtona, organiztori de evenimente, cu management in parte romanesc si echipa formata din romani (si o colega din Turcia) In ceea ce priveste concurenta, aceasta este benefica, atat timp cat este loiala si profesionista. Te motiveaza, incerci mereu sa vii cu ceva nou si mai bun, iar din aceasta competitie, cred ca in defnitiv cel mai castigat este tot publicul, bineinteles, atata vreme cat lucrurile se fac cu seriozitate maxima."

Romanii asculta muzica buna

Ca in toata lumea, exista loc pentru orice, exista stiluri muzicale si artisti care se adreseaza unui anumit tip de public, nisele fiind mai mici sau mai mari, dupa caz. Din perspectiva unui promotor de concerte, am observat ca un foarte mare succes il au concertele rock: anul trecut Metallica, Iron Maiden si Judas Priest au fost cateva dintre cele mai titrate nume, iar B’estFest Aftershock s-a bucurat de un impact deosebit anul trecut, pentru editia din 2009 biletele vazandu-se chiar mai bine - Manowar este cap de afis pentru aceasta zi a festivalului. Si zona indie-alternative s-a dezvoltat in ultimii ani, tin minte ca la prima editie Underlondon lumea nu privea cu foarte mare incredere initiativa, dar proiectul – ajuns la cea de a sasea editie – se bucura de tot mai mult succes, si de asemenea, multi dintre artistii inclusi in line-up-ul B’estFest provin din aceasta arie muzicala, spre satisfactia publicului. In ceea ce priveste zona electro-live, pe care am avut evenimente, lucrurile se afla de asemenea pe o panta ascendenta. Prin urmare, romanii asculta muzica buna.

In materie de muzica electronica, “in general ne axam foarte mult pe reprezentatiile live, show-urile sustinute de trupe precum Kraftwerk, Thievery Corporation, Faithless, Roisin Murphy, Goldfrapp, Moby sau Orbital lasa cu siguranta publicul cu o experienta intensa, mai mult decat placuta. Iar in acest public se inscrie si o buna parte a “comunitatii de clubbing”.



Intrebat ce sfaturi le-ar da principalilor competitori de pe piata de la noi, Emag!c pune publicul si experienta acestuia la concerte pe primul loc.

Anul acesta, Emagic “loveste” mai puternic decat niciodata: un festival “monstru” (B’estFest), un nou concert Depeche Mode, un concert Kraftwerk, continuarea seriei de evenimente indie Underlondon, un concert Madonna impreuna cu Paul Oakenfold. Si acesta pare a fi doar inceputul.



Citeste si:


Portret: Rokolectiv


Portretul unui brand: The Mission


Portretul unui brand: Sunrise


Popup detector